וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בשב"ס: הקצין האחראי למחדל בריחת אסיר העולם - יקודם

30.12.2015 / 19:30

השר ארדן הודיע על סבב מינויים ובהם קידום מפקד מחוז מרכז טאפש מקבל, שתחת פיקודו נמלט בחודש שעבר ירון סנקר. גורם בארגון: "בתקופת כהונתו אירעו שלוש תקלות מהחמורות ביותר שהיו בשב"ס בעשורים האחרונים"

עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע אתמול (שלישי) כי החליט לקדם את מפקד מחוז מרכז בשב"ס, גונדר טאפש מקבל, שתחת פיקודו נמלט בחודש שעבר אסיר העולם ירון סנקר, למפקד מחוז הצפון. זאת במסגרת סבב מינויים בארגון. הודעתו של ארדן עוררה סערה בשב"ס, וגררה ביקורת קשה מצד קצינים.

ארדן הודיע על קידומו של מקבל, על אף שוועדת החקירה אשר מינה השר בעקבות בריחת סנקר מצאה ליקויים קשים ביחידה שעליה פיקד. בנוסף לכך, ארדן טרם הודיע אם יקבל את המלצות הוועדה. "יש כאן שערורייה בהתנהלות של השר לביטחון הפנים שמעכב את מסקנות ועדת החקירה שהוא מינה, ובמקביל מקדם קצין שהוא נשוא החקירה", אמר גורם בכיר בשב"ס.

עוד בוואלה! NEWS:
מלחמות השליטה החדשות: כך הולידה פרשה 512 את דור הפשע הבא
מבוכה לקואליציה: נדחתה ההצעה להורדת גיל העבודה לילדים
אזלו חיסוני השפעת במכבי; שאר הקופות לא בטוחות שהמלאי יספיק

גונדר טאפש מקבל, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"קצין בעייתי ביותר". גונדר טאפש מקבל/ראובן קסטרו

"מדובר בקצין בעייתי ביותר", אמר גורם נוסף בשב"ס. "בתקופת כהונתו כמפקד מחוז מרכז בשב"ס אירעו שלוש תקלות מהחמורות ביותר שהיו בשב"ס בעשורים האחרונים. שני אסירים שברחו מבית החולים מאיר בכפר סבא, החדרת האקדח לכלא רימונים על ידי אסיר רוצח שביצע ירי לעבר סוהרים ואסירים, ועכשיו סיפור הבריחה של אסיר העולם שמוגדר אחד האסירים המסוכנים ביותר שמחזיק שב"ס".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גורם המקורב לוועדה שחקרה את בריחת סנקר, ובראשה עמד סגן נציב שב"ס גונדר אלי גביזון, אמר כי הוועדה מצאה ליקויים קשים גם בתפקוד הסוהרים וגם בדרגי הפיקוד. "הוועדה לא סימנה את מפקד המחוז משום שעל פשלות חמורות הרבה יותר, כמו החדרת האקדח והבריחה של שני האסירים, לא העיפו אותו. אז היה ברור שהוא זוכה לגיבוי ואין טעם להמליץ נגדו".

לדברי קצין בכיר לשעבר בשב"ס, ארדן היה צריך לפרסם קודם את עמדתו באשר לדוח ועדת החקירה, ורק לאחר מכן לקבוע את עתידו המקצועי של מקבל. "השר ידע להיות נחרץ מול המשטרה בפרשת שיסל, אבל כאן בשב"ס נראה שהוא עושה חישובים אחרים כדי לרצות מגזר ונמנע מלמצות את הדין המקצועי", אמר. "אפילו בשביל הנראות בתוך הארגון, השר והנציבה (רב גונדר עפרה קלינגר – א"א) לא היו יכולים לבצע את סבב המינויים בעוד עננה כבדה מרחפת מעל הארגון".

גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"שוקל אך ורק שיקולים ציבוריים". ארדן/נועם מושקוביץ

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה: "סבב המינויים בשירות בתי הסוהר שאושר על ידי השר, הומלץ על ידי הנציבה הנכנסת רב גונדר עפרה קלינגר. השר לביטחון הפנים קיבל את המלצותיה ובתוכן ההמלצה להעביר את מפקד מחוז מרכז למחוז הצפון, בחירה שבוצעה על פי קריטריונים אובייקטיביים ושיקולים מקצועיים. השר לביטחון הפנים שוקל אך ורק שיקולים ציבוריים. כל אמירה אחרת הינה שקר בזוי המהווה הוצאת דיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully