וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "'שוברים שתיקה' חצו את הגבול"; גלאון: "התרת את דמם"

יו"ר יש עתיד אמר כי פעילות הארגון "מכרסמת תחת יסודות המדינה" והודיע שיפעל נגד מימון עמותות בידי אלו הקוראים לחרם. בתגובה תקפה אותו יו"ר מרצ: "אתה משקר ומכפיש שניים מבכירי מפלגתך". וינשטיין הורה למשנה לפרקליט המדינה לבדוק את קמפיין "השתולים"

עריכה: ניר חן

(עימות באולפן וואלה! NEWS בין תומכי ומתנגדי הקמפיין של "אם תרצו")

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע הבוקר (ראשון) על המשך הפעילות של המפלגה נגד "שוברים שתיקה", שעל פי לפיד "מכפיש את חיילי צה"ל ומפקדיו" ברחבי העולם. לדבריו, הוא יתחיל לפעול על מנת למנוע מארגונים הקוראים לחרם על ישראל לממן עמותות במדינה, המסייעות "בהכפשתה" מעבר לים.

לדברי לפיד, יש להפריד בין ביקורת לגיטימית להכפשה. "ביקורת בונה אותנו כחברה, אבל יש הבדל מהותי בין ביקורת להכפשה בחו"ל של קציני וחיילי צה"ל". לטענתו, פעילות שוברים שתיקה איננה ביקורת, אלא "כרסום תחת יסודות המדינה וחציית הגבול האדום בין ביקורת וחתרנות".

עוד בוואלה! NEWS:
שב"כ: חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בכפר דומא
הקצינה שהתלוננה נגד ניצב ריטמן: "שופכים את דמי"
בצעד חריג: המדינה החזירה גופת מחבל ישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נפעל נגד ארגונים המכפישים את ישראל". לפיד במסיבת עיתונאים עם חיילי מילואים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, תקפה את לפיד ואמרה כי טענותיו מופנות הלכה למעשה גם לשניים מחברי מפלגתו, עפר שלח ויעקב פרי, שביקרו את התנהלות כוחות הביטחון טרם כניסתם לפוליטיקה. שלח הביא בעבר עדויות חיילים במסגרת תפקידו כעיתונאי חדשות 10, ופרי התראיין לסרט "שומרי הסף" על אודות חוויותיו כראש השב"כ. "לא כל יום קם פוליטיקאי ומצהיר ששניים מהחברים הכי בכירים במפלגה שלו הם בוגדים אנטי-ציונים שלוקחים חלק בקמפיין דה-לגיטימציה", כתבה גלאון בחשבון הפייסבוק שלה.

לדבריה, דבריו של לפיד שופכים שמן למדורה. "בהצהרה המסיתה שלו היום, שכולה מתחילתה ועד סופה שקר מוחלט, לפיד לוקח חלק בהתרת דם קולקטיבית שאף אחד לא יודע איך היא תיגמר". גלאון ביקשה גם לחזק את ידי החיילים שנתנו את עדותם לשוברים שתיקה, וקראה להם "גיבורי ישראל, פטריוטים, אוהבי ישראל האמתיים, שאני גאה בהם בכל לבי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לפני שהמחבל הבא דוקר אותך, הוא כבר יודע מי יגן עליו". מתוך קמפיין "השתולים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, העביר לבדיקת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים, עמית איסמן, את התלונות נגד קמפיין "השתולים" של תנועת "אם תרצו". נגד הקמפיין, שמציג פעילי שמאל משל היו "סוכנים כפולים" בשירות ארגוני טרור, התקבלו תלונות מאת חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), המוקד להגנת הפרט וארגונים נוספים.

בסיום הבדיקה, יוחלט אם לפתוח בחקירה נגד יוזמי הקמפיין בחשד להסתה. עם זאת, על פי ח"כ רוזין לא מדובר רק בהסתה, אלא "הוצאת דיבה על שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית". לדברי רוזין, זהו "ניסיון לייצר דה-לגיטימציה ודה-הומניזציה לכל אותם אלו שדעותיהם אינם כעמדותיהם של הימין הקיצוני, שמסמן מטרות חיות וקורא לסיכול ממוקד שסופו להסתיים באלימות".

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
יחליט בהמשך אם לפתוח בחקירה. יהודה וינשטיין/טלי מאייר

אלון שוורצר, ראש אגף מדיניות של "אם תרצו", ממשיך מנגד לעמוד על כך שבקמפיין "אין שום הסתה". לדבריו, "הכול נסמך על עובדות והכול נעשה מרצון לחשוף את הציבור לפעילות של אנשי השמאל". שוורצר הדגיש כי מטרת הקמפיין היא לעודד חתימה של הצעת החוק של חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד), שלפיה עמותה המקבלת מימון זר תסומן כ"שתולה". עמותה שכזו, על פי הצעת החוק, תיקנס במאה אלף שקלים. כמו כן, מוצע לקבוע בחוק כי נגד ארגון "שתול", שיש במטרותיו או במעשיו או במעשי המועסקים בו פעילות עוינת נגד המדינה, ניתן יהיה להגיש לבית המשפט בקשה לפירוק.

קיש עצמו דווקא התנער מהסרטון וביקש להפריד מהקמפיין להצעת החוק. "אני מסתייג מהפרסונליזציה האגרסיבית בקמפיין של 'אם תרצו', אמר, "אני לא מתחבר לקמפיין וזו לא דרכי, אני עוסק במהות. החוק שלי בנפרד והקמפיין של 'אם תרצו' בנפרד".

יום בלבד לאחר תחילת הקמפיין של "אם תרצו", הפיצו "שוברים שתיקה" סרטון תגובה, ובו הציגו את תורמיה ותומכיה של עמותת הימין תחת הכותרת "אנחנו לא צריכים סרטון הסתה". בין היתר, מוצג אחד מתומכיה של עמותת הימין, ג'ון הייגי, טוען כי אדולף היטלר פעל על פי רצון האל. בארגון תקפו את הלגיטימיות של מממני "אם תרצו" והציגו את העמותה כגוף בלתי שקוף שמעודד לאלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully