וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של המחבל לאחר שחרורו ממעצר: "לא שיתפתי איתו פעולה"

מוחמד מלחם, אביו של נשאת שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שוחרר למעצר בית. "לא כועס שחקרו אותי", אמר בדרכו לביתו. במשטרה מעריכים שמעגל הסייענים למחבל עמד על כ-20 איש. המשטרה פשטה על שכונה שבה התגורר בערה ועצרה אדם

צילום: ניב אהרונסון, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק

מוחמד מלחם, אביו של נשאת מלחם שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שוחרר היום (ראשון) למעצר בית. "לא שיתפתי איתו פעולה", אמר האב ביציאתו מבית משפט השלום בחיפה שהורה על שחרורו. "אני לא כועס שעצרו וחקרו אותי - חוק זה חוק", הבהיר. בשעות הצהריים פשטה המשטרה על שכונה שבה התגורר המחבל בערה ועצרה אדם אחד. במהלך הפשיטה דיווחו המקומיים כי מטוס חג מעל האזור.

במשטרה מעריכים כי מעגל הסייענים ויודעי הסוד על מיקומו של המחבל נשאת מלחם מסתכם ב-20 איש. מתוכם היו כאלה שסייעו לו באופן אקטיבי, וחלקם זיהו אותו בשטח אך לא דיווחו על כך.

יומיים לאחר חיסולו של מלחם מנסים במשטרה להשלים את הפאזל. החוקרים מנסים להתחקות אחרי תנועותיו של המחבל בימיו האחרונים ולברר עם מי מהסובבים אותו הוא היה בקשר. בין היתר נשארה התעלומה כיצד הצליח מלחם להגיע מתל אביב לוואדי ערה.

לקריאה נוספת:
החשש הגדול: מלחם "ידביק" צעירים ערבים בשאיפה לבצע פיגועי דאעש
ח"כ באסל גטאס: "אני לא רוצה לגנות את המחבל"
אמו של שמעון רואימי על חיסול המחבל שרצח את בנה: "סגירת מעגל"

תיעוד מדירה שבה התחבא המחבל  נשאת מלחם במהלך המצוד אחריו. שלומי גבאי
חלקם סייעו למלחם באופן אקטיבי. דירת המסתור/שלומי גבאי

גורם במשטרה דחה את הביקורת על הערכת המודיעין של המשטרה והשב"כ. "הייתה כאן עבודה טובה של רכזי המודיעין - בוצעו הצלבות ומידע זרם. הייתה קבוצה של בודדים (שסייעה לו). המשפחה המורחבת של המחבל היו שותפי סוד לאחר הפיגוע", טען.

האב מוחמד צפוי להשתחרר היום ממעצר של שבעה ימים, כמו גם בנו, אחיו של נשאת. ייתכן כי השניים, שנעצרו יום אחרי יום, ישוחררו להלוויית המחבל. לפי שעה לא ברורה אם המשפחה סייעה לו. קרוביו של מלחם טוענים להגנתם כי האב הוא שקרא לבנו להסגיר את עצמו, וככל הנראה שדברים אלו הם שהובילו למידע שהביא בסופו של דבר לפריצת הדרך בחקירת המשטרה. השניים חשודים בסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם בעת שחרורו ממעצר היום 10 דצמבר 2016. ערן גילווארג
צפויים להשתחרר להלווייה. האב מוחמד בבית המשפט/ערן גילווארג

עורך הדין עלי סעדי, המייצג את האב, סיפר כי הוא ישוחרר לאחר שהגיע להבנות עם המשטרה. "נשחרר את שני החשודים (האב והבן) בתנאים של מעצר בית לתקופה של עשרה ימים לאחר הפקדה כספית על סך 5,000 שקל. אין שום בקשה שהאב ישתתף בהלוויה בשלב הזה – אם ירצה להשתתף אגיש בקשה מיוחדת. אין כל ראיה נגד שניה חשודים ואין להם כל הקשר. הם גם סייעו למשטרה מהיום הראשון אחרי שנודע להם על ביצוע העבירה. נראה שהמעצר נועד ללחוץ על בני המשפחה. האב שיתף פעולה באופן מלא, סייע למשטרה ורצה שיעצרו את הבן".

בתוך כך, סמוך לבית משפחת מלחם הורגשה היום תכונה ערה. אנשים רבים הגיעו למקום ובשעות הקרובות צפויה להתחיל הלווייתו. זאת, על אף שהמשפחה טענה שהיא לא מעוניינת בטקס רב משתתפים.

(עדכון ראשון: 11:50)

מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם בעת שחרורו ממעצר היום 10 דצמבר 2016. ערן גילווארג
מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם בעת שחרורו ממעצר היום 10 דצמבר 2016/ערן גילווארג
מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם בעת שחרורו ממעצר היום 10 דצמבר 2016. ערן גילווארג
מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם בעת שחרורו ממעצר היום 10 דצמבר 2016/ערן גילווארג
שוחרר אביו של המחבל מהפיגוע בתל אביב: "לא שיתפתי איתו פעולה". ערן גילווארג
שוחרר אביו של המחבל מהפיגוע בתל אביב: "לא שיתפתי איתו פעולה"/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully