וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מאנטישמיות ומסייעים לסורים: הזהות הכפולה של יהודי גרמניה

27.1.2016 / 0:38

משבר הפליטים הגדול שחווה אירופה לא הותיר את הקהילה היהודית אדישה, ועשרות בני אדם מתעקשים להתנדב במרכזי הסיוע – על אף החשש מהמוסלמים. "אנחנו מעבירים מסר למי שעוסק בבניית גדרות סביב בתי כנסת: אם לא ננסה להתקרב, המצב יחמיר"

יהודים מתנדבים במרכזי סיוע לפליטים בגרמניה. רויטרס
מתנדבת יהודיה במרכז סיוע בגרמניה/רויטרס

בחודש אוקטובר הגיעה יהודית, אזרחית גרמניה, להעניק סיוע במרכז לפליטים בסמוך לפרנקפורט. כשהזדהתה כיהודייה, ירקו עליה והעליבו אותה במרכז הסיוע, אף שהגיעה למקום כדי להושיט יד לחלק ממיליון הפליטים שהגיעו מסוריה ומצפון אפריקה כדי למצוא מקלט. ואולם, הסיפור של יהודית לא יוצא דופן בנוף של הקהילה היהודים בגרמניה: המשבר שחווה אירופה בחודשים האחרונים, ובמסגרתו מאות אלפי בני אדם – רבים מהם מוסלמים – נמלטים אל היבשת, משפיע גם על המדינה ולא מעט אזרחים רוצים לעזור. לצד זאת, היהודים, שמהווים יותר ממאה אלף מאזרחי גרמניה, נאלצים להמשיך להתמודד עם אנטישמיות שמגיעה הן מתומכי הימין הקיצוני במדינה והן מגורמים אחרים ובהם המוסלמים.

עדויות מצביעות על כך שיהודים שמתנדבים ברחבי גרמניה מטשטשים את זהותם כך שהפליטים לא יגלו את דתם. "בין הפליטים, יש רבים שגדלו בסביבה עוינת כלפי ישראל", הסביר לסוכנות הידיעות רויטרס יוסף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית היהודית. "הם לעתים מצרפים את הדעות הקדומות האלה לשנאה הכללית ליהודים".

יהודים מתנדבים במרכזי סיוע לפליטים בגרמניה. רויטרס
"רבים גדלו בסביבה עוינת כלפי ישראל"/רויטרס

וולטר בלנדר, ראש הקהילה היהודית בבד סגברג, הסביר כי אמנם היהודים לא מפתחים דעות קדומות על הפליטים – אך נוקטים זהירות יתרה. "אנחנו לא ניגשים לסוגיה בגישה שלילית", אמר, "אך אנחנו ספקנים ומודאגים, והעדויות שהגיעו אלינו עד כה מצביעות על כך שיש לנו ממה לפחד".

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully