וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת פינוי המבנים בחברון: הח"כים חזן וסמוטריץ' ישובו להצביע בכנסת

27.1.2016 / 11:22

חברי הכנסת מהליכוד ומהבית היהודי, שאיימו לא להצביע עם הקואליציה במחאה על פינוי המשפחות היהודיות ממבני המריבה בחברון, יחזרו לשגרה לאחר שהתרשמו כי בדיקת הליך קניית הבתים צפוי להסתיים בהקדם. בכך יובטח רוב לקואליציה בהצבעות

צילום: חברים לשעת צרה, עריכה: אביב אירגז

(פינוי מבני המריבה בחברון, בשבוע שעבר)

חברי הכנסת אורן חזן (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) צפויים לשוב הבוקר (רביעי) להצביע יחד עם הקואליציה. זאת, לאחר שהשניים התרשמו כי בדיקת ההליך שבמסגרתו נרכשו מבני המריבה בחברון מתקדם וצפוי להסתיים בהקדם. בכך, יובטח לקואליציה רוב, לאחר שביום שני השניים נעדרו ממליאת הכנסת.

השניים איימו כי ייעדרו מההצבעות בכנסת "עד שיחזירו את היהודים לבתים שרכשו". בציוץ בטוויטר ביום שישי האחרון כתב סמוטריץ': "עדכנתי את ראש הממשלה שלא אצביע עם הקואליציה עד שיתאפשר למתיישבי חברון לשוב לבתים שנרכשו על ידם כדת וכדין".

לקריאה נוספת:
חרף דרישת בנט: יעלון יישאר הקובע הבלעדי בנוגע להתנחלויות
תם המשבר: נתניהו ובנט סיכמו על ערוץ פתוח לתיאום פעולות בהתנחלויות
יועצו של יעלון: "נוכחות הבית היהודי בממשלה מזיקה למדינה"

אורן חזן יחד עם יחיאל חזן, אביו, במרכז הליכוד, יוני 2016. מגד גוזני
חוזר להצביע בכנסת. ח"כ חזן/מגד גוזני

ביום שישי האחרון פינו כוחות הביטחון 20 משפחות משני מבנים פלסטיניים בחברון, שנכנסו לשם בטענה כי מדובר בשטח שנקנה כדין. בבית היהודי תקפו את שר הביטחון משה יעלון. "בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם".

בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "מדובר בחוסר אחריות, בקיבעון מחשבתי ובהלהטת הרוחות ללא כל סיבה ברורה. את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבנייה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

יעלון התייחס לדברים ואמר כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון, החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע כמה פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו. אני קורא לשרים, לחברי כנסת ולנבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - לא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של כמה פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully