וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר מסוכן שהורשע ברצח כפול ושובת רעב נמלט מבית החולים - ונלכד

ירון סנקר שנידון לשני מאסרי עולם ברח מבית החולים אסף הרופא. בתום סריקות נרחבות של כאלף שוטרים ואנשי שירות בתי הסוהר הוא נלכד בבאר שבע. "ניסה להתנגד אבל הצלחתי להכריע אותו", סיפר המאבטח שלכד אותו. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

האסיר ירון סנקר נמלט אמש (ראשון) מבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, שם אושפז לאחר ששבת רעב במשך 85 ימים. בתום סריקות נרחבות שכללו כאלף שוטרים ואנשי שב"ס הוא נלכד ליד התחנה המרכזית בבאר שבע והובא לחקירה. סנקר היה רוצח שכיר ונכלא לפני כעשור לאחר שנגזר עליו שני מאסרי עולם בגין רצח כפול.

הנסיבות שהביאו ללכידתו של סנקר הן שיחת טלפון שביצע ברגע שהצליח להימלט. עם בריחתו מבית החולים נסע סנקר במונית לבאר שבע. הוא סיכם עם הנהג סכום של 500 שקלים ובמהלך הנסיעה ביקש מהנהג להתקשר לחברה בבאר שבע על מנת לגייס את הסכום הנדרש. משהבין הנהג כי לסנקר אין כסף לנסיעה, הוריד אותו בראשון לציון.

שוטרים בפיקודו של ניצב-משנה איציק מנשה תחקרו את הנהג ובדקו את השיחה שביצע סנקר. באמצעות איכון למכשיר הסלולרי שיגרו כוחות משטרה למקום שבו הוא נמצא, שם נלכד סנקר. זאת, לאחר שמאבטח של התחנה המרכזית בבאר שבע זיהה אותו עקב תמונות שהופצו בכלי התקשורת. סנקר ניסה להימלט, אך המאבטח, מומחה באומוניות לחימה, רדף אחריו והכניע אותו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"חלפו שעתיים עד שהכוחות מצאו את הגננת שמתה באשדוד"
בשל בעיות מודיעין: שוחרר ערבי-ישראלי שגידל חצי טון קנאביס ביריחו
כמעט שנתיים אחרי פיצוץ בלון הגז בגילה: הבניין שנהרס ייבנה מחדש

סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
ארדן מינה ועדת חקירה שתבחן את נסיבות הבריחה. סריקות בראשון לציון/יותם רונן

"ישבתי ושלחתי את אחד המאבטחים לבדוק אותו", סיפר גולן אבוטבול, המאבטח שתפס את סנקר בשיחה עם וואלה! NEWS, "שאלתי אותו אם יש לו תעודת זהות והוא ברח. הורדת אותו על הריצפה, הוא ניסה להתנגד, אך בגלל שאני ג'ודוקא הצלחתי להכריע אותו. התקשרתי למשטרה ותוך שתי דקות הם כבר היו פה ולקחו אותו. ראיתי מכנס כתום וראיתי חולצה של בית החולים, כמה דקות לפני כן שוטר הראה לי תמונה שלו ואז שראיתי אותו הבנתי שזה הוא".

סנקר הועבר על ידי לוחמי מצדה של שירות בתי הסוהר (שב"ס) לחקירה במשטרת ימ"ר מרכז. פרטים נוספים על אופן בריחתו לאזור באר שבע צפויים להיבדק במהלך החקירה שתיפתח בנושא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אבוטובול גולן שלכד את ירון סנקר בבאר שבע. יניר יגנה, מערכת וואלה!
"שאלתי אותו אם יש לו תעודת זהות והוא ברח". אבוטבול גולן שלכד את סנקר/מערכת וואלה!, יניר יגנה

מדובר באחד המחדלים החמורים ביותר של שירות בתי הסוהר בשנים האחרונות, ולפי שעה לא ברור כיצד הצליח האסיר להערים על שומריו ולהימלט. הוא חמק מחדר אשפוזו כשהוא לבוש בבגדי המחלקה, מזוקן וחובש כיפה לראשו.

כאלף שוטרים ואנשי שב"ס פתחו במהלך הלילה במצוד נרחב אחר סנקר שנחשב לאחד המסוכנים ביותר בישראל. הכוחות סרקו בנשקים שלופים את רחובות ראשון לציון חצר-חצר בניין-בניין במרכז העיר בשכונות נחלת יהודה ונאורים בניסיון לאתרו. כמו כן, כוחות מיוחדים, בהם הימ"מ ומצדה, הגיעו למקום. חפ"ק הוקם ליד היכל הספורט בגן נחום בעיר ומסוק משטרתי הוקפץ למקום.

בנוסף לפעולות הסריקה והאיתור, המשטרה שלחה כוחות לשמור על פרקליטת המחוז רונית עמיאל, מחשש שסנקר יפגע בה. לאזור הסריקות הגיעה גם נציבת שב"ס הנכנסת, גונדר עופרה קלינגר.

סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
מסתובבים עם נשקים שלופים ועוברים מבית לבית/יותם רונן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מינה את סגן נציב בתי הסוהר גונדר אלי גביזון לעמוד בראש ועדת החקירה שתבחן את נסיבות הבריחה. מתחקיר ראשוני עולה כי האסיר, שכאמור שבת רעב 85 יום, הועבר לבית החולים - בעקבות נוהל בתי הסוהר, לפיו לאחר 50 ימי שביתת רעב יש להעביר את האסיר השובת לבית החולים. במהלך האשפוז של סנקר בבית החולים שמרו עליו שלושה סוהרים חמושים.

"מדובר באירוע חמור ביותר שאסור היה שיקרה", אמר ארדן. מלשכתו נמסר: "השר הנחה את המשטרה ושירות בתי הסוהר לעשות כל מאמץ על מנת לאתר את האסיר באופן המהיר ביותר. השר הנחה את שירות בתי הסוהר להקים ועדת בדיקה בדרג בכיר שתבחן את הנסיבות שהובילו לאירוע החמור ותגיש את מסקנותיה תוך פרק זמן קצר".

ככל הנראה, הסיבה להימלטות היא טענתו של סנקר כי הפרקליטות "הפרה עימו חוזה" ולא הקלה בעונשו לאחר שמסר מידע, אולם עשתה שימוש במידע שמסר לידיהם.

מדובר בבריחה השלישית בתקופתו של ניצב שירות בתי הסוהר היוצא אהרן פרנקו. קדמו לכך שתי בריחות של אסירים, האחד מבית הדין הרבני בירושלים והשני מבית חולים ברזילי שבאשקלון.

נציבת השב"ס הנכנסת גונדר עופרה קלינגר בסריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
נציבת שב"ס הנכנסת גונדר עופרה קלינגר, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

ירון סנקר נידון לשני מאסרי עולם בשנת 2006 לאחר שהורשע בבית משפט המחוזי בתל אביב ברצח כפול ובמעורבות בשורה של ניסיונות חיסול בעולם התחתון. סנקר, שריצה מאסר של 12 שנים לפני כן, נמלט במהלך חופשה מהכלא וכעבור שלושה חודשים ביצע שוד אלים של חנות המרת מטבע באשדוד. לאחר מכן, חבר סנקר לאחים רפי ומשה אוחנה שרצו לנקום את רצח אחיהם חנניה אשר היה שותפו של סנקר לתא המעצר.

סנקר הורשע בכך שניסה לרצוח את שמעון זריהן שהאחים אוחנה חשדו שהוא זה שרצח את אחיהם. כמו כן, סנקר היה מעורב בניסיונות לפגוע בשלום דומרני, איציק אברג'יל ויעקב אלפרון. לבסוף הוא גם היה מעורב ברצח כפול שאירע במספרה בהוד השרון בו נרצחו חיים שבו ותומר שבת.

בעקבות רצח תומר שבת, עובר אורח תמים במספרה, התוודה סנקר במשטרה על כל מעשיו, הפליל את עצמו וכן את האחים אוחנה. אולם בהמשך, חזר בו מהודאתו וטען שהיא ניתנה בעקבות מעשים פסולים של חוקריו שהבטיחו לו שורה ארוכה של הבטחות שכללו הקלות בעונש, הגנה משטרתית ואף אפשרות לחתום על הסכם עד מדינה. שופטי בית משפט העליון דחו את טענתו של סנקר וקבעו שמעשי השוטרים היו חוקיים.

בהכנת הידיעה השתתפה גלי גינת

(עדכון ראשון: 00:06)

סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
הורשע ברצח כפול במספרה בהוד השרון/יותם רונן
מצוד אחר האסיר הפלילי שנמלט ירון סנקר בראשון לציון 16 נובמבר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
אלפי שוטרים ואנשי שב"ס במצוד לילי/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי
מצוד אחר האסיר הפלילי שנמלט ירון סנקר בראשון לציון 16 נובמבר 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
מצוד אחר האסיר הפלילי שנמלט ירון סנקר בראשון לציון 16 נובמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully