וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

לקראת פרסום דוח סבא"א, באיראן שחררו ארבע אסירים אמריקנים ובהם עיתונאי הוושינגטון פוסט. פעוט בן שנה וחצי טבע למוות במאגר מים במודיעין עילית, הרוג ו-4 פצועים בקטטה ביפו ו-23 נהרגו בהשתלטות חמושים על מלון בבורקינה פאסו

איראן: שחררנו 4 אמריקנים מהכלא, בהם עיתונאי ה"וושינגטון פוסט"

ארבעה אסירים אמריקניים, בהם עיתונאי הוושינגטון פוסט ג'ייסון רזאיאן, שוחררו היום באיראן במסגרת עסקת חילופי אסירים בין שתי המדינות – כך הודיע התובע במדינה. טרם התברר מיהם שלושת האסירים הנוספים. ככל הנראה מדובר במחווה לקראת יישום הסכם הגרעין בין הרפובליקה האיסלאמית ושש המעצמות, שבמסגרתו יחל המערב בהנסרת הסנקציות.

בנובמבר האחרון גזר בית משפט באיראן על רזאיאן עונש מאסר, אולם לא צוין לכמה שנים הוא נשלח לכלא. רזאיאן, שמחזיק באזרחות איראנית ואמריקנית, הורשע ב-11 באוקטובר לאחר שהואשם בריגול. אז נאמר כי הוא יוכל לערער על גזר הדין תוך 20 ימים. מערכת העיתון ומשפחתו גינתה את האישומים נגדו וטענה כי הם אבסורדיים.

פעוט בן שנה וחצי טבע למוות במאגר מים במודיעין עילית

פעוט בן שנה וחצי ממוצא אריתראי נמשה היום ממאגר מים במחצבה הנמצאת ליד מודיעין עילית. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב תוך פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית עולה כי הפעוט נכנס לבדו למחצבה, הסמוכה לאתר קרוואנים שמשמש למקום מגורים של עובדים, וטבע במאגר הנמצא בתוך המתחם. אחיו בן ה-5 איתר אותו וקרא למשפחתו, שהזעיקה את כוחות מד"א. המשטרה הגיעה למקום וממשיכה לחקור את האירוע.

בורקינה פאסו: חמושים השתלטו על מלון בבירה, 23 בני אדם נהרגו

23 בני אדם, אזרחי 18 מדינות שונות, נהרגו הלילה בבירת בורקינה פאסו, ואגאדוגו, על ידי חמושי ארגון המזוהה עם אל-קאעדה, בשם "אל-קאעדה במגרב" (AQIM). החמושים ירו למוות ביותר מעשרה בני אדם במסעדה, ולאחר מכן השתלטו על מלון "ספלנדיד" הסמוך, שאותו נוהגים לפקוד תיירים רבים ממדיניות מערביות וכן אנשי או"ם. לאחר שנכנסו כוחות הביטחון של בורקינה פאסו מלווים בחיילים צרפתים לבית המלון, הסתיים המבצע במלון "ספלנדיד" ובמסעדה הסמוכה ושוחררו 126 בני ערובה.

קטטה המונית ביפו: צעיר נרצח וארבעה נפצעו; הנסיבות בבדיקה

צעיר בן 24 תושב יפו נדקר אמש למוות במהלך קטטה בהצטלבות הרחובות יפת ופחד יצחק בעיר. הוא נפצע באורח קשה ובתום פעולות החייאה שביצעו בו חובשים ופרמדיקים של מד"א נקבע מותו.

שני צעירים נוספים נפצעו באורח קשה וקל, ופונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים וולפסון שבחולון. שני צעירים נוספים הגיעו לבית החולים והערכת המשטרה היא שגם הם חלק מאותה קטטה. הרקע לקטטה לא ברור. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו בחקירת נסיבות האירוע בחשד לרצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

רגע לפני יישום ההסכם: ארה"ב מפקפקת באמינותה של איראן

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר אתמול כי ישנן סיבות רבות כדי שלא לסמוך על איראן בכל הנוגע ליישום הסכם הגרעין. על כן, לדבריו, ארצות הברית תמתין עם התחלת הסרת הסנקציות עד לאישור סופי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שתבטיח כי הרפובליקה האיסלאמית אכן עמדה בכל התחייבויותיה.

"אנו לא מתכוונים לסמוך על דבריה של איראן בנושא ורוצים לוודא כי הם לא עיגלו פינות", אמר. הוא ציין כי הדוח של סבא"א בנושא הוא "יותר מטכני", והוסיף כי עדיין אין בידיו מידע לגבי היום שבו יחלו בהסרת הסנקציות.

גופת גבר נמצאה באזור רהט; שניים נפצעו בינוני מדקירות באזור המרכז

גבר בשנות ה-40 לחייו נמצא הלילה בשדה ליד צומת קמה שבמועצה האזורית בני שמעון, באזור רהט, כשהוא ללא רוח חיים. על גופתו נמצאו סימני אלימות. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו במקום.

נוסף על כך, צעיר בן 19 נפצע הלילה באורח בינוני לאחר שנדקר בקטטה ליד פארק המדע שבנס ציונה. הוא פונה בידי מד"א לבית החולים קפלן שברחובות. באירוע נוסף, נפצע גבר בן 30 באורח בינוני מבקבוק זכוכית במהלך קטטה ברחוב משה בקר שבראשון לציון. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא עם פגיעה בראש.

שני פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בשני עימותים שונים בגבול הרצועה

שני פלסטינים נהרגו אתמול בשני אירועים שונים במהלך עימותים עם כוחות צה"ל במחנה אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה – כך דיווח משרד הבריאות הפלסטיני. כוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות נגד הפלסטינים שהתקרבו לגדר, וברגע בעשרות חצו את האזור שאסור לתנועת פלסטינים הכוחות פתחו באש.

במקרה הראשון, מוחמד אבו זאיד בן ה-18 נהרג מאש צה"ל במהלך הפרות סדר שפרצו במקום. כוח צה"ל פעל כדי להשתלט על המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות ואף עשה שימוש באש חיה. במקרה השני, מוחמד מג'די קיטה בן ה-26 נהרג מאש צה"ל בהפרות סדר שפרצו כמה שעות לאחר מכן באותו המקום.

ההסכם נחשף: סוריה תאפשר לרוסיה נוכחות צבאית בלתי מוגבלת בשטחה

הסכם שנחתם באוגוסט האחרון בין הממשל בסוריה לבין רוסיה מאפשר לאחרונה נוכחות צבאית בלתי מוגבלת וללא הגבלת זמן במדינה השסועה. ההסכם בין המדינות שנחשף שלשום, נחתם חודש לפני שרוסיה הצטרפה למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בשטחי סוריה.

תחת תנאי ההסכם, ממשלת רוסיה כבר פרסה בספטמבר האחרון במסגרת המאבק בדאעש כוח צבאי ומטוסי קרב בבסיס חמיימים שבאזור לטקיה, שנמצאת בשליטת ממשל אסד. מטרת ההסכם לפי המסמכים שנחשפו היא "להגן על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של הפדרציה הרוסית והשלטון הסורי".

שטרות מתעופפים באוויר: צפו בתיעוד הפצצת הבנק של דאעש בעיראק

מחלקת ההגנה האמריקנית פרסמה הלילה לראשונה סרטון המתעד את הפצצת הקואליציה בראשות ארצות הברית על בנק המזומנים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במוסול שבעיראק. בסרטון נראית הפצצת המבנה כשמיד אחריו ניתן להבחין בשטרות כסף רבים מתעופפים באוויר ומתפזרים על גגות הבניינים הסמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully