וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיין בסכנת חיים": אחמד דוואבשה בן ה-4 עבר ניתוח להשתלת עור

שלומי גבאי

12.8.2015 / 14:13

הילד ואמו עברו ניתוחים במשך יותר משלוש שעות להשתלת חלקי עור. לאחריו, אחמד התאושש ואף הצליח לאכול סוכריה. הסב הביע תקווה שיחלימו, אולם הרופאים סבורים כי סיכויי האם לשרוד אינם גבוהים. "ממשיכים להתפלל"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

"אנחנו ממשיכים להתפלל שהבת שלי והנכד יהיו בריאים", כך סיפר היום (רביעי) חוסיין דוואבשה, ששכל את חתנו סעד ואת נכדו עלי בהצתת ביתם בכפר דומא. בתו ריאם ונכדו אחמד בן הארבע עברו הבוקר ניתוחים להשתלת עור בבית החולים שיבא שבתל השומר, ולדברי הרופאים עדיין נשקפת סכנה לחייהם. "הם עברו ניתוחים קשים מאוד של יותר משלוש שעות, בינתיים אי אפשר לדעת האם הניתוחים הצליחו או לא, צריך זמן", אמר חוסיין.

"הרופאים הסבירו לנו שיכולה להיות ירידה (הידרדרות – ש"ג) במצבם אחרי הניתוח", הוסיף. "הבת במצב קשה מאוד מאוד, בהרדמה כל הזמן, שאלוהים יעזור לנו. אחמד התקדם מאז שבא לפה אבל נראה עכשיו מה יהיה. כל הגוף שלהם שרוף, זה לא קל. עכשיו הבית שלי בתל השומר, אני לא זז מפה".

לקריאה נוספת:
אחמד דוואבשה התעורר ושאל: "איפה אימא?"
נתניהו הביע צער על מות סעד דוואבשה: לא נסבול טרור מכל צד שהוא
"אטינגר מקור הרשע": בבית האבלים בדומא דורכים על תמונת נכד כהנא

אחמד דוואבשה לפני הניתוח, אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
אחמד דוואבשה בחדר הניתוח, היום/באדיבות המשפחה

פרופ' יוסי חייק, ממלא מקום מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומנהל המרכז הארצי לטיפול בכוויות, הסביר כי אחמד ואמו נותחו היום לאחר שמצבם התייצב. "צפוי להם עוד אשפוז מאוד מאוד ארוך, שניהם עדיין בסכנת חיים", אמר. עם זאת, לאחר שאחמד התאושש - הצליח הילד לאכול סוכריה. "זה שמפסיקים להנשים או שאנחנו שומרים מישהו עירני יותר או במצב דמדומים כמו הילד, זה לא אומר שלא נשקפת סכנה לחייו. הוא עבר היום ניתוח מאוד מסיבי, מאוד גדול, מאוד נרחב, ומאחר שהוא סובל מכוויות בכ-60% מכלל שטח גופו, ביצענו השתלה עצמית מעור שלו וגם מבנק העור של יותר ממחצית מכלל השטח, בתקווה שהוא יעמוד בניתוח.

"אנחנו צופים הידרדרויות בדרך כלל אחרי כל ניתוח, אבל אם הוא ייצא מזה אני מקווה שהוא יהיה במצב יותר טוב. האם לעומת זאת במצב קריטי עדיין. אמנם יציבה ולכן לקחנו אותה לניתוח. בשבוע שעבר עשינו ניקיון של חלק מאזורי הכוויה והשתלות מבנק העור, גם היום המשכנו את זה, אבל מדובר פה באזורים מאוד קטנים של עור שלה שאותם נוכל לנצל כדי לסגור ולכן סיכוייה הם לא גבוהים לחיות ומצבה יישאר קריטי לתקופה מאוד ארוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נמשך הטיפול בבני משפחת דוואבשה: "האם ובנה עדיין בסכנת חיים". שלומי גבאי
התאושש ואכל סוכריה. אחמד/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully