וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI: "היורים מקליפורניה הכירו ברשת ושוחחו על ג'יהאד"

ראש הבולשת הפדרלית ג'יימס קומי הכריז בשימוע בסנאט כי בני הזוג שביצעו את הטבח בסן ברנרדינו "אימצו אידאולוגיה קיצונית עוד לפני שהכירו". לפי שעה, אין ראיות לכך שנישואיהם היו חלק מתכנית לבצע פיגוע. אביה של היורה: "מאוד עצוב"

צילום: רויטרס

בני הזוג שטבחו ב-14 בני אדם במסיבת חג המולד בקליפורניה לפני כשבוע הכירו באינטרנט ושוחחו ברשת על ג'יהאד לפני שנפגשו והתחתנו – כך חשף היום (רביעי) ראש הבולשת הפדרלית של ארצות הברית, FBI, ג'יימס קומי. גורם אמריקני המקורב לחקירת פיגוע הירי בסן ברנרדינו, פרבר של לוס אנג'לס, מסר כי סעיד פארוק, בן 28, תכנן לבצע פיגוע בארצות הברית החל משנת 2011.

בדברים שנשא בישיבה של ועדת הסנאט לעניינים משפטיים, הסביר קומי כי פארוק – יליד מדינת אילינוי שהוריו היגרו מפקיסטן – ורעייתו, תשפין מאליק, ילידת פקיסטן בת 29 שחייה מרבית חייה בערב הסעודית, "אימצו אידאולוגיה קיצונית עוד לפני שהחלו לדבר ברשת. לדבריו, "כבר בשנת 2013 הם דיברו אחד עם השנייה על ג'יהאד ומות קדושים, לפני שהתארסו".

עוד בוואלה! NEWS:
שבועיים לפני הטבח: 28.5 אלף דולר הופקדו לחשבון היורה מקליפורניה
נמלטו מקיצוניות באיראן ובאריתריאה ונרצחו בארה"ב: קורבנות הטבח
הבית הלבן: אין הוכחה שהיורים בקליפורניה היו חלק מתא טרור גדול

סעיד פארוק ותשפין מאליק בביקורת הגבולות בשדה התעופה בשיקגו, יולי 2014. רויטרס
"מאוד ירצו לשלוח אנשים לכאן לבצע מתקפות, אולם זה עוד לא קרה". מאליק ופארוק בשדה התעופה הבינלאומי בשיקגו/רויטרס

להערכת ה-FBI, בני הזוג, שנהרגו בחילופי ירי עם כוחות המשטרה, פעלו בהשראת ארגונים איסלאמיסטיים בינלאומיים, אולם אין ראיות לכך שהיו חלק מתא טרור רחב יותר, או שנישואיהם אורגנו על ידי ארגון איסלאמיסטי. לטענתו של קומי, ההבנה אם נישואיהם היו חלק מהתכנון לביצוע מתקפת טרור "מאוד, מאוד משמעותית".

קומי הוסיף כי ההערכה היא שקיימים תאים של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בארצות הברית, אולם עד כה לא הצליח הארגון להחדיר מחבלים למדינה. "הם מנסים לשכנע אנשים שכבר נמצאים במדינה להפוך לרוצחים", הסביר. "במסגרת מאמציהם להוביל את הג'יהאד העולמי, הם מאוד ירצו לשלוח אנשים לכאן לבצע מתקפות, אולם זה עוד לא קרה".

אביה של מאליק, גולזאר אחמד, אמר הערב כי הוא "מאוד, מאוד עצוב". לדבריו, "אני חש כאב שאני אפילו לא יכול לתאר". האב גינה את פיגוע הירי שביצעה בתו. הוא סירב למסור פרטים נוספים עליה, אולם הבהיר כי מסר עדות לסוכנות הביון של ערב הסעודית, שם הוא חי מאז שנות ה-80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully