וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זהו, שרפו את כל המשפחה": מתה האם מפיגוע ההצתה

כתבי וואלה! NEWS

7.9.2015 / 9:05

מניין ההרוגים בפיגוע בכפר דומא עלה ל-3, אחרי שהלילה נקבע מותה של אם משפחת דוואבשה. בן הדוד: "אם השב"כ היה רוצה, הרוצחים היו כבר נתפסים". צה"ל נערך להפרות סדר אחרי ההלוויה. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ריהאם דוואבשה, שנפגעה באורח קשה בפיגוע ההצתה בכפר דומא לפני כחודש, מתה הלילה (שני) במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר. ריהאם, שהייתה אמורה לחגוג אמש את יום הולדתה ה-28, סבלה מכוויות ב-90% מגופה והייתה מורדמת ומונשמת מאז שביתה הוצת. עלי, בנה בן השנה, נשרף למוות בפיגוע, ובעלה סעד, מת מפצעיו ביום הנישואים של בני הזוג בבית החולים סורוקה, כשבוע לאחר האירוע.

שלשום דווח כי חלה החמרה במצבה של ריהאם. מאז אושפזה היא שהתה במחלקת טיפול נמרץ והוגדרה בסכנת חיים. לפני כשלושה שבועות עברה ניתוח להשתלת עור יחד עם בנה אחמד בבית החולים, אולם כאמור מצבה לא השתפר והיא הלכה לעולמה.

לקריאה נוספת:
פיגוע ההצתה בכפר דומא: הידרדרות במצבה של האם ריהאם דוואבשה
שיפור במצבו של אחמד דוואבשה: "סבא, תבקש מאבא שייקח אותי מכאן"
"מצב חרדתי קשה": ילדי כפר דומא מפחדים מפיגוע יהודי נוסף

"זהו, שרפו את המשפחה כולה", אמר בעקבות מותה של האם, מנואר דוואבשה, בן דודה, והלין על כך שעדיין לא נתפסו האחראים לפיגוע. "למה התקשורת לא כותבת על זה שלא תופסים את המתנחלים המחבלים שאחראים על הצתת הבית. זה השב"כ הישראלי החזק, ואם הוא היה רוצה, כבר בשנייה הראשונה הוא היה יכול לתפוס את המחבל שעשה את זה".

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התייחס אף הוא למות האם: "הלב נחמץ. 39 ימים, שלושה בני משפחה הרוגים ואף לא עצור אחד או קצה חוט קלוש, שירמוז מי אחראי למעשה הנבלה הברברי שקיפח חיי משפחה שלמה. כוחות הביטחון הישראלים, שמתהדרים במודיעין מובחר, מערכות נשק מתקדמות וארגוני ביון מפוארים, לא מסוגלים אפילו להביא למשפט כמה רוצחים קטנים ועלובים. מקומם, אך בעיקר מביש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריהאם יחד עם סעד ועלי שנהרגו בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גופתה של ריהאם תועבר לידי הפלסטינים לקראת קבורתה. היא תובא קודם למכון הפתולוגי באוניברסיטת א-נג'אח לצורך נתיחה והשלמת התיק המשפטי. לאחר מכן תועבר הגופה למסגד של הכפר דומא, שם צפוי טקס הקבורה לאחר תפילת הצהריים, בהשתתפות אלפים.

לנוכח הידיעה שהגיעה הלילה משיבא, כוחות הביטחון נערכים היום להפרות סדר ברחבי יהודה ושומרון בדגש על הכפר דומא והסביבה, אחרי הלוויית האם. צה"ל ומשמר הגבול יאבטחו מוקדי חיכוך כדי למנוע פגיעה בצירים עליהם נעים אזרחים. בנוסף, בקרב הפלסטינים עולה קריאה להכריז על יום זעם בשישי הקרוב בתגובה למותה של ריהאם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אחמד דוואבשה לפני הניתוח, אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
אחמד דוואבשה בן הארבע, בבית החולים בחודש שעבר/באדיבות המשפחה

אחמד בן הארבע, בנה של ריהאם והיחיד ששרד את הפיגוע, עדיין מאושפז בשיבא במצב קשה. עם זאת, בשבועות האחרונים משתפר אט אט מצבו ולאחרונה הוא אף מסוגל לתקשר עם הסביבה. "הוא מבקש ממני: 'תתקשר לאבא שלי ותגיד לו שיבוא וייקח אותי מכאן. אני לא רוצה להיות פה'. זה מצב ממש לא טוב", סיפר הסב חוסיין.

על אף ההערכות כי הרקע להצתת בית משפחת דוואבשה בסוף חודש יולי הוא לאומני וכי המציתים הם יהודים, המשטרה כאמור טרם עצרה חשודים בפרשה. ב-4 באוגוסט היא פרסמה הודעה שבה היא מבקשת את עזרת הציבור בפענוח המקרה. במשטרה הדגישו כי הפנייה לא נעשתה משום שהחקירה תקועה, אלא כחלק מהליך רגיל.

יחד עם בית משפחת דוואבשה הוצת בית נוסף, אולם איש לא שהה בו. על אחד הבתים רוססו כתובות בעברית, ובהן "יחי המלך המשיח" ו"נקמה", וכן ליד הכתובות רוסס מגן דוד.

הבית שהוצת בפיגוע טרור יהודי בכפר דומא, יולי 2015. רויטרס
בית משפחת דוואבשה, בסוף חודש יולי/רויטרס

מיד לאחר האירוע סיפר מוסלם דוואבשה, שכן נוסף שהיה עד לאירוע, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען": "היו שם ארבעה מתנחלים. שכנה של המשפחה ראתה את אחד מהם שובר את חלון הבית, משליך לתוכו צמיגים בוערים ובורח". לדבריו, כמה מתושבי הכפר ניסו לרדוף אחריהם, אבל הם הצליחו להימלט לכוון ההתנחלות מעלה אפרים.

"האב סעד הצליח להציל את אחד מהבנים. הוא ניסה שוב ושוב למצוא את התינוק, אך משום שלא היה חשמל בבית הוא לא ראה אותו. כמה עשרות מתושבי הכפר הגיעו למקום וסייעו להוציא את בני הבית מהאש", הוסיף.

השתתפו בהכנת הידיעה: דנה ירקצי, אבי יששכרוף, אמיר בוחבוט ושלומי גבאי

(עדכון ראשון: 0:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully