וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג ארגון מורדים חוסל בתקיפה אווירית בפאתי דמשק

25.12.2015 / 19:47

לדברי גורמים בארגון, זהראן עלוש, שעמד בראש "ג'יש אל-איסלאם" האיסלאמיסטי, חוסל בתקיפה רוסית על מטה הארגון שנמצא ממזרח לבירה הסורית, יחד עם סגנו ו-13 בכירים נוספים. בעבר לחם עלוש לצד "ג'בהת א-נוסרה" אך בשנים האחרונות הוביל קו מתון יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוביל קו מתון יותר משל אל-קאעדה ודאעש. זהראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהראן עלוש, מנהיג ארגון מורדים סורי בכיר חוסל בתקיפה אווירית רוסית בפאתי דמשק. הארגון הוא "ג'יש אל-איסלאם" (צבא האיסלאם) האיסלאמיסטי, המחזיק באלפי לוחמים ושולט ברוב אזור רוטה שממזרח לדמשק. הוא מזוהה עם "האחים המוסלמים", מהווה את פלג המורדים החזק ביותר באזור, וזוכה לתמיכת ערב הסעודית.

גורמים בארגון מסרו כי התקיפה כוונה נגד בסיס של "ג'יש אל-איסלאם" במזרח רוטה. על פי דיווח בטלוויזיה הממלכתית, עלוש, סגנו ו-13 בכירים נוספים בארגון נקברו תחת ההריסות. צבא אסד הודיע כי עלוש נהרג כתוצאה ממודיעין שפעל בשטח, אולם המורדים האשימו את מטוסי הריגול הרוסיים. גורם בארגון מסר כי הארגון בחר מאז מנהיג חדש, בשם אבו חמאם של-בוודאידני.

לפני שעמד בראש "ג'יש אל-איסלאם", הקים עלוש את ארגון "ליווה אל-איסלאם" יחד עם אביו עבדאללה, איש דת סלפי סעודי. "ליווה אל-איסלאם", שלחם לצד ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, התאחד ב-2013 עם ארגוני מורדים אחרים קטנים ממנו, ומנהיגו מונה לעמוד בראש "צבא האיסלאם". בשנים האחרונות הביע עלוש התנגדות אידיאולוגית ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה, והוביל קו מתון יותר של האיסלאם.

לקריאה נוספת:
פסק הלכה של דאעש: מותר לקצור איברים של שבויים
גורם ישראלי: "לא מתאמים את כל הפעולות בסוריה עם רוסיה"
דיווח: ארה"ב ניסתה ליזום הפיכה צבאית בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג עם סגנו ו-13 בכירים נוספים. זהראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מותו של זהארן עלוש הוא מכה קשה לשליטת המורדים על אזור הפרבר המזרחי של דמשק המכונה רוטה. מומחי הגנה אמרו כי חוסר התיאום בין כוחות המורדים עשוי כעת להועיל לנשיא בשאר אסד במשימתו להשתלט על שאר האזור.

כמה מנהיגי מורדים נהרגו מאז החלה רוסיה בקמפיין האווירי שלה ב-30 בספטמבר שנועד לתמוך בבעל בריתה, אסד, אף שמוסקבה מתעקשת כי תקיפותיה מכוונות לדאעש. מקורות בשורות המורדים אמרו כי המטוסים הרוסיים תקפו את המטה החשאי של הארגון, ולפי גורמי מודיעין במערב הפלג הגדול ביותר באזור שמונה בין 15 אלף ל-20 אלף לוחמים.

המורדים אמרו כי עלוש נהרג בעודו עורך ישיבה עם מורדים בכירים אחרים באזור, ושבשבועות האחרונים הוא היה יעד לתקיפות סוריות רבות. "ג'יש אל-איסלאם" הוא אחד מארגוני המורדים המרכזיים שהשתתפו בפסגת האופוזיציה הסורית שנתמכת על ידי ערב-הסעודית שהתקיימה בריאד, והוא צפוי לשאת ולתת עם ממשלו של אסד בז'נבה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully