וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בעיות מודיעין: שוחרר ערבי-ישראלי שגידל חצי טון קנאביס ביריחו

15.11.2015 / 22:04

מוסטפה עטון נעצר על ידי שוטרי הרשות הפלסטינית, ובטרם הוגש נגדו כתב אישום - הסביר כי הוא אזרח ישראלי מצור באהר והועבר למערכת המשפט הישראלית. בניגוד להמלצות, בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר אותו. עורך דינו: "החלטה אמיצה"

הקזינו ביריחו. AP
רצו לכאורה לגדל סמים לצרכי רפואה. יריחו/AP

בית המשפט המחוזי בירושלים שחרר ביום חמישי אזרח ישראלי מצור באהר שנעצר בחשד לגידול סמים ביריחו. החשוד, מוסטפה עטון, נתפס על ידי הרשות הפלסטינית לפני כחודשיים, לאחר שנמצא כחצי טון קנאביס במעבדה בעיר הפלסטינית, והוחזק במשך 12 ימים במעצר ברשות. כשהוחלט על הגשת כתב אישום נגדו, טען בפני השוטרים הפלסטינים כי הוא תושב מדינת ישראל והועבר לידי השלטונות בארץ.

בחקירתו בארץ טען עטון כי שיתף פעולה עם פלסטיני בשם חאלד, שאמר לו כי הוא רוצה לגדל שתילים רפואיים עבור טיפול במחלת הסרטן בשטח ביתו ביריחו. לטענתו, סגר עמו חוזה שכירות ואף עזר לו לשתול 300 שתילים. השוטרים ניסו לאתר את חאלד, אולם עטון לא הצליח לזהות אותו בתמונות שהוצגו לו. לאחר דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, הורה השופט להשאירו במעצר, וקבע כי ישנן ראיות אשר מסבכות את עטון בעבירות שיוחסו לו.

"טוב היה לו לא היה מוגש כתב אישום"

ביום חמישי, בדיון נוסף שהתקיים בעניינו, הוא שוחרר לביתו אף שתסקיר המבחן לא המליץ על כך. זאת, בשל נסיבות התיק, בשל המידע המודיעיני החלקי שהגיע מהרשות הפלסטינית ובעיקר משום שהיה תקדים לסיפורו של עטון. שעו"ד עמית ויצמן, המייצג את העצור, השתמש בטיעוניו במקרה נוסף בבית המשפט המחוזי בירושלים שאירע יומיים לפני כן, ובו תושב ישראל שגידל שני טון קנאביס וחצי ביריחו בנסיבות דומות, נתפס על ידי הרשות הפלסטינית והועבר לישראל, שוחרר. הוא יוצג על ידי עו"ד יהודה שושן.

עמית ויצמן סנגורו של עטון מסר: "בית המשפט בהחלטה אמיצה ונכונה, הורה על שחרורו של מרשי בשל בעיות קשות שצצו בתיק. חצי טון סמים הגיע לישראל מהמשטרה הפלסטינית מבלי שיהא רשום על כך דוח פעולה אחד של שוטר. כמו כן, בעיות קשות במידע המודיעיני אשר הגיעו מהרשות חשפו את שיטות הפעולה הלא מקצועיות של שוטרי הרשות. במצב דברים זה, טוב היה לו לא היה מוגש כתב אישום בפרשיה זו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully