וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הימ"מ על חיסול המחבל: "לא הפסקנו לעבוד מאז הפיגוע"

11.1.2016 / 0:24

בפגישה עם השר גלעד ארדן אמר נ' כי לוחמי היחידה שחיסלו את המחבל שרצח שלושה אנשים בתל אביב "פעלו בדיוק כפי שמצופה מהם, בצורה מהירה, יעילה ומקצועית". ארדן: "הוכחתם שוב שהימ''מ היא יחידת העילית הטובה ביותר שיש לנו"

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג וניב אהרונסון; עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נפגש אתמול (ראשון) בלשכתו עם נ' מפקד הימ"מ ועם לוחמי היחידה שחיסלו את המחבל נשאת מלחם, שרצח שלושה בני אדם בתל אביב ביום שישי שעבר. בפגישה נכחו גם המפכ''ל רב ניצב רוני אלשיך ומפקד מג''ב ניצב עמוס יעקב.

נ' התבטא לראשונה מאז החיסול, שאירע שלשום בערערה, ואמר כי ''היחידה ולוחמיה לא הפסיקו לעבוד מאז הפיגוע". עוד סיפר כי "במהלך הימים שעברו הפכנו כל אבן כדי לאתר את המחבל. תוך הפגנת דבקות במטרה, הלוחמים סרקו בית אחר בית בהתאם למודיעין, עד שהמחבל אותר ונוטרל. הכוח הגיב בדיוק כפי שמצופה ממנו, בצורה מהירה, יעילה ומקצועית. אנו גאים להגן על עם ישראל".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ח"כ גטאס: "אני לא יודע אם הפיגוע בתל אביב היה פלילי או לאומני"
אביו של המחבל לאחר שחרורו ממעצר: "לא שיתפתי איתו פעולה"
הביקורים בדירת המסתור והסריקות הסמויות: כך תכננה המשטרה את החיסול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות משטרה בערערה, שם חוסל המחבל נשאת מלחם לפני יומיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר ארדן חלק שבחים נוספים ללוחמים, וביקש להודות להם בשם כל אזרחי מדינת ישראל, "על הפעולה המהירה והנחושה". הוא הוסיף: "שמרתם על רמת דריכות ומבצעיות גבוהה מאוד לאורך כל השבוע, והוכחתם שוב שהימ''מ היא יחידת העילית הטובה ביותר שיש לנו, ואחת הטובות בעולם בתחום הלחימה בטרור. אנו רואים באיזו תקופה אנו חיים, ועם ישראל עוד יזדקק למקצועיות ולמסירות שלכם. בשמי ובשם העם כולו - אני מצדיע לכם".

אלשיך הצטרף לנ' ולארדן, ואמר כי "פעולת הימ"מ ראויה לכל שבח ומוכיחה פעם נוספת שהיד הארוכה של זרועות הביטחון תגיע לכל פעיל טרור, ותמצה עמו את הדין". לדבריו, חיסול המחבל היה "מבצע רחב היקף שבו כלל משטרת ישראל הופעלה בעצימות גבוהה להשגת המטרה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מתראיין בנושא המרדף אחר המחבל מתל אביב לרינה מצליח וניסים משעל. צילום מסך
"הימ"מ שמר על שמרתם על רמת דריכות ומבצעיות גבוהה מאוד לאורך כל השבוע שעבר". ארדן/צילום מסך

הלווייתו של מלחם תוכננה להיערך אתמול, אך ארדן מעכב את שחרור הגופה, והיא עדיין מוחזקת על ידי משטרת מחוז חוף. גורמים במשטרה טענו היום כי החזרתה לידי המשפחה תיקח זמן, משום שלפי המשרד לביטחון הפנים, שצריך לאשר זאת, השר ביקש מהמשטרה לוודא שלא תיווצר הסתה בעת ההלוויה. במשפתו של מלחם זועמים על כך.

ארדן מתנגד נחרצות להחזיר גופות מחבלים. בעניין זה הוא נתון בוויכוח עם שר הביטחון משה יעלון, בעיקר בשל הצעת החוק שהעלה ארדן והתקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני, ולפיה גופות מחבלים יועברו לקבורה תחת פיקוח צבאי. עם זאת, עד כה הוחזרו גופות מחבלים ונערכו הלוויות.

מלחם חוסל ביום שישי בתום שבוע של מצוד, שכלל סריקות נרחבות בתל אביב ובצפון הארץ. הסגר סביבו החל להתהדק עוד ביום שלישי, בזמן שהמפכ"ל רוני אלשיך ביקר בכרמיאל והבהיר כי ניתן להוריד את מפלס המתיחות מאזור גוש דן. באותו יום הם מצאו פרט באזור ואדי ערה, שממנו הפיקו דגימת DNA שעזרה להם להתחקות אחרי תושב ערה שרצח שלושה בני אדם.

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully