וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בריחת האסיר: מפקד המחוז יינזף; מפקד הכלא צפוי להיות מודח

9.12.2015 / 1:01

הוועדה שבדקה את האירוע שבו נמלט הרוצח ירון סנקר מבית החולים שבו אושפז תמליץ להדיח גם את שלושת הסוהרים ששמרו עליו. ההמלצות יוגשו בשבוע הבא לנציבת שב"ס הנכנסת

עריכה: ניר חן

הוועדה שבדקה את מחדל בריחתו של הרוצח ירון סנקר, אסיר העולם שנמלט בחודש שעבר מבית חולים שבו אושפז, צפויה להמליץ להדיח את שני הסוהרים ששמרו עליו, וכן להעמיד לדין משמעתי את הסוהר השלישי. נוסף על כך, הוועדה צפויה להמליץ להדיח את מפקד כלא ניצן שבו היה כלוא. המלצות הוועדה, שבראשה עומד סגן נציב שב"ס, גונדר אלי גביזון, יוגשו לעיונה של נציבת שב"ס הנכנסת עפרה קלינגר בשבוע הבא.

ממצאי הוועדה שופכים אור על סיפור הימלטותו של האסיר המסוכן. סנקר, שנושא בימים אלו עונש של שני מאסרי עולם בגין רצח כפול, נמלט בחודש שעבר מבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, שם אושפז לאחר ששבת רעב במשך 85 יום. לפי תחקיר האירוע וכפי שעולה מצילומי מצלמות האבטחה, סנקר הסתובב חופשי יותר מ-30 דקות בטרם הבחינו בהיעדרותו שומרי שב"ס שהיו אחראים עליו.

בזמן זה הצליח סנקר להגיע לתחנת מוניות, לעלות על מונית ולהימלט משטח בית החולים עד לאזור התחנה המרכזית בבאר שבע. הוא נעצר רק כעבור שעתיים ולאחר שאלף שוטרים ואנשי שב"ס חיפשו אחריו.

לקריאה נוספת:
המחבל בן ה-11 הועבר למעון של שירותי הרווחה; "לא תהיה ברירה אלא לשחררו"
הפתעה במכולות שיובאו לארץ: בובות פלסטיני רעול פנים אוחז באבן
ראש חטיבת המודיעין במשטרה יזומן לשימוע בשל התנהגות בעייתית

סריקות אחר האסיר הנמלט ירון סנקר בראשון לציון. יותם רונן
נלכד כעבור שעתיים בבאר שבע. חיפושים אחר האסיר סנקר/יותם רונן

מהמלצות הוועדה מסתמן כי מפקד המחוז טאפש מקבל צפוי לספוג הערה פיקודית. בין הסוהרים שיומלץ להדיחם, שניים צפויים להיות מפוטרים מיד. הסוהר השלישי, שישן בזמן בריחתו של סנקר כחלק מסבב המנוחה, יעמוד כנראה לדין משמעתי.

על פי גורמים בשב"ס, שני הסוהרים שהיו ערים בסבב השמירה כשלו נחרצות ואף שיקרו בתחילה למפקדיהם בנוגע להשתלשלות האירועים. לפי ממצאי הוועדה, השניים עזבו את החדר שבו שהה סנקר. אחת האחיות סיפר לוועדת החקירה ולימ"ר מרכז כי השניים לא היה בצמוד לחדרו של האסיר.

(עדכון ראשון: 19:30)

עוד באותו נושא

האסיר הנמלט שחזר את המחדל: "הייתי לבד, פתחתי חלון - ויצאתי"

לכתבה המלאה
כלא איילון. דרור עינב
מפקד כלא ניצן צפוי להיות מודח. מתחם איילון/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully