וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתקפה שוטרים ערבים - ח"כ חנין זועבי מואשמת בהעלבת עובד ציבור

7.1.2016 / 12:51

פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, זאת לאחר שהטיחה אמירות קשות בשוטרים משום שהם משרתים במשטרה. על פי הסדר הטיעון שנחתם איתה היא תודה במיוחס לה ותורשע

צילום: לע"מ עריכה: יאיר דניאל

(צפו: ראש הממשלה ביקש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת זועבי)

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בגין העלבת עובד ציבור. זאת על רקע הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, ואושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. לפי ההסדר, זועבי הודיעה כי היא מוותרת על כל טענה נגד הגשת כתב האישום לפי חוק החסינות, ולא תואשם בהסתה לגזענות או באיומים. לאחר הגשתו, תודה זועבי במיוחס לה ותורשע.

כמו כן, במסגרת ההסכם חתמה זועבי על התנצלות שבה נכתב: "דבריי נגד שוטרים ערבים נאמרו מתוך סערת רגשות. ההתבטאויות האלו אינן מייצגו את הסגנון שלי או את דרכי ולא התכוונתי לפגוע באדם כלשהו. אני מצטערת על אמירת הדברים ומתנצלת בפני כל מי שנפגע. אירוע זה הוא מבחינתי חריג כי התבטאויות לא נאותות אינן דרכי".

הפרקליטות צפויה לבקש מאסר על תנאי

תחילה התכוונה הפרקליטות להאשים את זועבי באיומים ובהסתה לגזענות, אך לפי ההסכם עם סנגוריה היא תודה רק בעבירה של העלבת עובד ציבור ואף תתנצל, כאשר הצדדים יהיו חופשיים לטעון לעונש. הפרקליטות צפויה לבקש מאסר על תנאי ואילו באי כוחה של זועבי יבקשו לגזור עליה קנס כספי. כתב האישום יוגש בשבועות הקרובים לבית משפט השלום בנצרת וזועבי תודה במיוחס לה עם הגשתו.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
ח"כ חנין זועבי, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
ח"כ זועבי/יואב דודקביץ'

העבירה נעשתה ביולי 2014, כשזועבי הטיחה בשוטרים ערבים שהעידו בבית משפט השלום בנצרת אמירות קשות ופוגעניות משום שהם משרתים במשטרת ישראל. השוטרים העידו אז בדיון להארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר, שנערכו בעיר לאחר רצח הנער מוחמד אבו חדיר בירושלים.

בנוכחות קהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין שהמתינו מחוץ לאולם, השפילה זועבי את השוטרים ואמרה להם כי "צריך לירוק להם בפרצוף", "לנקות בהם את הרצפה", "לא ללחוץ להם את היד" ו"שיפחדו מאיתנו ומהשבאב, שנעצרים בגללם". בנוסף לכך, היא טענה כי הם בוגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully