וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכנו לקריית ארבע 2": הטרור היכה שוב ברעננה והתושבים חוששים

20.12.2015 / 2:28

השלווה בעיר בשרון הופרה באחת כשמחבל דקר בני זוג ואישה נוספת בשתי זירות שונות. "אימא מבקשת שלא נצא", סיפר נער. תושבת אחרת האשימה את אלה שמאפשרים לפועלים ערבים לישון באתרי בנייה בעיר: "איך לא נפחד?". בעקבות הפיגוע: תתוגבר האבטחה במוסדות חינוך ובאתרי בנייה

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

"אימא מבקשת שלא נצא. שזה מסוכן. כשאני יוצא היא מתקשרת כל הזמן כדי להיות בטוחה שהכול בסדר" – כך תיאר אמש (שבת) נער מרעננה שהשקט הופר בה שוב כשמחבל דקר אחר הצהריים בני זוג בני 45 ופצע אותם באורח בינוני וקל ואישה בת 67, שאותה פצע גם באורח קל. הפיגוע הזה מתווסף לשני פיגועים שאירעו בעיר בתחילת אוקטובר, אז נפצעו חמישה בני אדם. בעקבות הפיגוע הודיעה העירייה כי כוחות האבטחה בעיר יתוגברו.

שבת בצהריים, השמש שזרחה מעל רעננה לאחר שתי יממות גשומות הוציאה רבים מתושבי העיר לגינות העירוניות. גם רחוב אחוזה, רחובה הראשי של העיר, רשם בצהריים תנועה ערה של מטיילים מקומיים. אולם שלוות השבת הופרה באחת כשמכל כיוון בעיר נשמעו יללות הסירנות של האמבולנסים של מד"א וניידות המשטרה.

שוב הגיע מחבל לבצע פיגוע בעיר בשרון. שוהה בלתי חוקי מכפר פלסטיני ליד ג'נין הגיע לגן העלייה שברחוב אנילביץ', שם פגש בבני זוג בני 45 ודקר אותם. הגבר נפצע תחילה באורח קשה והאישה באורח קל. מפקד מרחב שרון, תת-ניצב קובי שבתאי, סיפר כי אזרח חמוש שהבחין בנעשה ירה באוויר והחל לרדוף אחר המחבל שהחל להימלט אל תוך הסמטאות והגינות באזור, תוך שהוא חוצה בית כנסת, שם התכוון לדקור את אחד המתפללים. באזור בית הכנסת הדף את האישה בת ה-67 ופצע אותה קלות.

לקריאה נוספת:
פצוע בינוני ושתיים קל בפיגוע דקירה ברעננה; המחבל נתפס
הפיגוע ברעננה: "המחבל נכנס למטבח - היא צרחה והדפה אותו החוצה"

פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. דוד קורן
הטרור חזר לרעננה/דוד קורן

שוטר שנסע בניידת סיור של משטרת כפר סבא שהגיעה במקרה לאזור, פרץ ממנה והחל לדלוק אחר המחבל. כשהגיע לבית משפחה ברחוב רמח"ל, ניסה המחבל להיכנס דרך חלון הממ"ד, נתקל באישה ובכלב – נהדף לאחור ואז נלכד על ידי השוטר.

לאחר הפיגוע נקראו התושבים להסתגר בבתים מחשש למפגע נוסף. תוך שניות התרוקנו הרחובות מתושבים, והתמלאו בשוטרים באקדחים שלופים ובלוחמי מג"ב במדים ירוקים עם אפודים ורובי M16. רוב רחוב האחוזה, שהיה אמור להתעורר עם צאת השבת, עצר מלכת וכל העסקים, המסעדות ובתי הקפה נותרו סגורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/מגד גוזני

"זה מפחיד מה שקורה, מדברים על מחבל נוסף שמסתובב", טענה אישה מבוגרת שהתייחסה לסייען שכוחות הביטחון חשודים כי עזר למחבל להגיע לזירת האירוע. "מי שאשם זה היהודים שמאפשרים להלין פועלים ערבים מהשטחים תמורת כסף בבתים שלהם. יש הרבה בניינים פה ברעננה שעוברים תמ"א 38 והערבים שעובדים בבנייה ישנים פה בבתים. מול הבית של החברה שלי גרים 30 ערבים בשכירות אז איך לא נפחד?", תהתה האישה בעודה מביטה על לוחמי מג"ב מגנים על המחבל שהוצא מזירת האירוע בתום חקירה ראשונית.

רעננה, שנחשבת לעיר שלווה, מוצאת את עצמה בגל הטרור האחרון בחזית העימות במציאות חדשה ולא מוכרת. חבורת נערים העידה כיצד המציאות החדשה שינתה להם ולהוריהם את שגרת היומיום: "אימא מבקשת שלא נצא, אומר שזה מסוכן ויש לי ויכוח איתה", שיתף. "הפכנו להיות קריית ארבע 2", הגדיר זאת אחד התושבים.

המחבל סיפר תחילה לחוקריו כי הגיע לבצע פיגוע נקמה על מות קרוב משפחה. לפי החקירה, הוא הגיע עם סייען לרעננה ומיד לאחר שירד מהרכב שהסיע אותו, ביצע את הפיגוע. כוחות גדולים ערכו סריקות אחר הסייען אך הוא טרם נמצא. ראש עיריית רעננה זאב בילסקי הגיע לזירת האירוע וביקש מהתושבים לתת למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון של העירייה לבצע את עבודתם.

עיריית רעננה: "האבטחה תתוגבר ליד מוסדות חינוך ואתרי בנייה"

מעיריית רעננה נמסר הערב כי בעקבות פיגוע הדקירה הורה ראש עיריית רעננה זאב בילסקי על תגבור כוחות האבטחה בעיר. זאת לאחר הערכת מצב שהתקיימה בעיריית רעננה ובתיאום עם כוחות הביטחון ומשטרת ישראל. על פי הערכת המצב הוחלט להכפיל החל ממחר את סיורי הביטחון הנערכים בעיר באופן שוטף, ולהגביר את פריסת המאבטחים בנקודות שונות ברחבי העיר.

פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
שוטרים ברחובות רעננה/מגד גוזני

לפי הודעת העירייה, פריסת המאבטחים הנוספים תבוצע תחת הנחיות קב"ט העירייה ובהתאם לצורך. בין היתר תתוגבר האבטחה באתרי בנייה, לרבות מוסדות חינוך הנמצאים בשיפוץ, ובמוקדים נוספים בעיר. תגבור מיוחד יתבצע בקרבת מוסדות החינוך, גני הילדים ובתי הספר. התגבור יכלול צוותי סיור ואף שומרים סטטיים בהתאם לצרכים. התושבים מתבקשים לשמור על ערנות ולהודיע לעירייה דרך המוקד העירוני 107 על כל אירוע חשוד. העירייה מסרה עוד כי תעדכן את התושבים 24 שעות ביממה בדף הפייסבוק העירונ של עיריית רעננה ובאתר העירייה.

(עדכון ראשון: 21:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל בזירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully