וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ראש עיריית אשקלון אנס - והעביר דמי שתיקה למתלוננת

שלוש נשים התלוננו נגד איתמר שמעוני שחשוד בשורה של עבירות מין וקבלת שוחד. על פי החשד, הוא העביר דרך קבלנים בעיר תשלום לאחת המתלוננות כדי שלא תתלונן במשטרה. בתמורה לשתיקה, קיבלו הקבלנים אישורי בנייה. מעצרו הוארך בשמונה ימים

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (שלישי) לפרסם כי ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הוא הבכיר שנעצר הבוקר בחשד לשורה של עבירות מין, בהן אונס וכן קבלת שוחד. לשמעוני מיוחסות עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים, הטרדה מינית ושיבוש הליכי חקירה. עד כה התלוננו לפחות שלוש נשים נגדו. על פי החשד, המתלוננות קיבלו דמי שתיקה מקבלנים כדי שלא יתלוננו על שמעוני. בתמורה לעזרת הקבלנים, חשוד שמעוני כי אישר להם היתרי בנייה. בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט, שבו נכחה גם אשתו, הוארך מעצרו בשמונה ימים.

השופט מנחם מזרחי האריך בשמונה ימים את מעצרם של שאר החשודים, יואל דוידי, קבלן מוכר החשוד שנתן שוחד בסך 150 אלף שקלים וכן הלבין הון, עופר שמעוני, אחיו של איתמר החשוד גם הוא בקבלת שוחד, משה פונטה, חבר של ראש העיר, ודניאל עמנואל, קבלן נוסף.

החקירה החלה לפני כמה חודשים והפכה הבוקר לגלויה עם פשיטת המשטרה על העירייה. לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו תלונות על שוחד במאות אלפי שקלים שמבצע, לכאורה, שמעוני בתמורה לקידום פרויקטים בעיר. מלבד שמעוני נעצרו עוד שלושה גורמים בעירייה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. בין היתר הוחרמו מסמכים, מחשבים, רכוש ופרטי חשבונות לצורכי מילוט. זאת כמה שבועות לאחר פשיטה קודמת שנעשתה במקום, שכללה אף היא החרמת מסמכים, הקשורים למיזמי בנייה ברחבי העיר.

לקריאה נוספת:
אין פרסום רע: חסידיו של פינטו עלולים למנף את המאסר להשבת כבודו
התחזית לימים הקרובים - התחממות; בליל חמישי - הגשם חוזר
מחדל בריחת האסיר מבית החולים: מפקד כלא ניצן הודח מתפקידו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איתמר שמעוני בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוידי חשוד שקשר קשר עם ראש העירייה ואחיו ושילם שוחד בעבור קידום פרויקטים בעיר. חלק משוחד זה היה כאמור "שתיקת המתלוננות. במקביל, אחד ממקורביו הקרובים ביותר לשמעוני, הוא זה שתיווך בין הגורמים על מנת לבצע את מסכת השוחד עם הקבלנים.

מעיריית אשקלון נמסר: "העירייה משתפת פעולה עם חוקרי המשטרה ותסייע ככל הנדרש".

פרקליטו של שמעוני: "אין במעשיו עבירה פלילית"

עורך דין ירון לונדון, המייצג את שמעוני, אמר כי הוא טוען שהוא חף מפשע. "מרשי מודע לחשדות שמטיחים בו וטוען שיש לו הסברים טובים ומלומדים על כל אחת מהטענות שבאים וטוענים כלפיו. הוא טוען שהוא חף מפשע ושום דבר מהחשדות האלה, שאפשר לתרגם אותם בצורה זו או אחרת, ייענו על חשדות פליליים. אין במעשים שלו דברים פליליים - הן לגבי עבירות המין והן לגבי עבירות השוחד לכאורה".

עו"ד לונדון סיפר כי שמעוני לא שומר על זכות השתיקה ומשתף פעולה בחקירה. לגבי השוחד הסביר הפרקליט: "עצם זה שיש כסף עדיין לא אומר ששיש שוחד. כספים אפשר לקבל באלף ואחת צורות כמו הלוואות כאלה ואחרות, בקשה לתמיכה, לא כל קבלת כסף היא שוחד".

שמעוני נכנס לתפקיד ראש עיריית אשקלון אחרי שניצח בבחירות ב-2013 בפער גדול. שמעוני צבר מוניטין של מי שאינו נרתע מארגוני הפשע. לצד זאת, הוא עורר סערה כאשר הורה להפסיק העסקת פועלים ערבים בעיר אחרי מבצע "צוק איתן". הוא צבר פופולריות רבה יותר מקודמו בני וקנין, שנתפס כדמות אפרורית.

חשד: קבלנים שתמכו בראש עיריית אשקלון קיבלו בתמורה טובות הנאה; 4 בכירים נעצרו. צילום מסך
הבכיר חשוד גם באונס. עיריית אשקלון/צילום מסך

ב-2003 דרס שמעוני למוות הולך רגל. הוא לא הועמד לדין, אף שלפי עדותו בפני חוקרי אגף התנועה של המחוז הדרומי הוא שתה אלכוהול לפני שהתיישב בכיסא הנהג. באותו הערב הוא סעד עם חברתו, לימים אשתו, במסעדת "פטרה" באשדוד. "ישבנו במקום ואכלנו סלט ועוגה", סיפר שמעוני בחקירתו. "אני שתיתי דיאט קולה וכוס של קוקטייל אורגזמה, עם קצת אלכוהול, לא חזק, מדובר בקוקטייל שמנת". כאשר חזר שמעוני בסביבות 02:30 בלילה לביתו באשקלון, הוא פגע בהולך רגל והרג אותו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully