וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עמי אילון "שובר שתיקה": "השתקת הארגון מחלישה את צה"ל"

22.12.2015 / 8:51

אחרי שבסוף השבוע פרסם אלוף (במיל') עמירם לוין, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל, הודעת תמיכה בארגון שחושף עדויות של חיילים ששירתו בשטחים, פרסם ראש השב"כ לשעבר אילון הודעת תמיכה זהה. גם ניצב בדימוס אליק רון, מפקד המחוז הצפוני באירועי אוקטובר 2000, חתם על נוסח דומה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק

(אלפים בהפגנה בעד "שוברים שתיקה", בשבת האחרונה)

שני אנשי ביטחון בכירים נוספים פרסמו היום (שלישי) הודעת תמיכה ב"שוברים שתיקה". עמי אילון, לשעבר ראש השב"כ, מפקד חיל הים ושר מטעם העבודה, וניצב בדימוס אליק רון, מפקד המחוז הצפוני במהלך אירועי אוקטובר 2000, פרסמו הבוקר מודעה בעיתון "הארץ" ובה התייצבו לצד הארגון שפועל לחשיפת עדויות של חיילים ששירתו בשטחים.

"'שוברים שתיקה' מחזקים את מוסריותנו. בתנאים הקשים שנכפים על צה"ל, עליו להיאבק יום יום כדי לעודד ולשמר רמת מוסר גבוהה. 'שוברים שתיקה' שומרים על חיילי צה"ל במקום בלתי אפשרי בו הפוליטיקאים הפקירו אותם. ההנחיות להשתקת 'שוברים שתיקה' הן הפוגעות והמחלישות את צה"ל. צה"ל חייב לעודד את שוברים שתיקה ושכמותם להשמיע קולם ללא מורא בצה"ל ובחברה הישראלית (ורק בצה"ל ובחברה הישראלית)".

אילון חתם את דבריו: "כמי שהיה לוחם ומפקד בצה"ל והיום אזרח המאמין שצה"ל הוא צבא מוסרי רק כל עוד משרתים בו לוחמים המספרים את שראו בעיניהם; אני שובר שתיקה". רון סיכם את דבריו: "כמי שלחם ופיקד על יחידות מיוחדות בצה"ל ובמשטרה לאורך תקופה ארוכה אני בטוח שכך יכול צה"ל להוכיח רמת פתיחות ומוסר גבוה ולכן אני שובר שתיקה".

לקריאה נוספת:
פנייה לשר החינוך: "אסור כניסת 'שוברים שתיקה' גם לאקדמיה"
הרצוג לחותמים נגד שוברים שתיקה: "ח"כים לא צריכים לחתום על עצומות"
הצעת חוק: עובדים בארגונים שיוגדרו "שתולים" לא ישרתו במילואים

עמי איילון. צילום: דותן גור, מערכת וואלה! NEWS
שובר שתיקה. עמי איילון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דותן גור

בסוף השבוע פרסם אלוף (במיל') עמירם לוין, לשעבר אלוף פיקוד הצפון, המשנה לראש המוסד ומפקד סיירת מטכ"ל, הודעת תמיכה ב"שוברים שתיקה". איילון ורון השתמשו בנוסח דומה במודעה המשותפת שלהם הבוקר.

יומיים קודם לכן התייחס יובל דיסקין, לשעבר ראש השב"כ, לקמפיין של "אם תרצו" נגד "שוברים שתיקה" וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המתקפה על 'שוברים שתיקה' היא התחלה של קמפיין הסתה מדאיג". לדבריו, "גם אם הם מרגיזים, גם אם הם לא פעם לא מדייקים או עושים את מלאכתם לא תמיד נאמנה מבחינה מקצועית – עדיין תרומתם חשובה מאוד ועוזרת לשמור על הערנות הנדרשת בסוגיות אנושיות רגישות ביותר".

דיסקין קבע כי "המתקפה המתלהמת והפופוליסטית עליהם של גורמים פוליטיים שונים מיותרת לחלוטין. לא חייבים לאהוב אותם אבל הם חלק חשוב מאוד בכל שלטון דמוקרטי וחלק חשוב מעוצמתו".

עמירם לוין שוברים שתיקה. נמרוד סונדרס, צילום מסך
עמירם לוין על רקע המודעה שפרסם ב"הארץ", ביום שישי האחרון/צילום מסך, נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully