וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם פוטין: "נמשיך לתאם מהלכים בסוריה"

שני המנהיגים שוחחו בטלפון ודנו במצב בסוריה ובתיאום הפעולות נגד הטרור במדינה. "פוטין ציין כי יש להמשיך במאבק הבלתי-מתפשר נגד הקיצונים", נכתב בהודעת הקרמלין. השיחה מגיעה לאחר חיסול קונטאר באזור דמשק, שיוחס לישראל

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

(נתניהו מודה כי ישראל פועלת בסוריה מעת לעת, החודש)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך נמסר בהודעת הקרמלין. על פי ההודעה, השניים דנו במשבר בסוריה והסכימו להמשיך בתיאומים בין שתי המדינות בכל הנוגע למאבק בטרור במזרח התיכון בכלל ובסוריה בפרט.

"ולדימיר פוטין הדגיש כי לא ניתן לפתור את המשבר בסוריה מבלי לפתוח במשא ומתן בין הממשל לאופוזיציה, בחסות האו"ם", נכתב בהודעה. "כמו כן, פוטין ציין כי יש להמשיך במאבק הבלתי-מתפשר נגד ארגון 'המדינה האיסלאמית' וארגונים קיצוניים נוספים הפועלים בסוריה". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השיחה בין השניים נקבעה לפני כמה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
4,698 שקל בחודש: השכירים שישביתו את המשק חושפים תלושי שכר
"חרדים ממקרה עדי אזר 2": חשש במערכת המשפט מהסתה נגד שופטים
לקראת השביתה במשק: טיסות מנתב"ג הוקדמו ובוטלו

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת פוטין ונתניהו במהלך ועידת האקלים בפריז, נובמבר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

השיחה מגיעה שלושה ימים לאחר חיסול בכיר חיזבאללה סמיר קונטאר באזור דמשק, בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל. אתמול התייחס דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לחיסול, ואמר כי הוא אינו בטוח אם ישראל הזהירה את רוסיה לפני התקיפה, שכן מנגנון התיאום בין שתי המדינות עובר דרך המטות הכלליים. "איני יכול לאשר כי קיבלנו התרעה", השיב פסקוב לשאלה בנושא. "ישנו מנגנון של החלפת מידע בין מפקדי הצבאות. את השאלה הזו יש להפנות לצבא".

רוה"מ בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקה. ספטמבר 2015. AP
נתניהו ופוטין בפגישתם במוסקבה, ספטמבר האחרון/AP

במהלך החודשים האחרונים גיבשו ישראל ורוסיה מנגנון לתיאום הפעילות של חילות האוויר של שתי המדינות בסוריה. במערכת הביטחון לא מכחישים כי לאחרונה הועברו מסרים לרוסים, שלפיהם ישראל מעוניינת גם להיות מתואמת עמם על הקרקע. זאת, לאור הדרישה הישראלית שתיעשה אכיפה ראויה בכל הנוגע להעברת אמצעי לחימה מהמדינה השסועה לחיזבאללה ולארגוני טרור נוספים בלבנון. ישראל העבירה מסרים לרוסים שלפיהם העברת אמל"ח מהווה קו אדום והבהירה כי לא תתפשר בנושא.

"הרוסים גילו שאם הם סוגרים איתנו דברים - הם קורים", אמר לאחרונה גורם ביטחוני בכיר. "יש להם אינטרסים, וגם לנו. פשוט לראות שהם לא מתנגשים. אנחנו נמשיך לא להתערב במה שקורה בסוריה. אין לנו עניין בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully