וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על עיריית אשקלון; בכיר נעצר בחשד לאונס

פרסום ראשון: המשטרה החרימה מסמכים ועצרה ארבעה בחשד לשוחד, מרמה והלבנת הון, ובהם בכיר החשוד גם בעבירות מין. לוואלה! NEWS נודע כי החשד הוא שקבלנים שתמכו בראש העיר איתמר שמעוני במהלך תקופת הבחירות קיבלו הקלות ואישורי בנייה

צילום: אתר אשקלון נט, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

המשטרה פשטה הבוקר (שלישי) על עיריית אשקלון ועצרה ארבעה גורמים בחשד לעבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. בין היתר הוחרמו מסמכים, מחשבים, רכוש ופרטי חשבונות לצורכי מילוט. אחד העצורים הוא בכיר בעירייה החשוד גם בעבירות מין בכמה נשים, לרבות עבירת אונס. זאת, כמה שבועות לאחר פשיטה קודמת שנעשתה במקום, שכללה אף היא החרמת מסמכים, הקשורים למיזמי בנייה ברחבי העיר.

לוואלה! NEWS נודע כי החשד העיקרי הוא שקבלנים שתמכו בראש העיר איתמר שמעוני במהלך תקופת הבחירות האחרונה קיבלו בתמורה אישורי בנייה ומתן הקלות. בשבועות האחרונים נפגשו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה עם כמה גורמים בכירים בעירייה ועם פעילי בחירות מרכזיים שסייעו לשמעוני במהלך קמפיין הבחירות. שאלות החוקרים התמקדו בקשר בין שמעוני לכמה קבלנים, ובראשם איש עסקים מוכר.

החקירה מנוהלת על ידי המשטרה בליווי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). בין היתר, ערכו השוטרים חיפושים גם בבתיהם של החשודים ובחברת קבלן. העצורים צפויים להגיע להארכות מעצר בהתאם להתפחויות בחקירה.

מעיריית אשקלון נמסר: "העירייה משתפת פעולה עם חוקרי המשטרה ותסייע ככל הנדרש".

לקריאה נוספת:
למה ראשי ערים שאינם מאוימים מאובטחים בעשרות אלפים?
"יותר מפיגוע אל-קאעדה": העדות שהביאה להאשמת חיילי דומרני בהצתה
אישום: "חיילי" דומרני הציתו רכוש כאיום על ראש עיריית אשקלון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה פשטרה על העירייה, בתי החשודים ומשרדי חברה קבלנית. עיריית אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחקיר שפורסם בוואלה! NEWS, עלתה שורה של קשרים מפוקפקים שיש לשמעוני, יחד עם חברו הקרוב משה פונטה והיזם האשקלוני אמנון גלולה, עם קבלנים. המשטרה בדקה קשרים שניהל שמעוני לקראת הבחירות וכן 40 מינויים לעירייה.

כמו כן, בדקה המשטרה אם קבוצת הכדורגל הפועל אשקלון של פרוספר אזגי קיבלה כספים מהעירייה, לאחר שהאחרון תמך בשמעוני במרוץ לראשות עיריית אשקלון. נבדקה האפשרות שאזגי העביר לשמעוני מאה אלף שקלים במזומן במהלך מערכת הבחירות והבטיח להעביר לו מאה אלף שקלים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בתלונה ליאח"ה נטען שפונטה, חברו האישי של שמעוני, שאף שימש יו"ר העמותה "חברים למען איתמר שמעוני לראשות העירייה", קיבל תכתובת מייל שעסקה בהחזר הלוואה שאזגי נתן לשמעוני.

כאשר מועצת העירייה דנה בתמיכה להפועל אשקלון, הודיע שמעוני כי הוא מצוי בניגוד עניינים ויצא מהישיבה - אך סירב לפרט את מהות ניגוד העניינים. במשטרה בודקים אם יציאתו של שמעוני מהישיבה הייתה מצג שווא, שכן מנכ"ל העירייה חיים סופר – מינוי אישי של ראש העירייה – השתתף בדיון, סייע בגיבוש ההסכם וחתם עליו.

(עדכון ראשון: 09:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully