וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלטו מקיצוניות באיראן ובאריתריאה ונרצחו בארה"ב: קורבנות הטבח

סיפורי הקורבנות במסע ההרג בפרבר של לוס אנג'לס מציירים פסיפס של ילידי המדינה וכן מהגרים ממדינות שונות שהגיעו לארצות הברית כדי לחיות חיים אחרים - מוגנים מאיסלאם קיצוני. חקירת הטבח: הרשויות משוכנעות כי זוג היורים תכננו עוד מתקפות טרור

צילום: רויטרס,עריכה: טל רזניק

הם היו בני 26 עד 60. אחד מהם אב לשישה. אחרת, אם לשלושה, ברחה מרדיפה דתית באיראן. קורבן נוסף היגר לארצות הברית מאריתריאה. סיפוריהם של חלק מ-14 קורבנות הטבח בסן ברנרדינו, שלו אחראים תשפין מאליק בת ה-27 ובעלה סעיד פארוק בן ה-28, מגלים פסיפס של זהויות. חלקם היו ילידי ארצות הברית וחלקם היו מהגרים שברחו מאותו איסלאם קיצוני שהביא בסופו של דבר למותם.

רוברט אדמס בן 40, שימש כמומחה לבריאות הסביבה במחוז סן ברנרדינו, פרבר של לוס אנג'לס. הוא ואשתו גדלו באזור והחלו לצאת בתיכון. הם ניסו להביא ילדים לעולם זה זמן רב ולפני כשנה ושמונה חודשים הם הצליחו וחבקו בת סוואנה. חבריו סיפרו כי הוא היה העריץ את בתו והעלה בכל יום תמונה שלה לפייסבוק. לדבריהם, הוא תמיד דאג לאחרים והבחין כשאנשים בסביבתו הרגישו מיואשים או זועמים. "איך אני יכול לעזור", היה שואל תמיד. אדמס היה תורם יונים למשפחות שאיבדו את יקיריהם, כדי שיוכלו לשחרר אותן בטקסים לזכרם.

הערב אמר גורם ממשל אמריקני כי חוקרי הטבח משוכנעים כי ייתכן שהיורים בקליפורניה תכננו כמה מתקפות בארצות הברית. אמש מסר הבית הלבן מסר כי אין בידי הבולשת הפדרלית כל ראיה התומכת בכך שהיורים בסן ברנרדינו היו חלק מארגון טרור גדול. עם זאת, בהודעה שנמסרה נכתב כי הצוות לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה סיפק לו "כמה פיסות מידע שמצביעות על כך שהיורים הפכו לקיצוניים ואף לאלימים", בטרם ביצעו את מסע ההרג בפרבר של לוס אנג'לס.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן: אין הוכחה שהיורים בקליפורניה היו חלק מתא טרור גדול
דאעש על היורים מקליפורניה: "שאללה יקבל אותם כשהידים"

קורבנות הטבח בסן ברנרדינו, לוס אנג'לס, קליפורניה, דצמבר 2015. באדיבות משפחות הקורבנות, מערכת וואלה! NEWS
קורבנות הטבח בסן ברנרדינו, לוס אנג'לס, קליפורניה, דצמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות משפחות הקורבנות

קורבנות הטבח משמאל למעלה: רוברט אדמס, אייזק אמאניו, בנטה בטבדאל, הארי בוואמן, סיירה קלייבורן. שורה שנייה: חואן אספינוסה, אוררה גודוי, שאנון ג'ונסון, לארי דניאל קאופמן ודמיאן מיינס. שורה תחתונה: טין נג'יון, ניקולס טלסינוס, איווט ולסקו ומייקל ווצל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אתמול בצהריים נשא אובמה את נאום הרדיו השבועי שלו ובו התייחס למתקפה בסן ברנדרינו. הוא הבטיח כי מערכת הביטחון במדינה יפענחו את המניע מאחורי הטבח במוסד השיקומי שאירע שלשום. "אנחנו יודעים שפעילי ארגון 'המדינה האיסלאמית' (דאעש) מעודדים אנשים לבצע פעולות טרור – אך לא נאפשר להם לעשות זאת", אמר אובמה והוסיף כי "לא נחיה תחת פחד מהטרור". הנשיא צפוי לנאום הלילה מהחדר הסגלגל בבית הלבן ולהתייחס למתקפה בקליפורניה וכן לסוגיית הטרור העולמי.

בריאיון לעיתון האיטלקי "לה סטמפה" אמר אביו של סעיד פארוק כי בנו היה אובססיבי לגבי ישראל. "אמרתי לו להישאר רגוע ולהיות סבלני משום שתוך שנתיים ישראל תחדול מלהתקיים. הגיאופוליטיקה משתנה: רוסיה, סין, אמריקה לא רוצות יהודים יותר. הם הולכים לשלוח את היהודים בחזרה לאוקראינה. מה הטעם בלהילחם? כבר עשינו זאת והפסדנו. בישראל יש להילחם עם פוליטיקה ולא עם כלי נשק. אבל הוא לא הקשיב לי".

אייזק אמאניו אב לשלושה בן 60 היגר מאריתריאה לקליפורניה בשנת 2000 כשברח ממשטר של אלימות ודיכוי במולדתו. אחיו אברהם אמר לאחר מותו בטבח שאירע בשבוע שעבר כי "שום מקום אינו בטוח". לדבריו, "זה גורם לך לחשוב שלא משנה לאן נלך, יש סיכוי שיאיימו עליך או יתקפו אותך". אמאניו חלק קיוביקל עם היורה סעיד פארוק. חבריהם לעבודה סיפרו כי לעתים הם היו מדברים בערבית.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וצוות לביטחון לאומי בישיבה על הטבח בקליפורניה, דצמבר 2015. מתוך הפליקר של הבית הלבן
פיט סוזה, הבית הלבן,
אובמה והצוות לביטחון לאומי/מתוך הפליקר של הבית הלבן פיט סוזה, הבית הלבן

גם בנטה בטבדאל בת 46, אם לשלושה, הגיעה לארצות הברית עם משפחתה כדי "להימלט מקיצוניות איסלאמית ורדיפה של נוצרים באיראן של אחרי המהפכה". היא הייתה אז בת 18 כשהגיעה לניו יורק ומשם עברה להתגורר בקליפורניה, שם נישאה לשוטר מקומי. בטבדאל תכננה להעביר מצגת בפני הקולגות שלה במחלקת בריאות הציבור במחוז סן ברנדינו. "האירוניה העצובה היא שחייה נלקחו ממנה מאותה הקיצוניות שממנה ברחה לפני כל כך הרבה שנים", נמסר בהודעת המשפחה.

"אוהבת לבלות עם חבריה ואוהבת את הקריירה הצומחת שלה במחלקת בריאות הציבור בסן ברנרדינו", כתבה סיירה קלייבורן בת 27 בעמוד הפייסבוק שלה. תמונת הפרופיל שלה הייתה צבועה בצבעי אדום-לבן-כחול לזכר מתקפת הטרור בפריז. יום לאחר הטבח בקליפורניה, כתבה לה על הוול אחותה: "אני אוהבת אותך יותר משאי פעם תדעי. לקחו אותך מוקדם מדי, לבי שבור אני כולי שבורה".

חואן אספינוסה, אב בן 50 לשני ילדים, היה הצעיר מבין 13 אחים שגדלו בסונורה שבמקסיקו. בגיל 20 הוא היגר לארצות הברית והחל לעבוד וללמוד באוניברסיטה. "הוא תמיד ציין כי השכלה הייתה העדיפות הראשונה שלו. השכלה היא אוצר שאף אחד לא יכול לקחת ממך", סיפרה אחייניתו. "היורים לקחו חלק מהלב של כל מי שהקיף אותו עם אהבה וכבוד".

סעיד פארוק ותשפין מאליק, בני הזוג שביצעו את הטבח במרכז הקהילתי בסן ברנרדינו בקליפורניה. רויטרס
היורים. סעיד עבד באותו הקיוביקל עם הקורבן/רויטרס

יותר מ-20 פוסטרים של הופעות ממלאים את קירות החדר המרכזי בביתו של שאנון ג'ונסון בן ה-45. חברתו סיפרה ביום שישי כי היו להם כרטיסים למופע מוזיקלי ליום שבת. גופו של ג'ונסון היה מעוטר בקעקועים של הדמויות שהרכיבו את חייו. חברתו הייתה אמורה להיות הקעקוע הבא שלו והשניים החליטו להתחתן בחודש הקרוב. "שיהיה לך יום נפלא", הוא כתב לה בבוקר יום רביעי. לאחר מכן הסתבר כי כשהחלו היריות, ג'ונסון הגן בגופו על עמיתה ואמר לה: "אני מחזיק אותך". היא נפצעה אך ניצלה בזכותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully