וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: יבוטלו עליות המחירים בתחבורה הציבורית

7.1.2016 / 15:30

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי לאחר פרסום הליקויים ברפורמה, שכללה גם עליות מחירים על אף ההבטחה להוזיל אותם ב-17%, כי כל מי שרכש מנוי יקר יותר יקבל זיכוי. מכירת המינויים במחירים העדכניים תחל בשבוע הבא

הקלטות: אביב אברמוביץ', צילום: קורונוס צילומי אוויר בע"מ, אבי כהן, יותם רונן, זוהר גואטה; עריכת וידאו: אביב אירגז

שר התחבורה ישראל כץ הודיע היום (חמישי) על הוצאה לפועל של צו תיקון לפערים והתייקרות מחירי הנסיעות בתחבורה הציבורית. זאת בעקבות בדיקת בוואלה! NEWS, שחשפה את הליקויים ברפורמה שעליה הכריז. "כל נוסע שרכש מנוי במחיר יקר יותר, יקבל זיכוי כספי בגובה ההפרש ברכישת המנוי הבא", אמר השר.

כץ קיים בשבוע האחרון פגישות עם יו"ר הרשות לתחבורה ציבורית, מאיר חן, כדי למצוא פתרונות לממצאי הבדיקה. במשרד התחבורה הודיעו היום לאחר סבב הפגישות כי כל עליות המחירים יבוטלו לאלתר. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאיר אוחנה שיגר היום חוזר לכל חברות התחבורה הציבורית המעדכן אותן על ביטול ההתייקרויות הנקודתיות.

לקריאה נוספת:
אחרי שתקפה שוטרים ערבים - ח"כ חנין זועבי מואשמת בהעלבת עובד ציבור
סופ"ש סוער בפתח: החל מהלילה גשמים, סופות רעמים וחשש משיטפונות
למרות שלא הביע חרטה: ועדת השחרורים תדון בבקשת קצב לקצר מאסרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עליות המחירים בתחבורה הציבורית יבוטלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת המחירים המשותפת למשרדי התחבורה והאוצר אישרה היום את בקשת השר להוזיל את כרטיסי המנוי שהתייקרו במסגרת הרפורמה. על פי משרד התחבורה, במהלך השבוע הבא תחל מכירתם של מנויים אלה במחירים הקודמים בטרם הרפורמה.

במסגרת החלטה, מי שרכש מנוי יקר יותר, יקבל זיכוי כספי בגובה ההפרש ברכישת המנוי הבא. ההחזר למנויים שנרכשו ברכבת ישראל יינתן בקופות הרכבת, וההחזר למנויים שנרכשו אצל המפעילים יינתן בקופות בתחנות המרכזיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שערוריית הרפורמה בתחבורה הציבורית: נוסעים ישלמו מאות שקלים יותר בחודש. ספק 500
המינויים יחזרו למחירם המקורי. הרפורמה בתחבורה הציבורית/ספק 500

עם פרסום הרפורמה הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נוסעי התחבורה הציבורית ישלמו 17% פחות. ואולם, מבדיקת המחירים נראה כי לא כולם הרוויחו מהמהלך. כך, למשל, נמצא כי אלו שנוסעים באוטובוסים באמצעות כרטיס "חופשי חודשי" בתוך תחומי גוש דן, ששילמו עד כה סכום של 246 שקלים לחודש עבור הכרטיס, יאלצו לשלם כעת 250 שקלים עבור אותו השירות – ארבעה שקלים יותר מדי חודש. כשיוצאים מחוץ לגוש דן, פערים אלה אפילו עולים: כך, למשל, נוסעים שנוסעים באוטובוסים מרעננה, מהרצליה, מכפר סבא, מהוד השרון או מרמת השרון לתל אביב באמצעות כרטיס "חופשי חודשי", ששילמו עד כה 268 שקלים לחודש עבור הנסיעות, ישלמו כעת 285 שקלים – 17 שקלים יותר בחודש.

בכך לא מסתיימות הדוגמאות האבסורדיות שמייצרת רפורמת ה"הוזלות" החדשה. באחת הדוגמאות המקוממות ביותר יתקלו תושבי רמלה ולוד: נוסעי חברת "קווים" ששילמו עד כה 190 שקלים בלבד עבור "חופשי חודשי" שכולל נסיעה חופשית במהלך החודש בין הערים ייאלצו כעת לשלם 250 שקלים – 60 שקלים יותר מדי חודש.

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
לא רק נוסעי האוטובוסים היו אמורים לשלם יותר. אוטובוס של חברת "דן"/קובי ליאני

לא רק נוסעי האוטובוסים היו צפויים לשלם יותר במסגרת הרפורמה החדשה. גם רבים מנוסעי הרכבת התעוררו השבוע למציאות שבה הכרטיס החודשי שהם רגילים לרכוש עולה יותר. דרור נוסע מדי בוקר ברכבת מתחנת צומת חולון לתחנת סבידור בתל אביב. עד כה, שילם דרור 218.5 שקלים עבור כרטיס "גמיש 30", המאפשר נסיעה חופשית בין התחנות במהלך החודש. אלא שממחר הוא ייאלץ להיפרד מ-250 שקלים – 31.5 שקלים יותר מדי חודש.

"מדובר ב-378 שקלים יותר בשנה", סיפרה לוואלה! NEWS בת זוגו של דרור, שרון. "אני נשבעת שיש לכולנו דברים טובים יותר לעשות עם הכסף הזה. מטריף אותי שמעכשיו חלק משלמים יותר וחלק משלמים פחות. את הדירה קנינו בגלל הקרבה לצומת חולון, כי לא היה לנו את הכסף לגור בתל אביב. גם אופניים חשמליים קנינו כדי לנסוע לתחנת הרכבת כי אין פה אוטובוסים. אף אחד כמובן לא יפצה אותנו על ההוצאות האלה, ועכשיו מנחיתים עלינו עוד הוצאה. לא ברור לי באיזה שלב המדינה הפכה לגוף למטרות רווח והאזרחים הפכו למטרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully