וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסתכל לשמיים באובססיביות": "ג'ון הג'יהאדיסט" חרד לחייו

שני בני אדם שהתלוו למוחמד אמווזי, שנודע כעורף הראשים של הארגון, סיפרו כי הוא אדם גס רוח ופראנואיד, שחושש מחיסול מהאוויר. "באחד המקרים הוא הסתתר במגרש כדורגל ובו אזרחים רבים"

צילום מסך

(ג'ון הג'יהאדיסט בסרטון הוצאה להורג של שבוי יפני)

מוחמד אמווזי, עורף הראשים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), נתון תחת פחד יומיומי להיהרג בתקיפת מטוס ללא טייס – כך סיפרו שני בני אדם שהתלוו למי שמכונה "ג'ון הג'יהאדיסט" בריאיון שפורסם היום (שישי) ב"דיילי מייל" הבריטי. לטענת השניים, הם היו אורחיו של אמווזי בעיר מוסול שבעיראק.

לדבריהם, אמווזי חושש באופן תמידי מכך שהמערב יתנקש בחייו והם תיארו אותו כתוקפני וגס רוח. באחד המקרים, הם סיפרו, הוא שמע שריקת מטוס באוויר ומיד נמלט למגרש כדורגל שבו שהו אזרחים עיראקים כדי להסתתר מפני תקיפה אפשרית. "רוצו למגרש הכדורגל", הוא קרא, "הם לא יתקפו היכן שיש אזרחים שמשחקים כדורגל".

לקריאה נוספת:
דריסת הרגל הרוסית בסוריה תשנה את מאזן הכוחות במזרח התיכון
גורם אמריקני: דאעש הקים יחידה מיוחדת לייצור נשק כימי
לראשונה: דאעש מעמיד למכירה אזרחים זרים שנפלו בשבי הארגון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיניו מסגירות כי הוא זה שהצטלם לסרטונים. מוחמד אמווזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריהם, מה שהגביר את פחדיו של "ג'ון הג'יהאדיסט" היה התקיפה הבריטית בסוריה ביום שני האחרון, שבה נהרגו שני פעילי דאעש בעלי אזרחות בריטית. זאת מאחר שהוא עצמו בריטי. עוד סיפרו עליו השניים כי הוא בעל שיער מתולתל באורך הכתפיים ועיניו מסגירות כי הוא זה שהצטלם לסרטונים האכזריים שפרסם הארגון.

השניים סיפרו עוד כי אמווזי מסתכל לכיוון השמיים באובססיביות ומדווח על כל כלי אווירי חשוד. באחד המקרים, לדבריהם, הוא כיוון אקדח לשמיים וירה בלי הפסקה. השניים התלוו לאמווזי לנסיעה בת תשע שעות למוסול, שבמהלכה, כך הם טוענים, הוא הביט דרך החלונות וחיפש כלי טיס באוויר. יתרה מכך, נסיעתם למוסול נדחתה ביממה – לאחר שהבחין במל"טים החגים בשמי האזור.

בהמשך הם אמרו כי חשו אסירים של הארגון ופחדו לחייהם. זאת, לאחר שבשלב מסוים החרים אמווזי את הציוד שלהם, כדי לחפש ראיות לכך שהם מרגלים. מלאי חרדה הם שאלו אותו אם הם נחשבים אסירי דאעש. "אתם לא אסירים", הוא ענה, "אסירים לא מקבלים ארוחת בוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully