וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל-קאעדה על סערת ההוצאה להורג: "תקפו בסעודיה בכל הזדמנות"

ארגון הג'יהאד העולמי פרסם שלושה מסרים מפיו של איימן א-זוואהירי, שיוצא בחריפות נגד ריאד "המשתפת פעולה עם אינטרסים אמריקנים". באחת מהקלטות, קרא לביצוע פיגועי טרור באינדונזיה – שעות לפני המתקפה בג'קרטה

צילום מסך

(צפו: שיעים באיראן שרפו את הקונסוליה הסעודית לאחר ההוצאה להורג)

מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי קרא לפיגועים בערב הסעודית, לאחר הוצאתו להורג של איש הדת השיעי הבכיר נימר באקר א-נימר ו-46 בני אדם נוספים, שמרביתם הורשעו בחברות בארגון הג'יהאד העולמי. בקלטת שפורסמה ברשתות החברתיות, לצד שני מסרים נוספים מפיו של מנהיג הארגון, קרא א-זוואהירי לתומכיו "לתקוף את הקואליציה הצלבנית-ציונית בכל הזדמנות".

הקלטת, שפורסמה תחת השם "הסעודים, רוצחי לוחמי הקודש", עוד קוראת לאזרחי ערב הסעודית להתקומם נגד משפחת המלוכה. "האם לא הגיע הזמן שתיפטרו מהמשטר הרקוב הזה, שלעולם לא יגן עליכם?", קרא. לטענתו של א-זוואהירי, ההוצאה להורג של א-נימר ושל עשרות פעילי אל-קאעדה נוספים נועדה לשרת את האינטרסים האמריקנים. לדבריו, מדובר ב"חלק מהתחרות הסעודית-איראנית על השליטה באזור, אולם במסגרת הגנה על האינטרסים האמריקנים ושיתוף פעולה עמם".

עוד בוואלה! NEWS:
אינדונזיה: לפחות שישה הרוגים בסדרת פיגועים בבירה ג'קרטה
פקיסטן: 15 הרוגים בפיגוע התאבדות במרפאה לחיסון מפוליו
אובמה בנאום מצב האומה: "דאעש מסוכן, אך אין זו מלחמת העולם השלישית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסעודים, רוצחי לוחמי הקודש". א-זוואהירי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמיזה לפעילי הארגון. מפת בסיסי חילות האוויר באזור המפרץ הפרסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע דבריו המוקלטים של מנהיג אל-קאעדה, מוצגת מפה של אזור המפרץ הפרסי, שבה מסומנים בסיסי חילות האוויר של ארצות הברית ושל מדינות המפרץ. לפני דבריו של א-זוואהירי, מופיע קטע מתוך דרשה שנשא בכיר הארגון אנוואר אל-אוולקי, שנהרג בתקיפת מל"ט אמריקני בשנת 2011, ומעודד "מות קדושים".

"מות קדושים הוא כמו עץ", נשמע אל-אוולקי, "פירות צומחים עליו ומבשילים, ומגיע הזמן לקטוף אותם. זה קורה בעונה מסוימת, כך עבדי אללה עוברים בין השלבים השונים, עד שמגיע זמנם למות כקדושים. על עץ השהידים בחצי האי ערב כבר יש פירות שהבשילו, והזמן לקטוף אותם הגיע". כמו כן, הקלטת נפתחת בקטע מהקוראן שנועד להשוות את המשטר הסעודי לשבט קורייש, שבטו של הנביא מוחמד, שהתנכל לו וסירב לקבל את האיסלאם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על עץ השהידים בחצי האי ערב כבר יש פירות שהבשילו, והזמן לקטוף אותם הגיע". אל-אוולקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלטת נוספת שפורסמה השבוע היא הפרק השמיני של סדרת הקלטות "האביב האיסלאמי", ובה מתמקד א-זוואהירי בדרום-מזרח אסיה, ובעיקר באינדונזיה, מלזיה והפיליפינים. זמן קצר לאחר פרסומה, אירעה מתקפת הטרור בג'קרטה, בירת אינדונזיה, אולם לפי שעה לא ידוע אם פעילי אל-קאעדה אחראים לה.

ההודעה השלישית שפורסמה היא אגרת שכותרתה "הלבנט סומך על צוואריכם", ובה מגנה א-זוואהירי את חלקה של ערב הסעודית במלחמת האזרחים בסוריה. לדבריו, ועידת ארגוני האופוזיציה שהתכנסה בחודש שעבר בריאד היא "אחד מניסיונותיה של ערב הסעודית להפר את הנתיב לג'יהאד באופן כללי, ובלבנט באופן ספציפי". א-זוואהירי עוד מזהיר כי "ערב הסעודית לא תספק לכם חופש, כבוד או תהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully