וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: אין הוכחה שהיורים בקליפורניה היו חלק מתא טרור גדול

הנשיא אובמה כינס את הצוות לביטחון לאומי שלו ובסיום הישיבה נמסרה ההודעה שלפיה לבולשת הפדרלית אין כל אינדיקציה התומכת באפשרות שמבצעי הטבח בסן ברנרדינו היו חלק מרשת טרור נרחבת. עם זאת, נאמר לאובמה כי "היורים הפכו לקיצוניים ואף לאלימים" בטרם יצאו למסע ההרג

צילום: רויטרס,עריכה: טל רזניק

הבית הלבן מסר אמש (שבת) כי אין בידי הבולשת הפדרלית כל ראיה התומכת בכך שהיורים בסן ברנרדינו היו חלק מארגון טרור גדול. עם זאת, בהודעה שנמסרה נכתב כי צוות לביטחון לאומי סיפק לנשיא ארצות הברית ברק אובמה "כמה פיסות מידע שמצביעות על כך שהיורים הפכו לקיצוניים ואף לאלימים" בטרם ביצעו את מסע ההרג בפרבר של לוס אנג'לס שגבה את חייהם של 14 בני אדם.

בהודעת הבית הלבן שפורסמה אמש צורפה תמונה של פגישת חדר מצב שהתקיימה הבוקר (שעון מקומי) ובה השתתף הנשיא והצוות לביטחון לאומי שלו. בישיבה נכחו השר לביטחון לאומי ג'ה ג'ונסון, ראש ה-FBI ג'יימס קומי והיועצת לביטחון לאומי סוזן רייס. סגן הנשיא ג'ו ביידן השתתף בשיחה באמצעות שיחת וידאו.

מוקדם יותר נשא נשיא ארצות הברית ברק אובמה את נאום הרדיו השבועי שלו ובו התייחס למתקפה בסן ברנדרינו. הוא הבטיח כי מערכת הביטחון במדינה יפענחו את המניע מאחורי הטבח במוסד השיקומי שאירע שלשום. "אנחנו יודעים שפעילי ארגון 'המדינה האיסלאמית' (דאעש) מעודדים אנשים לבצע פעולות טרור – אך לא נאפשר להם לעשות זאת", אמר אובמה והוסיף כי "לא נחיה תחת פחד מהטרור".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וצוות לביטחון לאומי בישיבה על הטבח בקליפורניה, דצמבר 2015. מתוך הפליקר של הבית הלבן
פיט סוזה, הבית הלבן,
ישיבת הצוות לביטחון לאומי ואובמה/מתוך הפליקר של הבית הלבן פיט סוזה, הבית הלבן

כפי שהנשיא ציין אתמול בבוקר, ה-FBI לא מצא כל הוכחה ששני היורים קשורים לרשת טרור נרחבת. אובמה אמר: "כשאנו פועלים למנוע מתקפות, על כולנו – הממשל האמריקני, רשויות החוק, הקהילות, ואנשי הדת – לעבוד יחד כדי למנוע מבני אדם ליפול קורבן לאידיאולוגיות של שנאה", הוסיף.

קודם לכן פרסמה תחנת הרדיו "אל-ביאן", הפועלת באזורים שבשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הודעה שבה נמסר כי תשפין מאליק בת ה-27 ובעלה סעיד פארוק בן ה-28, שביצעו את הטבח בקליפורניה משתייכים לארגון הטרור. "שניים מלוחמי ארגון 'המדינה האיסלאמית' תקפו לפני כמה ימים מרכז בעיר סן ברנרדינו שבמדינת קליפורניה", נמסר בהודעה.

על פי גורם מממשלת ארצות הברית ששוחח עם CNN, מאליק הביעה תמיכה בו בפוסט שפרסמה בחשבון פייסבוק, תחת שם בדוי. מאז הפוסט נמחק, ולא ברור מתי רשויות הביטחון הבחינו בו. אתמול הודיע ראש הבולשת הפדרלית כי הסוכנות חוקרת את הטבח כ"אירוע טרור". לדבריו, "ייתכן שהם הושפעו" מארגוני טרור זרים, אך אין ראיות לכך שהם היו חלק מתא טרור מאורגן. קומי הוסיף כי החקירה נמצאת עדיין בשלביה הראשונים וכי ישנן "ראיות רבות שלא מתחברות".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully