וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תרומה מסעודיה": נסגר תיק השחיתות נגד ראש ממשלת מלזיה

התביעה הכללית הודיעה כי מאות מיליוני הדולרים שקיבל נג'יב רזאק לא הגיעו מקופת המדינה, אלא ממשפחת המלוכה בריאד. בעקבות הפרשה הופעל עליו לחץ ציבורי להתפטר

ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק עוזב את הפרלמנט בבירה קואלה לומפור, 26 בינואר 2016. רויטרס
התיק נסגר. ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק, היום/רויטרס

התובע הכללי של מלזיה ניקה אתמול (שלישי) ממעורבות בפרשת שחיתות את ראש הממשלה נג'יב רזאק שהעסיקה את המדינה המוסלמית בחודשים האחרונים. מהתביעה נמסר כי 681 מיליון הדולרים שקיבל נג'יב לחשבון הבנק הפרטי שלו היו תרומה פרטית ממשפחת המלוכה הסעודית.

הפגנת ענק במלזיה: אלפים קראו להדחתו של ראש הממשלה

מבקריו של ראש הממשלה טענו כי הסכום הגדול נלקח מחברת ההשקעות 1MDB שבבעלות המדינה. על אף שהכחיש את ההאשמות נגדו, הוא עמד בפני לחץ ציבורי להתפטר מתפקידו. גורמים ברשויות למלחמה בשחיתות אמרו בעבר כי הוא קיבל את מאות המיליונים כמתנה מתורם זר.
התובע הכללי מוחמד אפנד עלי מסר הצהרה ולפיה הסכום היה "תרומה אישית" ממשפחת המלוכה בריאד, שהועברה מסוף מרץ ועד תחילת אפריל בשנת 2013.

הוא הוסיף כי הרשויות פגשו כמה עדים, כולל את התורם עצמו, שאישרו זאת. הוא הדגיש כי אין הוכחות לכך שהכסף שימש תשלום עבור פעולה כלשהי שנקט נג'יב מתוקף תפקידו.
הבחירות האחרונות במדינה התקיימו במאי 2013, אז זכה נג'יב בכהונה נוסף, חרף אחוזי תמיכה נמוכים במיוחד. התובע הכללי הוסיף כי ראש הממשלה לא ביצע עבירה פלילית גם בשלושה מקרים אחרים שנחקרו וכי לא יינקטו פעולות נוספות בנושא.

עוד ידיעות מהעולם
נגיף הזיקה מתפשט ביבשת אמריקה - ובעולם מחפשים תרופה
רגע לפני תחילת המרוץ: קלינטון וסנדרס נלחמו על קולות המתלבטים
לחיי המיליארדים שבדרך: נשיא איראן בביקור היסטורי באירופה

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully