וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים מנועים לקראת הפריימריז באיווה: "טראמפ תומך בהפלות"

ארגון המגייס כספים לקמפיין של המועמד הרפובליקני טד קרוז השיק תשדיר ובו קטע מריאיון שערך איל הנדל"ן לפני 17 שנה. התשדיר מזהיר כי טראמפ אינו שמרן, שכן בריאיון הודה כי הוא בעד זכות בחירה מלאה של אישה על גופה. "אולי אם הייתי גר באיווה, הייתי חושב אחרת"

צילום: מתוך יוטיוב

כשבוע לפני הפריימריז באיווה, ארגון עצמאי המגייס כספים (סופר פאק) עבור המועמד הרפובליקני טד קרוז פרסם אמש (שני) תשדיר שמטרתו להעלות ספקות לגבי עמדתו השמרנית של יריבו, דונלד טראמפ.

התשדיר, שהופק על ידי ארגון "קיימו את ההבטחה", משתמש במילותיו של טראמפ עצמו ב-1999. בריאיון מאותה שנה נשאל אם יתמוך באיסור על הפלות והמועמד הסנסציוני השיב בשלילה. "אני מאוד בעד בחירה מלאה בכל היבט בחיים", אמר טראמפ. בהמשך התשדיר הוא חוזר על כך שוב ושוב.

במהלך הימים האחרונים, הקמפיין של קרוז וארגונים עצמאיים התומכים בו שחררו כמה תשדירי טלוויזיה התוקפים את איל הנדל"ן. קטע הווידאו פורסם לצד סרטון נוסף שבו נראה טראמפ משבח את קרוז. מדובר בחלק מקמפיין בהיקף של 2.5 מיליון דולרים שמשודר באיווה ובקרוליינה הדרומית.

עוד בוואלה! NEWS
חמש שנים למהפכת תחריר, ולדפני ליף המצרית קוראים ברחוב "בוגדת"
לחיי המיליארדים שבדרך: נשיא איראן בביקור היסטורי באירופה

קמפיין של טד קרוז נגד טראמפ: בעד הפלות, אינו שמרן. צילום מסך
"טראמפ אינו שמרן"/צילום מסך

התשדיר הגיע בשעה שקרוז מנהל בליץ תקשורתי נגד מועמדותו של טראמפ לראשות המפלגה הרפובליקנית ולבסוף לנשיאות ארצות הברית. קרוז חזר והדגיש בפני המצביעים לחזור לריאיון של טראמפ מ-1999. "הוא הסביר בו את דעותיו, לפיהן הוא בעד זכות הבחירה של האישה בנושא הפלות, הוא היה פתוח לנישואים גאים, וההסבר שלו לכל זה הוא – 'אני מניו יורק, אני ממנהטן", אמר קרוז.

בריאיון המלא הוסיף טראמפ להשמיע דעות שעלולות לסכל את זכייתו בפריימריז באיווה. בקטע אחר בריאיון הוא טען כי היו לו כנראה דעות שונות אם היה מתגורר במדינה, תוך שהוא רומז כי מדובר בחשיבה אבסורדית.

בעימות הרפובליקני האחרון אחד מהעלבונות שהטיח קרוז בטראמפ היה על "ערכיו הניו יורקיים". כשהתבקש להסביר את פשר האמירה, אמר קרוז בציניות כי תושבי העיר, שממנה הגיע טראמפ, אוחזים בדעות "ליברליות מבחינה חברתית". הוא הטיל ספק בעמדותיו ובדעותיו של טראמפ ובמידת התאמתו לרוח המפלגה הרפובלקנית בכך שאמר כי "אין הרבה שמרנים שיצאו ממנהטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully