וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר הנמלט שחזר את המחדל: "הייתי לבד, פתחתי חלון - ויצאתי"

16.11.2015 / 9:09

הרוצח ירון סנקר, שנמלט אתמול מבית החולים אסף הרופא ונתפס לאחר כשעתיים בבאר שבע, סיפר לחוקריו כיצד חמק משומריו בקלות יתרה. גורם בכיר במשטרה: "זה אסיר מסוכן עם חשבונות פתוחים. לא ייתכן שהוא יהיה בלי 3 שומרים". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

"באיזשהו שלב במהלך הערב הבנתי שאני לבד בחדר. הצלחתי להשתחרר מהסוהר, לקחתי את התיק שלו עם ארנק, פתחתי את החלון ויצאתי החוצה" – כך סיפר הבוקר (שני) לחוקרי המשטרה ירון סנקר, האסיר שהורשע ברצח כפול וחמק אתמול מידי שירות בתי הסוהר בעת שהיה בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, ושפך אור על גודל המחדל. סנקר אושפז באסף הרופא בעקבות שביתת רעב שארכה 85 ימים, ונלכד אחרי שעתיים ולאחר שהופעלו כאלף שוטרים ואנשי שב"ס ליד התחנה המרכזית בבאר שבע.

מחקירתו עולה כי לאחר שקפץ מן החלון הוא גנב מעיל, ניגש למונית והצליח להגיע לקריית גת ומשם לבאר שבע. "הוא ביקש ממני 600 שקל ודרש תשלום מראש", סיפר לחוקריו על נהג המונית הראשון. "אמרתי שאתן את הכסף כשנגיע ליעד וביקשתי טלפון כדי לארגן את הסכום. בראשון לציון הוריד אותי מהמונית. הצלחתי להשיג עוד מונית, אבל בקריית גת הבנתי שהנהג מזהה אותי ולכן ביקשתי לעצור ולרדת. משם, עליתי על אוטובוס לבאר שבע". לטענתו הוא שילם עבור ההסעה בכסף שגנב מהסוהר ששמר עליו. ועדת החקירה בראשותו של סגן נציב השב"ס ניצב אלי גביזון, חוקרת את הנושא.

סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
כאלף שוטרים ואנשי שב"ס הוקפצו על מנת לאתר את סנקר. הכוחות בפעילות, אתמול/יותם רונן

גורם בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "זה מחדל, מדובר באחד האסירים המסוכנים ביותר. רוצח שכיר שיש לו הרבה חשבונות פתוחים מחוץ לכלא". לדבריו, הנוהל מחייב שמירה קפדנית ביותר על אסיר מסוגו של סנקר. "לא ברור איך אסיר כזה נמצא בבית חולים בלי שמירה. על פי הנהלים צריכים לשמור עליו שלושה, כשאחד מחוץ לדלת ושניים בחדר. אין מצב שאסיר כזה יהיה בלי שלושה שומרים. המזל הגדול של כולם זה שנתפס אחרי כמה שעות בעקבות מאמץ אדיר של שב"ס והמשטרה. מילאנו את ראשון לציון בכוחות גלויים וסמויים ובשלב מסוים הלילה החליט מפקד המחוז מוטי כהן להקפיץ את הימ"מ לראשון לציון, מחשש שהאסיר ייקח בני ערובה וישתלט על דירה בעיר".

סנקר נידון לשני מאסרי עולם בשנת 2006, לאחר שהורשע בבית משפט המחוזי בתל אביב בגין רצח כפול ובמעורבות בשורה של ניסיונות חיסול בעולם התחתון. סנקר, שריצה מאסר של 12 שנים לפני כן, נמלט במהלך חופשה מהכלא וכעבור שלושה חודשים ביצע שוד אלים של חנות המרת מטבע באשדוד. לאחר מכן, חבר סנקר לאחים רפי ומשה אוחנה שרצו לנקום את רצח אחיהם חנניה אשר היה שותפו של סנקר לתא המעצר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
"המזל הגדול הוא שהוא נתפקס לאחר כמה שעות". שוטר בפעילות, אתמול/יותם רונן

הוא הורשע בגין ניסיון רצח של שמעון זריהן, שהאחים אוחנה חשדו שהוא זה שרצח את אחיהם. כמו כן, סנקר היה מעורב בניסיונות לפגוע בשלום דומרני, איציק אברג'יל ויעקב אלפרון. לבסוף הוא גם היה מעורב ברצח כפול שאירע במספרה בהוד השרון בו נרצחו חיים שבו ותומר שבת.

בעקבות רצח תומר שבת, עובר אורח תמים במספרה, התוודה סנקר במשטרה על כל מעשיו, הפליל את עצמו וכן את האחים אוחנה. אולם בהמשך, חזר בו מהודאתו וטען שהיא ניתנה בעקבות מעשים פסולים של חוקריו שהבטיחו לו שורה ארוכה של הבטחות שכללו הקלות בעונש, הגנה משטרתית ואף אפשרות לחתום על הסכם עד מדינה. שופטי בית משפט העליון דחו את טענתו של סנקר וקבעו שמעשי השוטרים היו חוקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully