וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אטינגר מקור הרשע": בבית האבלים בדומא דורכים על תמונת נכד כהנא

שבתי בנדט, דומא

8.8.2015 / 17:35

בבית משפחת דוואבשה נאלצו לפתוח שוב את סוכת האבלים, עם מותו של אבי המשפחה, סעד. על הקירות תלויים ציורי תינוק בוער בלהבות, ולצדם הכיתוב "שרפו פה אנשים". בכפר מאשימים את ישראל והימין הקיצוני: "כהנא אחראי"

צלם: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

אמש קיפלו תושבי דומא את סוכת האבלים בסמוך לבית משפחת דוואבשה - בתום ימי האבל על עלי, ולמרות הדאגה לשלום שאר בני הבית שנפצעו בפיגוע ההצתה. הם לא ציפו שהבוקר (שבת) הם יתעוררו להלוויה חדשה, עם מותו של אב המשפחה סעד. אחרי העברת הגופה מישראל, יצא מסע הלוויה משכם לכיוון דומא. חלק מהמשתתפים נשאו דגלי חמאס, והזעם ניכר על פניהם. כמה צעירים הבעירו צמיגים בכניסה לכפר.

במערכת הביטחון הבינו את נפיצות המצב ומשום כך כוחות צה"ל נפרשו מסביב לכפר במרחק מה - כדי לא להתסיס את האווירה הממילא מתוחה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי מות האב - בדומא מרגיעים את השטח: "לא לפיגועי נקמה"
דיסקין: "מדינת יהודה משתלטת על מדינת ישראל"
הרצח בכפר דומא: המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור המחבלים

ילדות פלסטיניות בהפגנה בגדה בעקבות מות התינוק עלי דוואבשה. רויטרס
ילדות פלסטיניות עם בובות, במחווה לזכרו של עלי דוואבשה/רויטרס

בבית הספר הסמוך לבית המשפחה הקימו מחדש את סוכת האבלים ולאט לאט המקום התמלא. האשמים בפיגוע אמנם לא נתפסו, אך בקרב אנשי המקום ברור מי אחראי - והכתובת מבחינתם היא המתנחלים הקיצוניים.

בכניסה לבית ציירו ציורים לזכרו של התינוק שנספה, ובמדרגות הודבקו כתבות על מעצרו של מאיר אטינגר, נכדו של מאיר כהנא שנעצר השבוע בגין מעורבותו בהתארגנות יהודית קיצונית. המנחמים הרבים שעלו וירדו במדרגות דרכו בדרכם על תמונתו של הצעיר היהודי. "הדביקו את זה כי הבינו שהוא הנכד של כהנא, שאחראי לפיגוע הזה", אמר חטאם, אחד מתושבי הכפר. כמו אחרים, גם הוא משוכנע שאטינגר הוא מקור הרשע.

היום סיפר מוחמד, שכן המשפחה, על הלך הרוחות בכפר. "כולם כועסים ועצובים פה. זה כפר קטן שלא רצה שום בעיות", אמר והוסיף כי הסיטואציה מחזקת את החשש בכפר מאירוע דומה שיחזור על עצמו בקרוב. "כולנו מפחדים. הילדים, הנשים. חוששים שיעשו עוד דברים כאלה. אנחנו מחפשים שקט, אבל מה נעשה שיש מתנחלים שעושים כאלה דברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה על מעצרו של אטינגר מודבקת על המדרגות בבית משפחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רחוק משם הוצבה אתמול תערוכת תמונות שבני הכפר הכינו. בתמונות הופיעו בני המשפחה וקריקטורות שמגנות את הפיגוע. באחת התמונות - תינוק מוצת בעריסה, ותינוק שמשוגר אליו טיל. על קיר הכניסה מצוירת המנורה, סמל מדינת ישראל, ממנה יוצאת אש לעבר עריסת תינוק. במטבח ניצבת עגלתו של עלי ובתוכה בובה מכוסה בדגל פלסטין שעל ראשה כתוב "שרפו תינוק". גם הילדים, מסתבר, חושבים שישראל וצה"ל אחראים להפקרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמיגים בוערים בכניסה לדומא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קיבלתי טלפון בחמש בבוקר והודיעו לי שהאבא נפטר. ידענו שזה רק עניין של זמן, אבל היינו די בטוחים שהאמא תלך לפני כי מצבה היה קשה יותר", אמר צעיר בכפר. "כולם היו בהלם הבוקר. רק אתמול סיימנו את האבל ועכשיו מתחיל אבל חדש. הצעיר, שהיה עד ראייה, שחזר את ליל הפיגוע. "הייתי בין הראשונים שהגיעו למקום. ראינו את האבא והאמא וניסינו לעזור להם כמה שיותר. לתוך הבית לקח לנו 25 דקות להיכנס כיוון שהאש הייתה מאוד חזקה. עשינו מה שיכולנו אבל עלי כבר נפטר ואחיו היה פצוע קשה".

האש אחזה גם בבית הסמוך ונגרם לו נזק, ולדברי התושבים במקום נמנע אסון כבד הרבה יותר שכן המשפחה ובה חמישה ילדים, לא הייתה בבית באותו הלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלקת הקבר שבה נקבר היום עלי סעד דוואבשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully