וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פרסום רע: חסידיו של פינטו עלולים למנף את המאסר להשבת כבודו

5.1.2016 / 13:45

הכרעת בית המשפט העליון הכתה בהלם את מקורבי הרב, שקיוו שהוא יינצל מעונש מאסר. לאחר התפוצצות הפרשה, החמרת המחלה והידרדרות כלכלית - נראה כי מאמיניו של פינטו מוכנים לצאת למלחמה על שמו הטוב, להרים קמפיין כלכלי ולפעול לחיזוק קשרים שנשכחו

עריכה: ניר חן

הכרעת בית המשפט העליון הבוקר (שלישי) בעניינו של הרב יאשיהו פינטו הכתה בהלם את חסידיו ותקוותם שיינצל מעונש מאסר נמוגה. אף שאינם מומחי משפט גדולים, ניסו חסידיו לטעון לאחרונה כי אם בית המשפט הפחית את עונשו של אורי לופוליאנסקי בפרשת "הולילנד" על בסיס מצב רפואי, אין סיבה שהשופטים לא יפחיתו בעונש המאסר של רבם שביצע עבירה קלה יותר, לדבריהם. ואולם, הרכב של שלושה שופטים קבע אחרת. השופטים לא התחשבו במצב בריאותו הקשה של פינטו וחלק מבני משפחתו.

ההחלטה לדחות את ערעורו של המנהיג הרוחני הנערץ הותירה את החסידים המומים. בימים האחרונים שמרו מקורביו על שתיקה וגם אחרי ההכרעה הם סירבו לומר מילה. באתר האינטרנט "שובה ישראל" ובדפי הפייסבוק של קהילת פינטו, שמתעדכנים יום יום, לא נכתבה מילה על ההכרעה. ההחלטה לשמור על שתיקה היא לא רק של הרב ומשפחתו אלא גם של יועצי תקשורת ואסטרטגיים שמלווים את הרב בתקופה האחרונה. פינטו צפוי להתייחס להכרעת הדין בשיעורו השבועי ביום חמישי הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
העליון דחה פה אחד את ערעור הרב פינטו: ישלח לשנת מאסר בגין שוחד
יום צום ותפילות: חסידיו של הרב פינטו מתכוננים להכרעת הדין
בצעד חריג: צה"ל אישר לרב פינטו להתפלל במתחם סגור במערת המכפלה

הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
"הסיכוי שהרב ייכנס לכלא דומה לנפילת אטום על ישראל". פינטו באפריל האחרון/יותם רונן

להחלטה לשלוח את הרב פינטו למאסר יהיו השלכות רבות. מאז התפוצצה פרשת "הרב והניצב" שמרו חסידיו על איפוק ממושך. הם ניהלו מערכה ברשתות החברתיות, בקמפיין חוצות וניצלו את כל הבמות התקשורתיות כדי להילחם למענו, אך נמנעו לצאת למחאות רחוב והפגנות אלימות. כעת, לא מן הנמנע שהזעם יפרוץ החוצה.

בתחילת השבוע אמר אחד מחסידיו של פינטו כי הסיכוי שהרב ייכנס לכלא דומה לכך ש"פצצת אטום תיפול על מדינת ישראל". התיאור אולי היה מוגזם מידי, אך מאמיניו ההדוקים של פינטו שהתקשו לקבל את הבשורה ירצו להשיב את כבודו האבוד של רבם. על כן, ייתכן וכבר בימים הקרובים הם ייצאו להפגנות ומחאות נוספות. זו הסיבה, שלאחרונה בחרה המשטרה להצמיד מאבטחים לצוות החקירה נגד פינטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יום לפני הכרעת הדין במשפטו: הרב פינטו שר עם תלמידיו. צילום מסך
הפרשה פגעה בדמותו ובפעילותו הציבורית. הרב עם תלמידיו לפני הכרעת הדין/צילום מסך

השנה האחרונה לא הייתה קלה עבור הרב פינטו וחסידיו. היעדרותו הממושכת מהישיבה בישראל, חזרתה של מחלת הסרטן לגופו והפחתת כספי התרומות הם רק חלק קטן מההשלכות של הפרשה המסעירה שבה מעורב המנהיג הרוחני של הקהילה.

מאז נקלע הרב לפרשה האחרונה שבגינה הורשע, הוא מצוי במשבר שפגע ועשוי עוד לפגוע בדמותו ובפעילותו הציבורית. טייקונים, אנשי עסקים, בכירי משטרה ועבריינים התרחקו מחצרו וכוחו הלך ונחלש. שנת המאסר שנגזרה על הרב עלולה להחריף את המצב עוד יותר.

"יש להמשיך את הנתינה והחסד של הרב פינטו"

אנשיו של פינטו עוד עלולים למנף את עונש המאסר לטובתו. אמנם האנשים החזקים שהיו בסביבתו עזבו ולא יחזרו לחצרו בקרוב, אך נוצרה לו הזדמנות לחזק ולהדק את קשריו עם מאמיניו ההדוקים במעגל הראשון של חסידיו. הם כבר הצהירו כי יילחמו בכל דרך למען שמו הטוב וזו תהיה הדרך הטובה ביותר עבורו לקרב את מי שקצת נדחק הצידה לטובת "האנשים הזוהרים" שהיו עד כה בסביבתו.

המצב הכלכלי במוסדותיו של פינטו כבר לא כבעבר. חלק מהתורמים העדיפו להתרחק לאור פרשת השוחד וכך גם להפסיק את תרומותיהם. העובדה שפינטו ייכנס לכלא עשויה להשפיע לטובה על מצבה הכלכלי של קהילתו. כבר בחודשים האחרונים יצאו אנשיו בקמפיין שלפיו הרב מחזיק כלכלית "אלפי אלמנות, יתומים ונזקקים" ויש "להמשיך את הנתינה והחסד של הרב פינטו". אם הקמפיין יימשך, מאמיניו ההדוקים ואולי גם כאלה שאינם הדוקים, ישתכנעו לתרום לו על כך.

תלמידי הרב יאשיהו פינטו החלו בשביתת רעב, נובמבר 2015. מור יוסף תקשורת,
מעריצי הרב שלפו את השד העדתי. הפגנת תמיכה בפינטו/מור יוסף תקשורת

זמן קצר לאחר ההכרעה הבוקר, היו כבר מי שמיהרו לשלוף את הטיעון העדתי. ברשתות החברתיות הופיעו תגובות רבות של מעריצי הרב על כך ששוב "דפקו את המזרחיים". אלה התעלמו מכך שמי שהוביל את ההחלטה לדחות את ערעורו של הרב הוא השופט מני מזוז, מזרחי בעצמו. אף שבסביבת פינטו תלו במזוז תקווה בשל היותו מזרחי, ההכרעה הייתה עניינית. הרב פינטו חתם על הסדר טיעון, הודה במתן שוחד והטענה העדתית רק מגחיכה את המאבק הכללי באפליה העדתית בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully