וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במשטרה: גופת המחבל תיחטף כדי לקיים הלוויה המונית

במשטרה טרם החליטו מתי תועבר גופתו של נשאת מלחם לקבורה, אולם לוואלה! NEWS נודע כי הועלתה דרישה להגביל את המשתתפים לכ-40 בלבד, מחשש למפגן תמיכה המוני בטרור, ולאבטח את האמבולנס שיוביל את הגופה. הוארך מעצר תושב ערערה בחשד שסייע למחבל

צילום: ניב אהרונסון, ערן גילווארג, שלומי גבאי, יחיא ג'בארין; עריכה: גדי וינסטוק, אביב אירגז

ארבעה ימים חלפו מאז חיסולו של המחבל נשאת מלחם בתום מצוד של כוחות הביטחון שנמשך יותר משבוע, אולם במשטרת ישראל טרם החליטו מתי תועבר גופתו לקבורה. בין היתר, חוששים במשטרה כי הלווייתו תהפוך למפגן תמיכה בטרור, ועל כן הם דורשים להגביל את מספר המשתתפים לכ-40 בלבד. כמו כן, במשטרה מתכוונים להציב אבטחה סביבה האמבולנס שיעביר את גופתו של מלחם, זאת בשל החשש כי ינסו לחטוף אותה ולקיים הלוויה רבת משתתפים בניגוד להגבלות המשטרה.

בית משפט השלום בחיפה האריך אתמול בחמישה ימים את מעצרו של תושב ערערה, בן 23, שחשוד כי סייע למלחם. על פי החשד, הוא לא דיווח למשטרה כי מלחם נמצא בערערה. המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו ב-12 יום, אולם בית המשפט הורה על הארכת מעצר קצרה יותר. מעצרם של שלושה מקומיים נוספים החשודים בסיוע הוארך אף הוא - שניים מהם ביומיים ואחד בחמישה ימים.

פרקליטו של החשוד, עורך הדין ג'מיל חטיב, רמז כי ישראל מתייחסת בגזענות למרשו. "אין סיבה למעצרו. הוא דיווח באיחור אמנם, אבל דיווח. האם היה נעצר אם היה יהודי?", אמר.

לקריאה נוספת:
מפקד הימ"מ על חיסול המחבל: "לא הפסקנו לעבוד מאז הפיגוע"
אביו של המחבל לאחר שחרורו ממעצר: "לא שיתפתי איתו פעולה"
ח"כ גטאס: "אני לא יודע אם הפיגוע בתל אביב היה פלילי או לאומני"

הבית שבו הסתתר המחבל נשאת מלחם בערה 09 ינואר 2016. שלומי גבאי
"אמנם באיחור, אבל דיווח". דירת מסתור של מלחם/שלומי גבאי

לפני שלושה ימים הורה בית משפט השלום בחיפה על שחרורו למעצר בית של מוחמד מלחם, אביו של המחבל. "לא שיתפתי איתו פעולה", אמר ביציאתו מהדיון. עם זאת, הוא הדגיש: "אני לא כועס שעצרו וחקרו אותי - חוק זה חוק".

קרוביו של מלחם טוענים להגנתם כי האב הוא שקרא לבנו להסגיר את עצמו, וככל הנראה שדברים אלו הם שהובילו למידע שהביא בסופו של דבר לפריצת הדרך בחקירת המשטרה. האב ובנו, אחיו של נשאת מלחם, חשודים בסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע.

במשטרה העריכו כי מעגל הסייענים ויודעי הסוד על מיקומו של מלחם מסתכם ב-20 איש. מתוכם היו כאלה שסייעו לו באופן אקטיבי, וחלקם זיהו אותו בשטח אך לא דיווחו על כך.

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully