וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לשר החינוך: "אסור כניסת 'שוברים שתיקה' גם לאקדמיה"

21.12.2015 / 21:20

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על כך שבקורס באוניברסיטה העברית חלק מחומרי הקריאה הם עדויות "שוברים שתיקה", דרש ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו להחיל את איסור הכניסה של הארגון למערכת החינוך, גם באקדמיה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה אתמול (ראשון) לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לאסור את כניסת אנשי "שוברים שתיקה" למוסדות להשכלה גבוהה, כפי שאסר על כניסתם לבתי הספר. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS לפיו בקורס "בין כובש לקורבן: הקולנוע הישראלי והפלסטיני בתקופת האינתיפאדה" באוניברסיטה העברית קיימת חובת קריאה של ספר ובו עדויות חיילים מתוך הארגון. באוניברסיטה צפויה להתקיים מחר הרצאה של אנשי הארגון, והסטודנטים מימין נערכים לקיים הפגנה מולם בתוככי הקמפוס.

פורר אמר אמש כי "זו לא פעם ראשונה שאנו נחשפים לכניסת ארגון 'שוברים שתיקה' לאקדמיה. בחודש שעבר הם חילקו חומרים המכפישים את צה"ל באוניברסיטת חיפה והיום אנו רואים שדברי השטנה שלהם נגד חיילי צה"ל הפכו לחומר לימודי". הוא הוסיף כי "כחבר בוועדת החינוך של הכנסת בכוונתי לקיים דיון בנושא ולדרוש משר החינוך שיאסור את כניסת 'שוברים שתיקה' למוסדות האקדמיה בארץ, כפי שעשה במערכת החינוך".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הצעת חוק: עובדים בארגונים שיוגדרו "שתולים" לא ישרתו במילואים
לפיד: "'שוברים שתיקה' חצו את הגבול"; גלאון: "התרת את דמם"
3,000 בהפגנת שמאל בתל אביב: "השלטון מסית במקום להציע פתרונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הניסיון לסתימת ציות וצמצום השיח לא מקובל עלינו". האוניברסיטה העברית בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר בערב תתקיים בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית שיחה עם אנשי 'שוברים שתיקה', שאותה יזמו תאי הסטודנטים של מפלגות העבודה ומרצ, בעקבות אירועי השבוע האחרון וקמפיין "השתולים". בתא "אופק" של מפלגת העבודה הסבירו: "מטרת המפגש היא לשמוע את הארגון בצורה ישירה, ללא הפילטרים והמסננים של כלי התקשורת והפוליטיקאים. גם לנו, חברי תא אופק באוניברסיטה העברית, יש ביקורת על דרכי הפעולה של 'שוברים שתיקה' שאנחנו צפויים להעלות במפגש ביום שלישי, אבל מכאן ועד לא להזמין אותם להרצות בפני סטודנטים ולכנות אותם 'ארגון טרור' המרחק רב".

עוד אמרו כי "הניסיונות לסתימת פיות וצמצום השיח המובלים על ידי תנועת 'אם תרצו' לא מקובלות עלינו, לא ניקח בהן חלק ולדעתנו אין להן לא מקום לא באוניברסיטה העברית ולא במדינת ישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אם תרצו" ותא הליכוד: "אנחנו הקול השפוי והציוני באוניברסיטה"

מנגד, מתכוונים בתא "אם תרצו" ותא "לביא" של הליכוד להפגין מול האירוע. "אנחנו, הקול השפוי והציוני באוניברסיטה, לא נתן יד לשקר", אמרו המארגנים, שקראו לסטודנטים להגיע עם "חולצות צבא" ודגלי ישראל. "נפגין בעד צבא ההגנה לישראל שעד לא מזמן כולנו שירתנו בו. נפגין למען אלה שאסור להם להפגין. נפגין למען אלה ששומרים עלינו בקור בזמן שפעילי 'שוברים שתיקה' מתבשמים להם בכנסים בחו"ל, ואוכלים חינם על חשבון עוד שקר מזעזע".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully