וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד דוואבשה התעורר ושאל: "איפה אימא?"

שלומי גבאי

9.8.2015 / 13:34

יממה אחרי ששכל גם את בנו בהצתת הבית בכפר דומא, אומר חוסיין דוואבשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי נכדו אחמד בן הארבע דרש בשלום משפחתו: "ניסיתי להצחיק אותו, אבל הוא קורא לאבא. הוא זוכר את השריפה". האם, ריאם, עדיין נאבקת על חייה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

חוסיין דוואבשה, ששכל את בנו סעד ונכדו עלי בפיגוע הטרור בכפר דומא, סיפר היום (ראשון) כי נכדו אחמד בן הארבע התעורר בבית החולים שיבא שבתל השומר, שם הוא מאושפז מאז התקיפה הקטלנית, ודרש בשלום משפחתו. "הוא התחיל לשאול איפה אימא וקרא: 'אבא, תפתח את הדלת'", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. הוא הוסיף כי האם, ריאם, עדיין בסכנת חיים. "היא במצב קשה, נאבקת על חייה", אמר.

לדבריו, הנכד לא מעכל את האסון הכבד שפקד את המשפחה. "אחמד חזר להכרה, יש שיפור במצבו. ראיתי שהוא התעורר ושאלתי אותו 'מה נשמע?' וניסיתי להצחיק אותו. הוא התחיל לשאול איפה אימא, זאת השאלה הראשונה. לא אמרתי לו כלום. אמרתי שהיא לא פה. הוא גם שאל על אבא שלו ומבקש עזרה מאנשים, כל מיני שאלות, לפעמים הוא אומר: 'אני רוצה ללכת, לרדת מהמיטה'. אמרתי לו: 'אתה לא יכול ללכת כי אתה שרוף'.

לקריאה נוספת:
סעד דוואבשה נקבר בדומא: "במקום שגודעים עצים, שורפים אנשים"
מצבם של ריהאם ומוחמד דוואבשה משתפר; עדיין נשקפת סכנה לחייהם
"אטינגר מקור הרשע": בבית האבלים בדומא דורכים על תמונת נכד כהנא

הסב חוסיין דוואבשה, מחלקת טיפול נמרץ, בית חולים שיבא בתל השומר. שלומי גבאי
"המשפחה יכולה לגור אצלי בלב". הסבא חוסיין בבית החולים שיבא בתל השומר, היום/שלומי גבאי
"הוא גם שאל על אבא שלו ומבקש עזרה מאנשים, כל מיני שאלות, לפעמים הוא אומר: 'אני רוצה ללכת, לרדת מהמיטה'"

"אחמד אמר לי: 'אני יודע ששרפו אותי, אני זוכר את זה, אבל ריפאו אותי'", המשיך הסבא. "אמרתי לו: 'כן, אבל יש לך כאבים, אתה עוד לא יכול ללכת'. הוא תיאר מה קרה. הוא זוכר את הכול. עוד יום-יומיים הוא יספר את הכול גם לכם".

חוסיין שואב עידוד מכך שרבים הגיעו ללוות את בנו בדרכו האחרונה. "יש נחמה בזה שהמון אנשים באו להלוויה של סעד. פלסטינים רבים מגיעים לבית החולים. כל הכבוד להם שהם באים ומנסים לעזור. אני פה (בבית החולים) עם הילדים ועם הבן שלי ולא יכול ללכת מכאן. אני חייב להיות איתם, לא יכול ללכת לא לפה ולא לפה. עוד לא התייעצתי עם פסיכולוג מה אומרים לילד, אם תהיה בעיה אני אתייעץ עם פסיכולוג. כל הזמן זה בראש שלי: איך אני אגיד לו, מה אומרים לו. כואב הלב", אמר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
בית משפחת דוואבשה לאחר פיגוע ההצתה בכפר דומא, 8 באוגוסט 2015. יותם רונן
"הוא זוכר את הכול, עוד יום-יומיים הוא יספר את הכול". שרידי הבית שהוצת בכפר דומא/יותם רונן

הסבא הדגיש כי המשפחה מרוסקת אך הם מנסים לשמור על אופטימיות. "מה יהיה ביום שאחרי? עוד יותר גרוע, אבל בעזרת השם, אנחנו דתיים ומאמינים באלוהים. לאימא יהיה קשה מאוד. הם (המשפחה) יכולים מצדי להיכנס ללב שלי ולגור שם, הם לא יגורו בבית שלהם יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully