וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע בינוני ושתיים קל בפיגוע דקירה ברעננה; המחבל נתפס

מחבל דקר בני זוג בני 45 בגן ברחוב אנילביץ' בעיר, נמלט לבית כנסת והתכוון לדקור בו את המתפללים. לאחר מכן פצע אישה אחרת בת 67 וברח לדירה סמוכה, שם נתפס. "בנם בן הארבע ברח מהגן, הוא בטראומה", סיפר אחיו של אחת הפצועות. כוחות סורקים את האזור עקב מידע על סייען

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

שלושה בני אדם, גבר ושתי נשים, נפצעו היום (שבת) בפיגוע דקירה בשתי זירות ברעננה. הגבר ואחת הנשים, בני 45, נדקרו ברחוב אנילביץ'. מצבו של הגבר היה בתחילה קשה ולאחר מכן הורד לבינוני ושל האישה קל. בזירה נוספת ברחוב רמח"ל נפצעה אישה בת 67 באורח קל מאוד. המחבל, שוהה בלתי חוקי בן 20 מכפר ליד ג'נין, נמלט אל תוך אחד הבתים ברחוב רמח"ל ונתפס על ידי שוטרים בחצר. בחקירתו אמר כי הגיע לאזור במטרה לבצע פיגוע. שוטרים, בהם כוחות ימ"מ, עם אקדחים שלופים סורקים כעת ברחוב רמח"ל בעקבות מידע על סייען.

הפצועים פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא. הגבר פונה במצב קשה, מורדם ומונשם, והוכנס לחדר ניתוח. תחילה נשקפה סכנה לחייו שהוסרה לאחר מכן. כמו כן, הגיעו למרכז הרפואי שתי פצועות קל המקבלות טיפול רפואי.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לגן העלייה שברחוב אנילביץ', שם פגש בבני זוג בני 45 ודקר אותם. מפקד מרחב שרון, תת-ניצב קובי שבתאי, סיפר כי אזרח חמוש שהבחין במעשה ירה באוויר והחל לרדוף אחר המחבל שהחל להימלט אל תוך הסמטאות והגינות באזור, תוך שהוא חוצה בית כנסת, שם התכוון לדקור את אחד המתפללים. באזור בית הכנסת הדף את האישה בת ה-67 ופצע אותה קלות.

לקריאה נוספת:
"המחבל נכנס לבית דרך החלון עם סכין שלופה - וכלב התנפל עליו"
דיווח בטורקיה: ישראל תקל את המצור על רצועת עזה

מיד לאחר תחילת המרדף הגיעה למקום במקרה ניידת סיור של משטרת כפר סבא. השוטר פרץ מיד מהניידת והחל לדלוק אחר המחבל שהגיע לבית משפחת לוי שברחוב רמח"ל. בבית המשפחה, ניסה להיכנס דרך חלון הממ"ד, נתקל באישה ובכלב – נהדף לאחור ואז נלכד על ידי השוטר. במשטרה שיבחו את תגובתם המהירה של האזרח והשוטר שמנעו אסון גדול יותר. לאחר תפיסת המחבל, הוא הוצא תחת אבטחה כבד מהבית שאליו פרץ והועבר בניידת משטרתית לחקירת שב"כ. כמה מתושבי העיר רדפו אחר הניידת תוך שהם קוראים קריאות גנאי נגד המחבל.

פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
זירת האירוע, היום/מגד גוזני

המחבל סיפר לחוקריו כי הגיע לבצע פיגוע נקמה על מות קרוב משפחה. לפי החקירה, הוא הגיע עם סייען לרעננה ומיד לאחר שירד מהרכב שהסיע אותו, ביצע את הפיגוע.

חובש רפואת חירום במד"א רוני סלע ופרמדיק מד"א אוהד, שהגיעו ראשונים למקום, סיפרו: "במקום הייתה המולה גדולה, גבר כבן 40 שכב על הכביש כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי, הרדמה, הנשמה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים תוך טיפול כשמצבו מוגדר קשה. בנוסף טיפלנו ופינינו אישה כבת 40 שהייתה בסמוך, היא הייתה בהכרה מלאה, התהלכה עם פציעה קלה ביד".

ראש עיריית רעננה זאב בילסקי הגיע לזירת האירוע וביקש מהתושבים לתת למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון של העירייה לבצע את עבודתם. ד"ר יוסי מילבאום, כירורג תורן בבית החולים מאיר שטיפל בפצועים עם הגיעם למיון, סיפר כי "הגיע פצוע אחד גבר כבן 40 אל חדר ניתוח, הגיע עם דקירה בבטן ודקירה נוספת בידו השמאלית. נשקפת סכנה לחייו. שתי פצועות נוספות הגיעו אל בית החולים עם דקירה בזרוע הימנית ועם חבלת ראש ושפשוף קל באזור של השכמה השמאלית גם תשוחרר בקרוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל מנוטרל בזירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך נמסר כי מצבו של הפצוע קשה התייצב. סגן דורון נצר, סגן מנהל בית החולים מאיר בכפר סבא, מסר כי "בשעה 16:00 הגיעו שלושה פצועים אל בית החולים, גבר בן 45 עם פציעת בטן גדולה שנכנס אל חדר ניתוח וכרגע מיוצב, הוא עובר כעת בדיקה וביקורת בשל פציעה בזרוע שמאל. בשלב זה הכירורגים סיימו את הטיפול. במקביל, אישה בת 45 הגיעה עם פציעה בזרוע ימנית נתפרה במיון ומצבה מוגדר קל ואישה נוספת בת 67 שנחבלה בראשה כתוצאה מנפילה. מצבה קל".

בנה של אילנה אברג'יל בת ה-67 שנפצעה בכתף סיפר כי עודכן על הפיגוע בטלפון. "היא הייתה בבית כנסת, היא מארגנת שם הכול", סיפר הבן דודו. "בכניסה לבית הכנסת ניסה המחבל ניסה לדקור אותה ולא בדיוק הצליח, היא נפלה אחורה וקיבלה מכה בראש. הוא בא אליה עם הסכין, היא ניסתה לברוח, הסכין פגעה בכתף, ואז הוא דחף אותה והיא נפלה אחורה ואז המשיך הלאה. היא עשתה את כל הבדיקות ועכשיו הכול בסדר. דיברתי איתה, היא מרגישה בסדר, היא קצת מבוהלת אבל יהיה בסדר".

"הם יצאו לגן השעשועים עם בנם בן הארבע"

אלי נגר, שאחותו וגיסו נפצעו בגן הציבורי על ידי המחבל, העיד: "אמרו לי שהוא במצב קשה אבל עכשיו הוא במצב בינוני, יצאנו מבית הכנסת, ואיך שסיימנו להתפלל אמרו לנו שיש פיגוע באנילביץ'. הלכתי לחפש את הילד שלי בגן עלייה והתקרבתי לכיוון הזירה, שם אמרו לי שדקרו את גיסי ואחותי. אחותי קיבלה דקירה בכתף, וגיסי בבטן ובגב. הבן הקטן שלהם גם היה שם, הוא בן ארבע וברח משם, הוא בטראומה. הם יצאו לגן השעשועים. כשאמרו שמצבו בינוני הרגשתי הקלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בפעם השנייה שבה מתרחש אירוע טרור ברעננה. בתחילת אוקטובר נפצעו חמישה בני אדם בשני פיגועי דקירה שאירעו ברחוב אחוזה בעיר. בפיגוע הדקירה הראשון נפצע אדם אחד באורח קל, ואילו בפיגוע השני שאירע מול בית החולים לוינשטיין נפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד באורח קשה ושלושה באורח קל.

אתמול ניסה פלסטיני לבצע פיגוע דריסה בסמוך לכפר סילוואד שליד ההתנחלות עופרה - ונורה למוות. האירוע התרחש במלך הפרות סדר בכפר, ובמהלכן ניסה הפלסטיני על פי החשד לדרוס חיילים. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר שאלה זיהו את המחבל מתקרב לעברם עם כלי הרכב, הם "התחבאו מאחורי בטונדות, ירו בו ונטרלו אותו".

מוקדם יותר ניסה פלסטיני לבצע פיגוע דריסה במעבר קלנדיה, נורה ונפצע קל. הגבר, בן 30 מתורמוס עיא שבבנימין, הגיע עם כלי רכב פרטי בעל לוחיות רישוי פלסטיניות, נסע במהירות וניסה על פי החשד לדרוס חיילים ושוטרים שהיו במקום. מכוניתו נבלמה בעמוד בטון, ובשלב זה הוא יצא על פי החשד מכלי רכבו, החל לרוץ לעבר המאבטחים ונורה.

פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/מגד גוזני
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. דוד קורן
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/דוד קורן
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015. מגד גוזני
פיגוע דקירה ברעננה. 19 בדצמבר 2015/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully