וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי: "לא מתאמים את כל הפעולות בסוריה עם רוסיה"

אילן זלאיט

24.12.2015 / 12:29

גורם בכיר אמר ל"א-שרק אל-אווסט" כי התיאום הביטחוני בין הצדדים הוא "בעיקר בשתיקה. אין צורך שכל צד יגיד לשני מה הוא עושה". הוא סירב לאשר או להכחיש אם חיל האוויר חיסל את קונטאר

עריכה: טל רזניק

ישראל לא צריכה לעדכן את הרוסים לפני כל פעולה שהיא מבצעת בסוריה – כך אמר היום (חמישי) גורם ישראלי בכיר לעיתון "א-שרק אל-אווסאט" היוצא לאור בלונדון. הגורם סירב לאשר או להכחיש כי ישראל עומדת מאחורי חיסול סמיר קונטאר בלילה שבין שבת לראשון בדמשק, אך כאשר נשאל אם ישראל עדכנה את מוסקבה לפני המהלך, השיב: "אין צורך שכל צד יגיד לשני בדיוק מה הוא מתכוון לעשות. התיאום הוא בעיקר בשתיקה".

לדברי הגורם הבכיר, "הצטבר מידע מודיעיני מוצק על כך שקונטאר אכן תכנן פעולות גדולות נגד ישראל, ולא רק התרברב על כך בתקשורת". עם זאת, טען כי העובדה שהאסיר הלבנוני לשעבר הצהיר בפומבי על תכניותיו נגד ישראל אינה מוכיחה כי היא זו שעומדת מאחורי החיסול. "אם ישראל הייתה מתנקשת בכל מי שמצהיר כי יתקוף אותה, אז גם חסן נסראללה, בשאר אסד ואפילו אביו חאפז אסד היו ברשימת המתים", הסביר.

עוד הוסיף הגורם הבכיר כי התיאום הצבאי בין ישראל ורוסיה לגבי פעילותן בסוריה הוא "מצוין". הוא הסביר כי הוסכם כי לישראל ישנו חופש פעילות בדרום סוריה בקרבת הגבול בין המדינות, בעוד שלרוסיה חופש פעולה בצפון ובמערב סוריה. "כאשר אחד הצדדים מתקרב לגבול הזרה של הצד השני, הוא מעדכן אותו", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
חיסול קונטאר והפיוס עם טורקיה: השיחה המסקרנת בין פוטין לנתניהו
נתניהו שוחח עם פוטין: "נמשיך לתאם מהלכים בסוריה"

הלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. רויטרס
הלווייתו של קונטאר בתחילת השבוע בביירות/רויטרס

ביום שלישי הודיע הקרמלין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההודעה, השניים דנו במשבר בסוריה והסכימו להמשיך בתיאומים בין שתי המדינות בכל הנוגע למאבק בטרור במזרח התיכון בכלל ובסוריה בפרט.

"ולדימיר פוטין הדגיש כי לא ניתן לפתור את המשבר בסוריה מבלי לפתוח במשא ומתן בין הממשל לאופוזיציה, בחסות האו"ם", נכתב בהודעה. "כמו כן, פוטין ציין כי יש להמשיך במאבק הבלתי-מתפשר נגד ארגון 'המדינה האיסלאמית' וארגונים קיצוניים נוספים הפועלים בסוריה". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השיחה בין השניים נקבעה לפני כמה ימים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סמיר קונטאר חוסל בתקיפת צה"ל בסוריה: "היו ארבעה פיצוצים אדירים". ספק 500
המבנה שבו שהה קונטאר באזור דמשק/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully