וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בריחת האסיר מבית החולים: מפקד כלא ניצן הודח מתפקידו

4.1.2016 / 19:45

ועדת החקירה שבדקה את בריחתו של הרוצח ירון סנקר לפני כחודשיים מבית החולים שבו אושפז, החליטה על הצעדים המשמעתיים שיש לנקוט כלפי אנשי שב"ס האחראיים. בין היתר, הסוהרים ששמרו עליו הודחו. מפקד המחוז ננזף - אך קודם בשבוע שעבר

עריכה: ניר חן

הוועדה שבדקה את מחדל בריחתו של הרוצח ירון סנקר, אסיר העולם שנמלט בנובמבר מבית חולים שבו אושפז, הודיעה היום (שני) על הדחתו של מפקד כלא ניצן, גונדר-משנה חיים מורד, מתפקידו. כמו כן, מורד קיבל הערה מנהלית ולא יוכל לשמש מפקד בשלוש השנים הקרובות. כמו כן, הודחו שני הסוהרים ששמרו על סנקר, והסוהר השלישי הועמד לדין משמעתי. מפקד מחוז המרכז גונדר טאפש מקבל, יקבל הערה פיקודית, לאחר שבשבוע שעבר קודם למפקד מחוז הצפון – החלטה שעוררה סערה בשב"ס. סגנו וקצין המודיעין של המחוז יקבלו גם הם הערות פיקודיות.

כמו כן, קצין המבצעים של מחוז המרכז יודח מתפקידו ויקבל הערה מנהלית ועיכוב בדרגה. קצין המבצעים של ימ"ר ניצן יועמד לדין משמעתי ויעוכב בדרגה, וראש מחלקת אבטחה נציבות ומש"ק אגף המודיעין המחוזי יקבל הערה מנהלית.

עוד בנושא:
סערה בשב"ס: הקצין האחראי למחדל בריחת אסיר העולם - יקודם
המאבטח שלכד את האסיר: "הוא ניסה להתנגד, אך הצלחתי להכניע אותו"
האסיר הנמלט שחזר את המחדל: "הייתי לבד, פתחתי חלון - ויצאתי"

סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
חיפושי המשטרה אחר סנקר/יותם רונן

ממצאי הוועדה שופכים אור על סיפור הימלטותו של האסיר המסוכן. סנקר, שנושא בימים אלו עונש של שני מאסרי עולם בגין רצח כפול, נמלט בחודש שעבר מבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, שם אושפז לאחר ששבת רעב במשך 85 יום. לפי תחקיר האירוע וכפי שעולה מצילומי מצלמות האבטחה, סנקר הסתובב חופשי יותר מ-30 דקות בטרם הבחינו בהיעדרותו שומרי שב"ס שהיו אחראים עליו.

במהלך בדיקת הוועדה בראשות סגן נציבת שב"ס, גונדר אלי גביזון, התברר כי שני הסוהרים שהיו אמונים על השמירה בחדר בית החולים לא היו בקשר עין עם האסיר, וכך התאפשרה בריחתו. סוהר שלישי, היה במנוחה ברשות. בזמן זה הצליח סנקר להגיע לתחנת מוניות, לעלות על מונית ולהימלט משטח בית החולים עד לאזור התחנה המרכזית בבאר שבע. הוא נעצר רק כעבור שעתיים ולאחר שאלף שוטרים ואנשי שב"ס חיפשו אחריו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מצוד אחר האסיר הפלילי שנמלט ירון סנקר בראשון לציון 16 נובמבר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
נמצא בתום שעתיים של חיפושים/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully