וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "נחזיר גופת המחבל כשנוודא שהלווייתו לא תהפוך למפגן טרור"

11.1.2016 / 11:50

השר לביטחון הפנים התייחס לעיכוב בהעברת גופתו של נשאת מלחם לידי המשפחה, שמעוניינת לקבור אותו לצד בן דודו שנהרג מירי שוטר לפני עשור, ואמר כי היא צריכה לעמוד בתנאי ביטחון. פרקליט המשפחה: נמסר לנו שהגופה תועבר אחרי נתיחתה

עריכה: אביב אירגז

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס הבוקר (שני) לעיכוב בהעברת גופת המחבל נשאת מלחם לידי המשפחה, שמעוניינת לקבור אותו בהקדם לצד בן דודו שנהרג לפני עשר שנים מירי שוטר. "ככל והמשפחה תעמוד בדרישות שמשטרת ישראל הציבה כדי לוודא שהלוויית המחבל לא תהפוך למפגן תמיכה בטרור והסתה לפיגועים נוספים - הגופה תשוחרר. אם זה לא יקרה - הגופה תעוכב עד שנוודא שהתנאים האלה מתמלאים", אמר בטקס הענקת דרגות ניצב במשרדו.

ארדן התייחס גם להתנהלות המשטרה וכוחות הביטחון במהלך החיפושים אחרי מלחם, והדף את הביקורת. "כל מידע שניתן היה למסור לציבור - מסרו אותו. כל מידע שלא ניתן היה למסור - בגלל שיקולי ביטחון או צרכים מבצעיים - לא יכולנו למסור. מניח שעם הזמן יתבררו הדברים ומדוע התקבלו החלטות כפי שהתקבלו".

לקריאה נוספת:
ארדן מציג: הריאיון ההזוי בהיסטוריה
סיוע לרצח והתאגדות בלתי-חוקית: 5 חשודים במעורבות בפיגוע בתל אביב
הביקורים בדירת המסתור והסריקות הסמויות: כך תכננה המשטרה את החיסול
בדלי סיגריות ושאריות אוכל: תיעוד ממקום מסתור של המחבל

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
המפכ"ל אלשיך, ניצב משה אדרי והשר גלעד ארדן, בטקס הענקת דרגות, הבוקר/יואב דודקביץ'
מוחמד מלחם אביו של נשאת מלחם היום בדיון על הארכת מעצר בשלום חיפה 10 ינואר 2016. ניב אהרונסון
"הגופה תועבר למשפחה אם יתמלאו התנאים להלווייה". מוחמד מלחם ובנו בבית המשפט/ניב אהרונסון

לדבריו, מהידוע עד כה עולה כי מדובר בפיגוע ולא באירוע פלילי. "לא היה ברור מעל לכל ספק שהוא בתל אביב. גם כשיש רמת חשש מסוימת לגבי הרצון של המחבל לחזור ולפגע שוב באזור מסוים, וגם זה יתברר בהמשך מדוע היה החשש הזה, המחויבות שלנו היא להגביר את הסיורים והאבטחה באזור כדי לתת מענה לכל תרחיש שעלול להתפתח. המידע שהצטבר עד כה בחקירה יכול לבסס את הקביעה שמדובר בפיגוע טרור על בסיס לאומני".

ארדן הוסיף על הצורך בהגברת האכיפה במגזר הערבי ושינוי נהליים ארגוניים. "לא נזקקנו לאירועי הימים האחרונים כדי לדעת שיש לנו עבודה רבה עם המגזר הערבי. לא כנוגשים, חלילה, אלא כאנשי אמת. אנחנו חייבים להופיע ברחוב הערבי במלוא נוכחותנו, כשפנינו אל הקהילה ובשירותה, ועלינו לגייס לשורותינו שוטרים חדשים מהחברה הערבית, ולשלבם בארגון בהיקף רב יותר משקיים היום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש ממפגן טרור. גופתו של נשאת מלחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

על השערוריות הרבות שנקשרו בשמם של קצינים בכירים במשטרה אמר ארדן: "עלינו להתמקד בהטמעת נורמות משמעת והתנהגות ראויות, כמרכיב מרכזי בתרבות הארגונית במשטרה. בחרנו היום אנשי חיל, אוהבי אמת. אין לי ספק שבזכות תכונות אלה, תצעידו קדימה את משטרת ישראל, תעמדו באתגרים ובציפיות, ותשליטו במחנה ישראל צדק, חוק וסדר".

עורך הדין עאדל בויראת, פרקליטה של משפחת מלחם, אמר כי נעשו כמה פניות מטעמה לגבי מועד שחרור גופת בנם. לטענתו, למשפחה הובהר כי היא תקבל את גופתו של מלחם רק לאחר נתיחתה.

מינויים בצמרת המשטרה

בטקס הוענקו דרגות למינויים הבאים: תת ניצב אלון אסור הועלה לדרגת ניצב וימונה למפקד מחוז צפון; תת ניצב יעקב שבתאי הועלה לדרגת ניצב וימונה למפקד משמר הגבול; תת אלוף (במיל') צבי טסלר גויס בדרגת ניצב וימונה לראש אגף התמיכה הלוגיסטית; ניצב זוהר דביר מונה לסמפכ''ל; ניצב עמוס יעקב מונה למפקד מחוז חוף; ניצב משה אדרי מונה למפקד מחוז תל אביב; ניצב יורם הלוי מונה למפקד מחוז ירושלים; ניצב דוד ביתן מונה למפקד מחוז דרום; סגן ניצב רונן אבניאלי הועלה לדרגת ניצב משנה ומונה למפקד תחנת נתניה; סגן ניצב חיים סרגרוף הועלה לדרגת ניצב משנה ומונה למפקד תחנת קדמה; וסגן ניצב נ' הועלה לדרגת ניצב משנה ומונה למפקד הימ"מ.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully