וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאריתראים בלבד: העירייה ריכזה את ילדי הזרים בגן אחד

15.12.2015 / 9:00

עיריית קריית מלאכי סירבה לשלב את הילדים במערכת החינוך העירונית, בין היתר בטענה שלא ניתן להוכיח שההורים תושבי העיר. אחרי התערבות בית המשפט נפתח למענם גן אחד. "מפרידים אותם והופכים אותם למוקצים". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: ניר חן
גן חבצלת קרית מלאכי. לירון מולדובן
גן "חבצלת"/לירון מולדובן

בגן הילדים "חבצלת" שבקריית מלאכי לומדים רק ילדים להורים אזרחי אריתריאה. הסיבה: לפני פתיחת שנת הלימודים סירבה העירייה לשלב את הילדים הללו בגנים השונים במערכת החינוך בטענה שכלל לא בטוח שכל ההורים הם תושבי העיר. בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי יש לקבלם ללימודים – אולם הפתרון של העירייה היה לרכזם בגן טרום חובה אחד. הגננת שהוצבה שם היא ממוצא אתיופי, ורק הסייעת דוברת את שפת הילדים.

לחלק מהתושבים יש ביקורת על התנהלות העירייה בנושא. "יש פה טעות בשיקול הדעת. לוקחים אוכלוסייה חלשה ובמקום לשלב את ילדיה בקהילה, מפרידים אותם והופכים אותם למוקצים. זה חוטא למטרה", אמר אחד מתושבי העיר שהוסיף כי פסיקת בית המשפט הייתה צפויה וכי העירייה הייתה צריכה להיערך לזה מראש.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
14 פצועים בפיגוע דריסה בירושלים; המחבל חוסל
כיוס קשישים, עוקץ כספומטים ושוד אלים: כך פועלות "כנופיות התיירים"
ועדת הכלכלה: אין מקום לעקיפת הממונה על ההגבלים במתווה הגז

גן חבצלת קרית מלאכי. לירון מולדובן
גן חבצלת קרית מלאכי/לירון מולדובן

עו"ד הרן רייכמן, ראש הקליניקה למשפט ולמדיניות החינוך והמנהל המקצועי של הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת חיפה, היה זה שפנה לבית המשפט במטרה לשלב את הילדים במוסדות החינוך השונים בעיר לפני תחילת השנה. "לצערנו, ההחלטה של עיריית קריית מלאכי לקבל את ילדי מבקשי המקלט למערכת הגנים הגיעה רק בעקבות עתירה משפטית שהגשנו בשם הילדים, לאחר סירוב העירייה לרשום אותם מלכתחילה. מאחר שההחלטה התקבלה לקראת תחילת שנת הלימודים, החליטה העירייה בשנה הנוכחית להקים גן נפרד", אמר.

למרות זאת, הוא הוסיף שהשאיפה היא שבשנת הלימודים הבאה - הילדים ישולבו בגני העירייה הרגילים. "אנחנו מאמינים שקיימת חשיבות רבה, במיוחד במערכת החינוך, לייצר מפגשים בין קהילות, אשר יסירו מחסומים ויקרבו בין אוכלוסיות. כך, יגדלו ילדי קריית מלאכי באווירה של סובלנות ושוויון", הסביר.

מעיריית קריית מלאכי נמסר בתגובה: "סוגיית האריתראים וקליטתם בגנים הגיעה להכרעת בית המשפט לקראת פתיחת שנת הלימודים, לכן נוצר גן טרום חובה שמאוכלס רק באריתראים. בגני החובה הם משולבים זה שנים".

ממשרד החינוך מסרו: "שיבוץ תלמידים במוסדות חינוך הוא באחריות הרשות המקומית, בהתאם לחוק. מבדיקתנו מול עיריית קריית מלאכי עולה כי הורי הילדים פנו לעירייה בבקשה לשיבוץ סמוך לפתיחת שנת הלימודים הנוכחית, כאשר שיבוץ ילדי העיר לגנים כבר בוצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully