וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבטח שלכד את האסיר: "הוא ניסה להתנגד, אך הצלחתי להכניע אותו"

16.11.2015 / 9:51

אסיר העולם ירון סנקר, שחמק מידי הסוהרים בעת שאושפז בבית חולים, נלכד לאחר שעתיים בידי מאבטח בתחנה המרכזית בבאר שבע. סנקר ניסה להימלט, אך המאבטח, מומחה באומנויות לחימה, רדף אחריו והכניע אותו. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

גיבור היום שהצליח ללכוד את אסיר העולם ירון סנקר, שחמק מידי שירות בתי הסוהר והקפיץ את כוחות הביטחון, הוא גולן אבוטבול, מאבטח בתחנה המרכזית בבאר שבע, שזיהה אותו עקב תמונות שהופצו בכלי התקשורת. סנקר ניסה להימלט, אך המאבטח, מומחה באומוניות לחימה, רדף אחריו והכניע אותו. "ישבתי ושלחתי את אחד המאבטחים לבדוק אותו", סיפר אבוטבול בשיחה עם וואלה! NEWS. "שאלתי אותו אם יש לו תעודת זהות והוא ברח. הורדת אותו על הריצפה, הוא ניסה להתנגד, אך בגלל שאני ג'ודוקא הצלחתי להכניע אותו", שחזר.

אבוטבול סיפר על רגעי המעצר וההסגרה לידי כוחות המשטרה: "הבנתי שמדובר באסיר הנמלט משום ששוטר הראה לי תמונה שלו - וכמה דקות לאחר מכן ראיתי אדם שלובש מכנסיים כתומים וחולצה של בית החולים". לדבריו, "התקשרתי למשטרה ותוך שתי דקות הם כבר היו פה ולקחו אותו".

האסיר ירון סנקר אושפז בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב בעקבות שביתת רעב שארכה 85 ימים, ונלכד אחרי שעתיים בתום סריקות נרחבות של כאלף שוטרים ואנשי שירות בתי הסוהר. סנקר היה רוצח שכיר ונכלא לפני כעשור לאחר שנגזר עליו שני מאסרי עולם בגין רצח כפול.

קריאה נוספת:
אסיר מסוכן שהורשע ברצח כפול ושובת רעב נמלט מבית החולים - ונלכד
האסיר הנמלט שחזר את המחדל: "הייתי לבד, פתחתי חלון - ויצאתי"

אבוטובול גולן שלכד את ירון סנקר בבאר שבע. יניר יגנה, מערכת וואלה!
הוא ניסה להתנגד, אבל הצלחתי להכריע אותו". אבוטבול, אמש/מערכת וואלה!, יניר יגנה

מוקדם יותר היום, סיפר סנקר לחוקריו כיצד חמק משומריו בקלות יתרה: "באיזשהו שלב במהלך הערב הבנתי שאני לבד בחדר. הצלחתי להשתחרר מהסוהר, לקחתי את התיק שלו עם ארנק, פתחתי את החלון ויצאתי החוצה".

מחקירתו עולה כי לאחר שקפץ מן החלון הוא גנב מעיל, ניגש למונית והצליח להגיע לקריית גת ומשם לבאר שבע. "הוא ביקש ממני 600 שקל ודרש תשלום מראש", סיפר לחוקריו על נהג המונית הראשון. "אמרתי שאתן את הכסף כשנגיע ליעד וביקשתי טלפון כדי לארגן את הסכום. בראשון לציון הוריד אותי מהמונית. הצלחתי להשיג עוד מונית, אבל בקריית גת הבנתי שהנהג מזהה אותי ולכן ביקשתי לעצור ולרדת. משם, עליתי על אוטובוס לבאר שבע". לטענתו הוא שילם עבור ההסעה בכסף שגנב מהסוהר ששמר עליו. ועדת החקירה בראשותו של סגן נציב השב"ס ניצב אלי גביזון, חוקרת את הנושא.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
שוטר בפעילות, אתמול/יותם רונן

גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "זה מחדל, מדובר באחד האסירים המסוכנים ביותר. רוצח שכיר שיש לו הרבה חשבונות פתוחים מחוץ לכלא". לדבריו, הנוהל מחייב שמירה קפדנית ביותר על אסיר מסוגו של סנקר. "לא ברור איך אסיר כזה נמצא בבית חולים בלי שמירה. על פי הנהלים צריכים לשמור עליו שלושה, כשאחד מחוץ לדלת ושניים בחדר. אין מצב שאסיר כזה יהיה בלי שלושה שומרים. המזל הגדול של כולם זה שנתפס אחרי כמה שעות בעקבות מאמץ אדיר של שב"ס והמשטרה. מילאנו את ראשון לציון בכוחות גלויים וסמויים ובשלב מסוים הלילה החליט מפקד המחוז מוטי כהן להקפיץ את הימ"מ לראשון לציון, מחשש שהאסיר ייקח בני ערובה וישתלט על דירה בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully