וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני תחילת המרוץ: קלינטון וסנדרס נלחמו על קולות המתלבטים

26.1.2016 / 11:36

המועמדים המובילים לראשות המפלגה הדמוקרטית ניסו לשכנע את המצביעים בכנס בחירות באייווה, שם ייפתח הפריימריז בשבוע הבא. הסנאטור היהודי פרס את משנתו הכלכלית, ואילו שרת החוץ לשעבר טענה כי הצעותיו לא מציאותיות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הילרי קלינטון וברני סנדרס, המועמדים המובילים לראשות המפלגה הדמוקרטית, ניסו הלילה (שלישי) לשכנע את המתלבטים באייווה להצביע עבורם לקראת תחילת עונת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שיחלו במדינה בשבוע הבא. שניהם הבטיחו לצמצם את אי השוויון הכלכלי, אך כל אחד הציע תכנית אחרת לכך. השניים דיברו בנפרד בכנס שערכה רשת CNN, שבו העלו בקהל שאלות עבורם.

הסנאטור היהודי מוורמונט, שמצמצם את הפער משרת החוץ לשעבר בסקרים האחרונים, הבטיח לאפשר לימודים חינם במכללות ובאוניברסיטאות הציבוריות וליישם מערכת בריאות כלל-ארצית שתכסה את כל האזרחים. "כן, אנחנו נעלה מסים", הסביר סנדרס את הדרך שבה יישם את תכניתו, מסר שלעתים רחוקות נשמע במהלך קמפיין בחירות. "אנחנו הולכים לחסל את ביטוני הבריאות הפרטיים".

לקריאה נוספת בנושא
מחממים מנועים לקראת הפריימריז באיווה: "טראמפ תומך בהפלות"
קלינטון חוששת, טראמפ מברך, סנדרס סולד: התוספת שערערה את המרוץ

הילרי קלינטון, המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית, בכנס בחירות באייווה, ארצות הברית, 26 בינואר 2016. רויטרס
מרגישה את הלחץ? קלינטון, הלילה/רויטרס

קלינטון הדפה את הביקורת שלפיה היא אינה בקיאה בסוגיות כלכליות, שבהן מתמקד סנדרס. "אני חושבת שיהיה הוגן להגיד שיש לי 40 שנות עשייה בטיפול באי-השוויון", הדגישה קלינטון, שהוסיפה כי היא נלחמה בעבר גם באפליה הגזעית, המגדרית והמינית. על אף שלא הועלו בפניה שאלות ספציפיות על מדיניותה הכלכלית, היא רמזה לכך שההצעות של סנדרס אינן מציאותיות.

שרת החוץ לשעבר גם התייחסה לדבריו של הנשיא ברק אובמה, שגבר עליה בבחירות ב-2008. בריאיון לאתר "פוליטיקו" רמז אובמה כי הוא תומך בקלינטון ועל כך השיבה: "מאוד התרגשי כשראיתי זאת". במהלך קמפיין הבחירות, קלינטון הביעה עמדות דומות מאוד לאלו של הנשיא שיסיים את כהונתו בינואר 2017.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הסנאטור ברני סנדרס, המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית, בכנס בחירות באייווה, ארצות הברית, 26 בינואר 2016. רויטרס
מציע לעלות מסים. סנדרס בכנס באייווה, הלילה/רויטרס

בעוד שקלינטון מובילה את המרוץ הדמוקרטי במשך חודשים רבים, היא זוכה לקרב צמוד מצד סנדרס באייווה כמו גם בניו המפשיר – שתי המדינות הראשונות שבהן יתקיימו הפריימריז. סקר אחרון הצביע על כך ששרת החוץ לשעבר מובילה באייווה עם 42%, בעוד שסנדרס קרוב אליה עם 40%. אל המקום השלישי והאחרון מגיע מושל מרילנד לשעבר מרטין אומאלי, שזוכה רק ב-4% מקרב משתתפי אסיפת הבחירות. טעות הדגימה היא 4.4%, כך שייתכן שהקרב יהיה צמוד עוד יותר.

סנדרס הצליח לסחוף צעירים רבים אחריו בעקבות קריאתו ל"מהפכה פוליטית" נגד הממסד. "אנחנו נוגעים ברגש של העם האמריקני שמבין שהממסד הפוליטי לא אמיץ מספיק", אמר בכינוס הלילה. הסנאטור בן ה-74 הבטיח גם לשחרר את הדוח הרפואי שלו בטרם הבחירות, מאחר שלדבריו אין דבר שם שיפתיע מישהו.

קלינטון, מצדה, נכנסה למגננה אחרי שצעיר שהיה בקהל סיפר כי רבים מחבריו רואים בה דמות לא כנה. היא ניסה להפריך את הטענה וציינה כי מדובר בתוצאה של עשרות שנים של מתקפות של יריביה הפוליטיים. "הם זרקו את כל הדברים האלו עליי ואני עדיין עומדת", הצהירה. כשנשאלה בהמשך הערב אם ההתנצלות שהביעה על השימוש שלה בדואר אלקטרוני פרטי בזמן כהונתה לא הייתה מאוחרת, השיבה: "זאת ביקורת הוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully