וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן מעכב את העברת גופת המחבל: "לא לאפשר הסתה בהלוויה"

יוסי אלי, אלי אשכנזי, אבי אשכנזי ושלומי גבאי

10.1.2016 / 16:42

הלוויית נשאת מלחם תוכננה היום, אך השר לביטחון הפנים, שמתנגד להעברת גופות מחבלים, מעכב את שחרור גופתו של נשאת מלחם. קרוב משפחתו של המחבל המתגורר בערערה: "למה להתנהג בצורה כזאת?". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג וניב אהרונסון; עריכה: ניר חן

משטרת מחוז חוף, המחזיקה בגופת המחבל נשאת מלחם שחוסל שלשום בתום מצוד שנמשך שמונה ימים, מעכבת את החזרתו לידי המשפחה. גורמים במשטרה טוענים היום (ראשון) כי הדבר ייקח זמן וייתכן שהגופה לא תועבר היום. זאת מאחר שלפי המשרד לביטחון הפנים, שצריך לאשר זאת, השר גלעד ארדן ביקש מהמשטרה לוודא שיקויימו תנאים מתאימים למצב שבו לא תיווצר הסתה בעת ההלוויה. במשפתו של מלחם זועמים על כך.

ארדן מתנגד נחרצות להחזיר גופות מחבלים. בעניין זה הוא נתון בוויכוח עם שר הביטחון משה יעלון, בעיקר בשל הצעת החוק שהעלה ארדן והתקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני, ולפיה גופות מחבלים יועברו לקבורה תחת פיקוח צבאי. עם זאת, עד כה הוחזרו גופות מחבלים ונערכו הלוויות.

עמדתה של מערכת הביטחון היא לא לאפשר קיום הלוויות שעלולות להתסיס את האווירה ולהפוך למפגן תמיכה בטרור. במשפחה מבקשים לקבור את מלחם לצד בן דודו, שנהרג מירי שוטר ב-2006, דבר שעלול להלהיט את הרוחות.

לקריאה נוספת:
אביו של המחבל לאחר שחרורו ממעצר: "לא שיתפתי איתו פעולה"
ח"כ גטאס: "אני לא יודע אם הפיגוע בתל אביב היה פלילי או לאומני"
החשש הגדול: מלחם "ידביק" צעירים ערבים בשאיפה לבצע פיגועי דאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ידוע אם ייקבר היום. גופתו של מלחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרוב משפחה של המחבל, המתגורר בשכונת דהארת בערערה - שם חוסל מלחם ביום שישי, מתח ביקורת על העיכוב בהעברת הגופה וביחס מצד כוחות הביטחון. "היום שוב באה המשטרה עם כוחות גדולים ומסוק בשמיים, והתנהגה בגסות לתושבים בשכונה", אמר לוואלה! NEWS. "סגרו את הדרך לבתים שלנו. הם חיפשו ברכבים ובבתים, כאילו שלא הספיק להם כל הימים שהם היו כאן, שבמהלכם לא היה בית אחד שלא עבר חיפוש".

הוא הוסיף: "מה הם מחפשים בדיוק? למה להתנהג בצורה כזאת? יש עוד מישהו חמוש בערערה שירה בתל אביב או בחיפה ואנחנו לא ידענו? אם הם צריכים לחקור מישהו, אין בעיה. שישלחו מכתב או יתקשרו והוא יגיע. לא צריך את כל ההצגה הזאת. יש לנו חיים וילדים בבתים, מה רואים הילדים כבר עשרה ימים חוץ ממשטרה וצבא?".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם היום בדיון על הארכת מעצר בשלום חיפה 10 ינואר 2016. ניב אהרונסון
"לא יודעים דבר". אביו ואחיו של נשאת מלחם בבית המשפט/ניב אהרונסון

מוחמד מלחם, אביו של המחבל, שוחרר היום למעצר בית. "לא שיתפתי איתו פעולה", אמר האב ביציאתו מבית משפט השלום בחיפה. "אני לא כועס שעצרו וחקרו אותי - חוק זה חוק", הבהיר.

בשעות הצהריים פשטה המשטרה על שכונה שבה התגורר המחבל בערה ועצרה אדם אחד. במהלך הפשיטה דיווחו המקומיים כי מטוס חג מעל האזור.

במשטרה מעריכים כי מעגל הסייענים ויודעי הסוד על מיקומו של המחבל נשאת מלחם מסתכם ב-20 איש. מתוכם היו כאלה שסייעו לו באופן אקטיבי, וחלקם זיהו אותו בשטח אך לא דיווחו על כך.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully