וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: נדחתה ההצעה להורדת גיל העבודה לילדים

30.12.2015 / 17:40

בתום דיון סוער נדחתה בקריאה טרומית הצעת החוק של יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יפעת שאשא-ביטון - למרות שזכתה לתמיכת הממשלה. זאת לאחר שוויון 43 בין התומכים והמתנגדים. ח"כ יחימוביץ': "אחד הרגעים המבישים בתולדות הכנסת"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

בתום דיון סוער נדחתה הערב (רביעי) הצעת החוק להורדת הגיל שבו יותר לילדים לעבוד - חרף תמיכת הממשלה. גיל ההעסקה המינימלי עומד כיום על 14 שנים, והוצע להורידו לגיל 13. ההצעה, שעלתה היום בקריאה טרומית, נדחתה לאחר שוויון בין הצדדים - 43 ח"כים תמכו ו-43 התנגדו.

ההצעה הוגשה על ידי יו"ר הוועדה לזכויות הילד, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (כולנו). ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע לשאשא-ביטון לפני ההצבעה לדחות אותה לשבוע הבא, אולם היא ביקשה לקיים אותה הערב.

עוד בוואלה! NEWS:
מלחמות השליטה החדשות: כך הולידה פרשה 512 את דור הפשע הבא
מפקד כלא מעשיהו לשעבר: "על אולמרט לשכוח שהיה ראש ממשלה"
המשנה ליועמ"ש ביקר עצורי דומא: "מצבם תקין; פער בין טענותיהם למה שמוצג"

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
"ככל שהילדים יהיו עסוקים יותר ביום, הם פחות ישוטטו בלילה". שאשא-ביטון/יותם רונן

בדיון שקדם להצבעה העלו ח"כים מהאופוזיציה טענות קשות על העסקת ילדים בגיל צעיר. ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה: "אם החוק הזה יגיע לכדי חקיקה, זה יהיה אחד הרגעים המבישים בתולדות הכנסת. לא יאמן שב-2015 מדינה מערבית רוצה לחוקק חוק כזה. חלק מהקדמה, הנאורות וההשכלה היה חילוץ הילדים מעולם העבודה ואתם מקצרים בחזרה את גיל הילדות. זה בסיס מוסרי של מדינה מערבית".

יחימוביץ' הוסיפה כי "זו פשוט חרפה, בהתחלה חשבתי שמישהו צוחק כאן. מי ילך לעבוד בגיל 13? הילדים העניינים ילכו לעבוד בגיל 13 כדי לעזור במשק הבית. במקום להעלות את גיל העבודה אתם מורידים אותו? זו המפלגה החברתית שלכם? תנו לילדים להיות ילדים, אל תשלחו אותם לעבוד ולפרנס משפחות. בואו נחסוך לעצמו את ההשפלה".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס אמרה במהלך הדיון: "בהצעה נכתב כי 'הבטלה מביאה לידי שעמום והשעמום מביא לידי חטא'. זה נשמע כמו נאום של מטיף בכנסיה מורמונית ביוטה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חברת הכנסת שלי יחמוביץ  נואמת במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
"בהתחלה חשבתי שמישהו צוחק כאן". יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

ח"כ שאשא-ביטון הסבירה כי הורדת גיל העבודה תהיה תקפה רק בתקופת החופש הגדול ורק "במקומות מאורגנים ומוסדרים שיאושרו בתהליך החקיקה". לדבריה, "אם נאפשר את הורדת הגיל נוכל גם לאפשר פתרון להורים שרוצים ליצור מסגרות וגם צ'ופר לילדים שיקבלו דמי כיס. ככל שהילדים יהיו עסוקים יותר ביום, הם פחות ישוטטו בלילה ולא יחליפו את היום בלילה ויהיו פחות משועממים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאה בנושא 40 החתימות. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הציע לדחות את ההצבעה. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

היא הוסיפה: "שכחתם גם שבעבודה יש ערך חינוכי. במרבית המדינות המפותחות גיל התעסוקה הוא 12 ו-13. בשביל לעשות שינוי צריך לפעול והיום יש לנו הזדמנות לפעול. אני לא אקדם את החוק הזה אם הוא לא יכלול מנגנונים ברורים של פיקוח".

נתניהו התערב בדיון ואמר: "קיבלתי חוות דעת שיצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד, תומך בחוק. מנגד, אני שומע את הטענות של חברי הכנסת, אני חושב שהדבר הנכון הוא להעביר את זה ולהמשיך לדון בטענות במסגרת הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully