וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

חייל נפצע קל בפיגוע דריסה ליד שכם, ההסכם לפינו דאעש וג'בהת א-נוסרה לקראת קריסה, ח"כ חזן לגלג על רגימת האוטובוס של "שוברים שתיקה". אלו הכותרות המרכזיות שעשו את השבת

פיגוע דריסה במחסום חווארה: חייל נפצע קל, המחבל נורה

חייל בן 20 נפצע באורח קל היום בפיגוע דריסה במחסום חווארה שבשומרון. על פי תחקור ראשוני של האירוע, המחבל הגיע למקום וניסה לדרוס חיילים במחסום ופגע בהולך הרגל. כוח צה"ל השיב באש נגד המחבל ופצע אותו באורח קשה.
צוות מד"א שהגיע למקום פינה את החייל שנפגע לבית החולים בילינסון בפתח תקווה עם חשד לשבר ברגלו. המחבל פונה לבית החולים בשכם על ידי הסהר האדום.

חיים כץ: "נתניהו ודרעי הציעו לי את משרד הכלכלה - וסירבתי"

שר הרווחה חיים כץ אמר היום (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן בימים אלו בין היתר כשר הכלכלה, הציע לו את התפקיד לאחר החתימה על מתווה הגז.

"לפני הבחירות רציתי את תפקיד שר הכלכלה, הבריאות או הרווחה. קיבלתי את הרווחה והתאהבתי בתפקיד. לפני שבוע הציעו לי, ראש הממשלה וגם השר אריה דרעי, לקחת את תיק הכלכלה, וסירבתי. אני נשאר ברווחה ומקווה שיתווסף לו גם תיק העבודה", אמר השר במסגרת אירוע "שבתרבות" בו השתתף בתיאטרון חולון.

ניסיון פיגוע דריסה בבנימין: מחבלת דהרה לעבר לוחמים - וחוסלה

במהלך הפרות סדר שאירעו אתמול (שישי) בכפר סילוואד, ליד ההתנחלות עופרה שבבנימין, ניסתה מחבלת פלסטינית לדרוס לוחמי מג"ב שהוצבו במקום. ממשמר הגבול נמסר כי הנהגת, מהדיה חמאד, אם לארבעה בשנות ה-40 לחייה, שעטה לעבר הכוח, שזיהה את המתרחש, הלוחמים תפסו מחסה וביצעו לעברה ירי מדויק. מותה נקבע בזירה.

בתוך כך, ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי במהלך עימותים שאירעו היום במזרח הרצועה, נורה למוות צעיר פלסטיני מאש כוחות צה"ל. לטענת דובר משרד הבריאות אשרף אל-קדרה, ההרוג הוא האני רפיף והדאן, בן 22, אשר נפגע בראשו מירי כוחות הביטחון ומת מפצעיו.

מנהיג ארגון מורדים חוסל בתקיפה אווירית בפאתי דמשק

זהראן עלוש, מנהיג ארגון מורדים סורי בכיר חוסל בתקיפה אווירית רוסית בפאתי דמשק. הארגון הוא "ג'יש אל-איסלאם" (צבא האיסלאם) האיסלאמיסטי, המחזיק באלפי לוחמים ושולט ברוב אזור רוטה שממזרח לדמשק. הוא מזוהה עם "האחים המוסלמים", מהווה את פלג המורדים החזק ביותר באזור, וזוכה לתמיכת ערב הסעודית.

גורמים בארגון מסרו כי התקיפה כוונה נגד בסיס של "ג'יש אל-איסלאם" במזרח רוטה. על פי דיווח בטלוויזיה הממלכתית, עלוש, סגנו ו-13 בכירים נוספים בארגון נקברו תחת ההריסות.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

ההסכם הנדיר קרס: אלפי לוחמי ג'בהת א-נוסרה ודאעש לא יתפנו מדמשק

פינוי אלפים מלוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה מפרבריה הדרומיים של דמשק, שנערך במסגרת הסכם נדיר בין הממשל למורדים שהושג בחסות האו"ם, הופסק היום. זאת, לאחר חיסולו של מפקד הארגון האיסלאמיסטי "ג'יש אל-איסלאם", זהראן עלוש, במתקפה אווירית. כעת נראה שהעסקה נמצאת על סף קריסה, וטרם ניתן לדעת אם תצא לפועל בסופו של דבר.

18 אוטובוסים שהיו אמורים להעביר את המורדים ומשפחותיהם מחוץ לפרברים קדם ואל-חג'ר אל-אסווד ומחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ, כבר הגיעו לאזור אתמול. השיירה הייתה אמורה לעבור במסדרון בטוח בשטחים של אותו הארגון, אך לאחר המתקפה, שבה נהרגו גם סגנו של זהראן ו-13 בכירים נוספים, האמון שניסה ההסכם ליצור בין המורדים לממשל התערער.

ח"כ חזן לגלג על רגימת האוטובוס של "שוברים שתיקה": "החטא ועונשו"

ח"כ אורן חזן (הליכוד) התייחס אתמול לפציעתן של ארבע פעילות ארגון "שוברים שתיקה" במהלך סיור שערכו בדרום הר חברון. "החטא ועונשו", כתב חבר הכנסת בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו שבו נראית שמשת האוטובוס המנופצת, וזכה ליותר מאלף לייקים, לצד לא מעט ביקורת.

אחד הגולשים כתב: "מה אתה רציני!?!?!? אני אמנם שונא את שוברים שתיקה ומתנגד להם בכל דרך, אבל לא בעד שיירגמו באבנים וייפצעו!! החטא ועונשו?? תתבייש לך!!! אני מתאכזב ממך כל פעם מחדש".

נערה בת 17 נדקרה ונפצעה בינוני בקריית מלאכי; הרקע פלילי

נערה בת 17 נפצעה הלילה באורח בינוני מדקירה ברחוב בר יהודה שבקריית מלאכי. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותה לבית החולים קפלן שברחובות בעודה סובלת מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. כוחות משטרה הגיעו למקום ופתחו בחקירת נסיבות האירוע, תוך איסוף עדויות וסריקות אחר חשוד במעשה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר באירוע על רקע פלילי.

מפרטי החקירה עלה כי החשוד עקב אחר הנערה. בשלב מסוים, כשהבין שהנערה כנראה הבחינה בו, הוציא כלי חד ודקר אותה. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום.

11% נשים, הרוב צעירים: זינוק במספר המועמדים לבחירות באיראן

יותר מ-12 אלף מועמדים נרשמו לבחירות לפרלמנט באיראן, הצפויות להתקיים בפברואר, המספר הגבוה ביותר מאז המהפכה ב-1979 – כך דיווחו היום כלי תקשורת במדינה. לפי משרד הפנים בטהראן, מדובר בעלייה של כ-70% בכמות המועמדים לעומת הבחירות האחרונות ב-2012, שבהן ניסו את מזלם 5,200 בני אדם. בסופו של דבר, שני שליש מתוכם אכן התמודדו.

בין המועמדים, 11% הן נשים המקוות לתפוס מקום מתוך 290 מושבי בית הנבחרים, עלייה של 3% מהבחירות הקודמות. 73% מהמועמדים הם מתחת לגיל 50, לעומת 67% בלבד בקבוצת גיל זו בבחירות הקודמות. בין הנרשמים נמצאים גם שרים בממשלותיהם של שני הנשיאים לשעבר, מוחמד חטמי ומחמוד אחמדיניג'אד.

רשימת המועמדים הסופית צפויה להצטמצם, לאחר שמועצת שומרי החוקה, הגוף המשפטי שנועד לבדוק את הרקע של המועמדים לפרלמנט ואת מצעם האידיאולוגי, תטיל וטו על חלקם.

ניסיון פיגוע בירושלים: מחבל ניסה לדקור שוטר - וחוסל

ניסיון פיגוע דקירה התרחש הבוקר בכיכר צה"ל בירושלים. מחבל תושב מזרח העיר, הגיע למקום, שלף סכין וניסה לדקור שוטר. כוח שהיה במקום ירה לעברו וחיסל אותו. לא דווח על נפגעים. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, המחבל הוא מוסעב אל-עזאלי, בן 26 משכונת ראס אל-עמוד.

מהמשטרה נמסר כי המחבל המתין בטיילת שער יפו והחל ללכת אחרי זוג מתפללים יהודים לכיוון כיכר צה"ל. זוג שוטרים הבחין בו והלך בעקבותיו, ולאחר מכן ביקשו ממנו להציג תעודת זהות. כשהציג את התעודה והכניס את ידו השנייה לכיס פנימי במעילו, ניסה המחבל לשלוף סכין ולדקור את אחד השוטרים. השוטרים נסוגו והמחבל התקדם לעבר השוטר עם הסכין מונפת. כשלא נענה לקריאות השוטרים לזרוק אותה, ירה השוטר לעבר המחבל, שהתמוטט וקם שוב כדי לנסות ולדקור. השוטר ירה בשנית וחיסל את המחבל.

בכירים בטורקיה: "התנאי לפיוס - גישה בלתי מוגבלת לעזה"

גורמים בכירים בממשל הטורקי התייחסו למגעים המתנהלים בין טורקיה וישראל בשבועות האחרונים לגיבוש הסכם פיוס לאחר חמש שנות סכסוך. הגורמים חשפו בפני כתב עיתון "הורייט" כי הדיונים נסובים כעת סביב אחד התנאים המרכזיים של טורקיה לחתימה על ההסכם: הסרת המצור מעל רצועת עזה. לטענתם, אנקרה דורשת מירושלים לקבל "גישה בלתי מוגבלת" לעזה, כך שתוכל לספק סיוע הומניטרי לרצועה.

על פי אחד הגורמים, חמאס דווקא מברך על קיום המגעים ומודע לכך שגישה טורקית לעזה תסייע לשפר את מצבם הרעוע של תושבי הרצועה, כמו גם את מעמדו של הארגון. כמו כן טוענים הבכירים הטורקיים כי הדיווחים על התנאי הישראלי לגירוש בכיר חמאס סאלח אל-ערורי מאדמת טורקיה אינם נכונים. הם הדגישו כי אל-ערורי כלל לא נמצא במדינה, וכי אנקרה מאמינה שישראל הדליפה מידע זה לתקשורת המקומית כדי להגביר את דעת הקהל האוהדת למגעים. עוד נטען כי בשיחות לא נידון אף סעיף הנוגע לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully