וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההתקרבות בין ישראל לטורקיה: ארדואן נפגש עם חאלד משעל

הנשיא הטורקי נועד בארמונו שבאיסטנבול עם ראש הלשכה המדינית של חמאס - לראשונה מאז דווח על נרמול היחסים. לפי הדיווחים, ישראל מתנה את חידוש היחסים עם טורקיה בכך שלא תאפשר למתכנן הפיגועים הבכיר סלאח אל-ערורי לפעול משטחה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נועד עם בכיר חמאס חאלד משעל באיסטנבול, 19 בדצמבר 2015. AP
מקור בארמון הנשיאות: "הפגישה עסקה בהתפתחויות באזור". ארדואן ומשעל/AP

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נפגש היום (שבת) עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בארמון הנשיאות שבאיסטנבול - כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית. לפי מקור בלשכת הנשיאות, השניים שוחחו על ההתפתחויות המדיניות האחרונות באזור.

מדובר בפגישה הראשונה בין השניים מאז דווח על גיבוש הסכם פיוס בין טורקיה לישראל. הסכם שעשוי לכלול, על פי דיווחים שונים, דרישה להרחיק את בכיר חמאס, סלאח אל-ערורי, וכן לא לאפשר לו להמשיך לפעול משטח טורקיה. חבר הלשכה המדינית של חמאס, מחמוד א-זהאר, מסר בתגובה לדיווח כי בכל הנוגע לפיוס בין טורקיה לישראל "חמאס ממתין לקבל את עמדתה הרשמית של טורקיה בנושא". טורקיה טרם הציגה את עמדתה בעניין.

עוד בוואלה! NEWS:
גדעון סער תוקף: "מתי תתחיל ממשלת הכול דיבורים לטפל בשב"חים?"
חשיפה בארגנטינה: שר החוץ לשעבר הודה באחריות איראן לפיגוע
בכיר פלסטיני: חמאס מנסה להוציא לפועל פיגועי התאבדות בישראל

חאלד משעל - ראש הלשכה המדינית של חמאס. דוחה, קטאר, 23 ביולי 2014. AP
חמאס: "ממתינים לקבלת עמדת טורקיה". חאלד משעל נואם בקטאר/AP

מוקדם יותר הבוקר דווח בעיתון הטורקי "דיילי סבאח", המזוהה עם ארדואן, כי ישראל תקל את המצור על רצועת עזה כחלק מהסכם הפיוס המתגבש עם טורקיה. עם זאת, גורמים רשמיים בישראל לא הזכירו את סוגיית עזה בתדרוכים שהעבירו עד כה לעיתונות בנוגע להסכם המסתמן, לרבות לשכת ראש הממשלה, שלא הגיבה לפניית וואלה! NEWS בנושא.

ביום חמישי דווח לראשונה על פריצת דרך במגעים בין ירושלים לאנקרה, במסגרת פגישה שערכו ראש המוסד הנכנס יוסי כהן ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסף צ'חנובר, עם תת-שר החוץ הטורקי, פרידון סינירולו. כפי שפורסם לראשונה בחדשות 10, הגיעו הצדדים למספר הסכמות. בין השאר, הוסכם כי על ישראל להקים קרן לפיצוי משפחות הרוגי תקרית המרמרה מ-2010 ובתמורה לכך, כל התביעות שהתנהלו בנושא זה נגד ישראל וחיילי בצה"ל, יבוטלו. כמו כן, המדינות יחדשו באופן מלא את היחסים הדיפלומטיים ביניהן, כולל מינוי שגרירים בתל אביב ובאנקרה.

אל-ערורי, ראש מרחב הגדה המערבית של חמאס, גורש ממנה ושוהה לפי הדיווחים בטורקיה. ארגונו קיבל אחריות על חטיפת שלושת הנערים ורציחתם ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully