וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של שמעוני הוארך בשישה ימים; הבכיר שנעצר: מנכ"ל עיריית אשקלון

12.1.2016 / 19:15

מעצרם של ראש עיריית אשקלון, שחשוד בעבירות שוחד ואונס, ומנכ"ל העירייה חיים סופר, שנעצר הבוקר בחשד לתיווך לשוחד והלבנת הון, הוארך על ידי בית משפט השלום בראשון לציון. השופט מזרחי ביקר את המשטרה: "למה לא אמרו לשמעוני מי מאשימה אותו?"

צילום: אבי כהן, עריכת וידיאו: אביב אירגז

מעצרו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הוארך היום (שלישי) בשישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. הוא נעצר בשבוע שעבר בחשד לעבירות מין, ובהן אונס, שוחד ושיבוש הליכי חקירה. יחד עמו הובא מנכ"ל העירייה חיים סופר, שנעצר היום בחשד לתיווך לשוחד, הלבנת הון והפרת אמונים, ומעצרו הוארך בשישה ימים. הוא נעצר לאחר שעל פי החשד ניסה לשבש את חקירתו של שמעוני, וכן נחקר על הלוואה אישית בסכום של 200 אלף שקלים שנתן לאיש העסקים משה פונטה - עצור נוסף בפרשה - ויועדה עבור שמעוני. ככל הנראה מדובר בכספים שיועדו עבור הסכמי השתיקה של שמעוני עם המתלוננות. עם זאת, סופר הכחיש שידע למה יועדו הכספים ואמר להגנתו כי הם חברי ילדות.

השופט מנחם מזרחי אמר בדיון על סופר: "קיים חשד סביר לחשדות נגדו. קיים חשד שאם ישוחרר ישבש את החקירה. עניינו נקודתי אך יש לאפשר את סיום החקירה". על העצורים האחרים בפרשה אמר: "יש אמת בטענות שהם לא הופגשו עם ראיות, בעיקר בעניינו של שמעוני, ולא הוצגה הטענה המרכזית ולפיה ביצע עבירת מין בהיעדר הסכמה, היכן ומתי, באופן שיאפשר לו להסיר עננה כבדה זו. המשטרה יכולה להקפיץ את הכדור החקירתי מטעמיה אך יש לכך מחיר".

נציגת המשטרה טענה בדיון: "מדובר בפרשה חמורה של עבירות מין ושוחד השזורים אלה באלה. מאז המעצר חלו התפתחויות משמעותיות בחקירה הנוגעות לכל החשודים, כולל בשעה האחרונה". שמעוני "שלח" נשיקות לרעייתו בזמן הדיון והודה לה מול כולם על תמיכתה בו: "האישה הכי מושלמת בעולם, אל תדאגי, הכול יהיה בסדר".

לקריאה נוספת:
מין, שחיתות ושוחד: כך היזמים מצאו עצמם בבור של איתמר שמעוני
מתפללים לשחרורו: מוקד טלפוני לקריאת תהילים למען איתמר שמעוני
רעייתו של שמעוני על מעצרו: "יודעת שפעלו כדי לפגוע בו"

איתמר  שמעוני ראש עיריית אשקלון. דוד קורן
נבדק החשד כי נסחט על ידי עבריינים. שמעוני/דוד קורן

"זה משפיל שמעצר מוארך בלי יכולת לתת תגובה", טען עו"ד יאיר רגב שמייצג את סופר. "הוא לא יודע על איזה שוחד מדובר ולא הוטחו בו הטענות. כל פעולותיו היו כדין ונרשמו ותועדו וכמה אנשים כמו מהנדס העירייה והאדריכל הם שמוליכים את המשטרה שולל, רק רכילות זולה".

השופט מזרחי ביקר בחריפות את במשטרה, וטען כי לא ייתכן ששמעוני עצור זה יותר משבוע מבלי יכולת להגן על עצמו. "למה עד עכשיו לא הטחתם בשמעוני דברים בעניין עבירות האונס? שאלו אותו באופן כללי בצורה שהוא לא יכול להבין מה רוצים ממנו. למה לא אמרו לו מי מאשימה אותו, מה קרה שם, איפה זה קרה? אולי יש לו טענת אליבי. מילא לא לעשות עימות, אבל אדם צריך לדעת על מה מאריכים לו את המעצר".

נוסף על עבירות אלו, בודקת המשטרה מידע המצוי בידיה ולפיו עבריינים באשקלון לחצו על שמעוני וסחטו אותו בנוגע לדמי שתיקה ששילם, לכאורה, לאחת המתלוננות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בהקלטה של אחת המתלוננות שנחשפה בוואלה! NEWS היא נשמעת אומרת לחבריה כי היא "נגעלת" משמעוני, אך בתגובה, חברתה משיבה לה כי היא צריכה לחזור אליו. המתלוננת, על פי החשד, נאנסה בידי ראש העיר.

למרות החשדות נגדו, נראה כי המידע שנמצא בידי המשטרה בכל הנוגע לקשר של שמעוני עם עבריינים בעירו טרם גובש לכדי חקירה גלויה. בינתיים, נחקרה גם רעייתו של שמעוני במשטרה, וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בודקים האם היא ידעה על אותם דמי שתיקה שעומדים בבסיס החשד נגד בעלה.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully