וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ: חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בכפר דומא

שירות הביטחון הכללי התיר לפרסם כי ישנה התפתחות בפרשת הצתת בית משפחת דוואבשה ביולי השנה, שבה נרצחו הפעוט עלי בן השנה וחצי והוריו ריהאם וסעד. בג"ץ יקיים היום דיון גלוי בעתירה של אחד החשודים. עו"ד בן גביר: "הפרסום - ניסיון להכשיר את לב השופטים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) התיר לפרסם הבוקר (ראשון) כי חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בכפר דומא ביולי השנה. כל יתר הפרטים נותרו תחת צו איסור פרסום. זאת על רקע שלילת זכותם של החשודים למפגש עם עורכי דין וטענותיהם של באי כוחם כי מערכת הביטחון מענה אותם בחקירה.

עורך הדין איתמר בן גביר, שמייצג שניים מהחשודים בפרשת הטרור היהודי, טען כי שב"כ משתמש בפרסום למטרות לא ענייניות. "ההדלפה של שירות הביטחון הכללי על התקדמות בחקירת דומא היא ניסיון בוטה להכשיר את לב השופטים בדיון בבג"ץ להמשיך את העינויים שנעשים בנחקרים. אינני יודע אם יש התקדמות משמעותית, אך הערכתי שאם הייתה התקדמות כזאת, צו איסור המפגש היה מוסר והשב"כ לא היה מונע ממני לראות את מרשי, שכן אם יש התקדמות אין טעם לאיסור מפגש עם עו"ד", תקף.

דיון ראשון בדלתיים פתוחות בפרשה יתקיים היום בפני השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ומני מזוז. בג"ץ קבע דיון בעתירתו של אחד העצורים, שעליו עדיין חל איסור מפגש עם עורך דין, לבקשת עורך הדין איתמר בן גביר. בעתירה מתבקשים השופטים לאפשר לו מפגש עם פרקליט באופן מידי ולהורות על "הפסקת עינויים והתעללות בחשוד".

עוד בוואלה! NEWS:
בצעד חריג: המדינה החזירה גופת מחבל ישראלי
"הפכנו לקריית ארבע 2": הטרור היכה שוב ברעננה והתושבים חוששים
על רקע ההתקרבות בין ישראל לטורקיה: ארדואן נפגש עם חאלד משעל

בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
בית משפחת דוואבשה שהוצת על יושביו/יותם רונן

כ-700 בני אדם הפגינו אתמול מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן בשכונת רמות בירושלים, במחאה על תנאי החזקתם של החשודים. ונגד "העינויים שאותם עוברים הנערים בשב"כ". במהלך ההפגנה עוכבו לחקירה ארבעה צעירים בכניסה לביתו של כהן, ושוחררו לאחר זמן קצר.

השר אורי אריאל שלח ביום שישי האחרון מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו קבל על תנאי מעצרם של החשודים. "בשבועות האחרונים נחקרים שלושה עצורים ישראלים בחשד להצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, שגרמה למותם של שלושה פלסטינים. המעשה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, הודה בתחילת השבוע כי הופעלו נגד החשודים 'אמצעים מיוחדים', שכללו מניעת מפגש עם עורך דין, הבאה בפני שופט לאחר יותר מ-48 שעות והארכת מעצר שלא בנוכחותם", כתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה בירושלים נגד תנאי מעצרם של החשודים בפיגוע ההצתה בדומא. 19 בדצמבר 2015.. חוננו, מערכת וואלה! NEWS
"אין מקום לעינוי חשודים שלא מוגדרים 'פצצה מתקתקת'". ההפגנה מול ביתו של ראש שב"כ, אמש/מערכת וואלה! NEWS, חוננו

לדברי אריאל, כל אלו הם רק קצה הקרחון ויש לחקור זאת בהקדם. "עורכי הדין של העצורים, שנפגשו עם מרשיהם רק שלשום, חשפו בפניי עדויות מצמררות על שיטות החקירה שהופעלו. מהתיאורים עולה כי החקירה כללה עינויים של ממש תוך שימוש באלימות פיזית. אין חולק כי שריפת הבית על יושביו בכפר דומא הוא מעשה נפשע, שמחייב את מערכת אכיפת החוק לאתר את העבריינים ולמצות איתם את הדין. אולם, במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית אין מקום לשימוש בעינויים נגד חשודים אשר אינם מוגדרים כפצצה מתקתקת. לפיכך אני קורא לך אדוני ראש הממשלה לכנס בדחיפות את ועדת השרים לענייני השירות הביטחון הכללי. על הוועדה לבדוק לעומק את שיטות החקירה שננקטו במהלך החקירה ואם הופעלו כנגד העצורים עינויים כלשהם. אחר כך מצופה כי הוועדה תגיש מיד את מסקנותיה לממשלה".

רצח בני משפחת דוואבשה אירע ב-31 ביולי השנה. אלמונים הגיעו באישון לילה לכפר דומא שמדרום לשכם, השליכו בקבוקי תבערה לבית המשפחה והציתו את הבית על יושביו. על שרידי המבנה השרוף התגלתה כתובת "נקמה" בעברית לצד סמל מגן דוד. כתוצאה מהשריפה נהרגו הפעוט עלי בן השנה וחצי והוריו ריאהם וסעד. היחיד ששרד את התקיפה הוא האח אחמד בן הארבע, שנפצע באורח קשה.

חוננו: "הציבור בישראל טרם נחשף להתנהלות שב"כ בתיק"

מ"חוננו", שמייצג כמה מהחשודים בפרשה, נמסר בתגובה כי "עינוי של יהודים קטינים במרתפי השב"כ אינו מתקבל על הדעת בשום אופן. כל אזרח בישראל שהיה עובר עינויים צורבים כאלו, ועוד מצד בני עמו, היה מספק לחוקריו את הסחורה. לצערנו, חקירת האירוע בדומא נמצאת תחת צווי איסור פרסום, ולכן הציבור בישראל טרם נחשף לכל התנהלות גורמי החקירה בתיק. אנו בטוחים כי זכות הציבור לדעת את הפרטים, לב יהודי לא יוכל להישאר אדיש לפרטים אלו ולא יוכל לקבלם בשום צורה".

לטענת הארגון, "חלק מהחשודים עדיין אינם רואים עו"ד, חלקם כבר יותר מ-20 יום, שיטות החקירה אכזריות ובלתי חוקיות, והתנהלות שירות הביטחון הכללי עוד תדובר ככל הנראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully