וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש אישר: "ג'ון הג'יהאדיסט" חוסל בתקיפת מל"ט בסוריה

בכתב העת של הארגון, "דאביק", נמסר כי "לוחם הקודש שעלה לכותרות בכל העולם" נהרג במקום לאחר שמכוניתו הופצצה בנובמבר האחרון. על פי הפרסום, הלוחם "פיתח שנאה לכופרים כשחי בלונדון" והצליח להערים על המודיעין הבריטי

צילום מסך

("ג'ון הג'יהאדיסט" מוציא להורג את השבוי היפני קנג'י גוטו, פברואר 2015)

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אישר אתמול (שלישי) כי לוחם הארגון מוחמד אמווזי, הידוע בכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט", חוסל בתקיפת מל"ט (מטוס ללא טייס) בעיר א-רקה, "בירת דאעש" בסוריה. בפרסום בכתב העת של הארגון בשפה האנגלית, "דאביק", צוין כי אמווזי נהרג במקום, לאחר תקיפת המכונית שבה נסע ב-13 בנובמבר האחרון.

"לוחם הקודש שעלה לכותרות בכל העולם כ'ג'ון הג'יהאדיסט' הגיע במקור מחצי האי הערב, ובגיל צעיר האח המכובד עבר עם משפחתו ללונדון", נכתב בפתח הדברים על מוואזי, במדור "השהידים המשובחים" בכתב העת, "שם הוא פיתח שנאה לכופרים, שמנהגיהם היו רחוקים מהערכים המהוללים שהיה רגיל להם".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר תכנון מדוקדק: ארה"ב מאמינה שג'ון הג'יהאדיסט חוסל
"מסתכל לשמיים באובססיביות": "ג'ון הג'יהאדיסט" חרד לחייו
"ג'ון הג'יהאדיסט הכריח אותי לרקוד": העדות המפתיעה של שבוי דאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אבו מוהארב לא הפסיק במאבקו להגר למען אללה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד צוין כי מוואזי ביקש להצטרף לשורות ארגוני הג'יהאד העולמי לאחר מתקפת הטרור במערכת התחבורה הציבורית בלונדון בשנת 2005, ופעל לצד לוחמים בריטיים ידועים נוספים, בהם בילאל אל-ברג'וואי ומוחמד סקר, שנהרגו בתקיפת מל"ט בסומליה בשנת 2012. "כל זה לא חמק מעיני סוכנות המודיעין הבריטית MI5, שהחלה לנסות לחסל את אבו מוהארב (מוואזי) ואת מקורביו", צוין.

"למרות מאמציה של MI5, אבו מוהארב לא הפסיק במאבקו להגר למען אללה", עוד נכתב. "בניסיונו האחרון לצאת מבריטניה למולדתו כוויית, אבו מוהארב נעצר בשדה התעופה לתשאול, שבסיומו נאסר עליו לצאת מהמדינה. אחד הסוכנים אמר לו, 'אתה לא הולך לשום מקום, נעקוב אחריך כמו הצל שלך'. אלא שהבדיחה הייתה עליו, כי היה זה עניין של ימים ספורים לפני שאללה פתח בפני אבו מוהארב את ההזמנות להגר לא-שאם (סוריה)".

עוד באותו נושא

נחשפה זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", עורף הראשים של דאעש

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסל בפעולה מדוקדקת שתוכננה במשך חודשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עורף הראשים" הבריטי הפך לאחד מסמליו של הארגון האיסלאמיסטי, וחוסל בפעולה מדוקדקת שתוכננה במשך כמה חודשים. על פי גורמים אמריקניים, בפעולה השתתפו שלושה מטוסים ללא טייס (מל"טים), שטסו בשמי א-רקה ועקבו אחר שני בני אדם שנכנסו למכונית. הם היו בטוחים שאחד מהם הוא אמווזי, טכנאי המחשבים הבריטי שעלה לתודעה באוגוסט 2014, כשהוסרט עורף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'יימס פוליי, בסרטון הראשון מיני רבים שבהם נראה עורף את ראשיהם של בני ערובה.

סוכנויות מודיעין בריטיות ואמריקניות איתרו את אמווזי חודשים לפני שהצבא קיבל את המידע על מיקומו ומסלול תנועתו על מנת להתחיל במבצע. בימים שלפני המתקפה, אמווזי נע באזור א-רקה, ביקר בביתה של אשתו ובתא התקשורת של דאעש. המבצע עצמו התנהל בזריזות רבה. שני טילים הרסו את המכונית שהושמה כמטרה, וכבר ביום שלמחרת טען גורם אמריקני רשמי: "אנו בטוחים במאה אחוז שהבחור הזה מת. אנחנו בטוחים באופן אחראי מאוד שהאדם שמת הוא ג'ון הג'יהאדיסט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משיח השקר יבוא בעקבות 70 אלף יהודים מאספהאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד הכתבה על ג'ון הג'יהאדיסט, כתב העת מציג סקירה של המתקפות שביצע הארגון ברחבי העולם, כולל כתבה מקיפה על הטבח בסן ברנרדינו והמתקפה האחרונה בג'קרטה, בירת אינדונזיה. כמו כן, כתב העת יוצא נגד ערב הסעודית, שהוציאה להורג בתחילת החודש 47 בני אדם שהורשעו בחברות בארגון טרור, ונגד השיעים באיראן, ואף טוען לקשר בין יהדות פרס להתפתחות השיעה באיראן. בשער האחורי של כתב העת מצוטטים דברים המיוחסים לנביא מוחמד: "משיח השקר יבוא בעקבות 70 אלף יהודים מאספהאן עטויי טליתות".

(עדכון ראשון: 22:42)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרגו את אנשי הדת הכופרים". כתבה נגד ערב הסעודית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכר את האויב". כתבה בגנות איראן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פשוט טרור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully