וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום חקירה ארוכה: נעצרו שני חשודים בהדלפת בחינת הבגרות בספרות

2.12.2015 / 14:20

מממצאי החקירה עלה כי השניים, ששימשו בתפקידים שונים במערך המשגיחים בבחינה, קיבלו את תוכנה בינואר האחרון והפיצו אותו בווטסאפ ובפייסבוק כשעתיים לפני תחילתה. עם זאת, מקרי הדלפה אחרים לא פוענחו

כתב: יאיר אלטמן, צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

(175 אלף תלמידים נבחנו בבגרות במתמטיקה, מאי האחרון)

חקירת הדלפת בחינת הבגרות בספרות שנערכה בשפה הערבית בחודש ינואר הגיעה לסיומה – כך הודיעה היום (רביעי) המשטרה, שעצרה שני חשודים במעשה. השניים, אשר נשכרו על ידי חברה חיצונית ושימשו בתפקידים שונים במערך משגיחי הבגרויות, קיבלו את תוכן הבחינה בינואר האחרון מוקדם ממועד קיומה, והפיצו אותה בווטסאפ ובפייסבוק כשעתיים לפני תחילתה.

בהמשך, עלה חשד כי בחינות נוספות הודלפו והועברו ברשתות החברתיות ובאמצעים נוספים. ואולם, לא אותרו חשודים בהדלפת בחינות אלה, או לא התגבשה תשתית ראייתית בעניינם של חשודים שנמצאו ונחקרו. כדי לנסות למנוע מקרים דומים בעתיד, המשטרה הודיעה כי תעביר למשרד החינוך תובנות שהסיקה.

החקירה בדבר הדלפת הבגרות בספרות נערכה על ידי יחידת הסייבר של האגף לחקירות ולמודיעין להב 433. בתחילה היא הייתה סמויה, אך בהמשך פורסמה וכללה בין היתר פעולות במישור הטכנולוגי והמודיעיני, וחקירת כמה חשודים. התיק הועבר לפרקליטות מחוז צפון לעיון, כדי שתגיע להחלטה על הגשת כתבי אישום.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בצל הקריאות לחרם: מפגש בין ראשי אוניברסיטאות מישראל ומגרמניה
"חרדים יכולים ללמוד רק בהפרדה, אחר כך מתלוננים שהם לא יצרנים"
משרד החינוך מציג: תכנית לימודים למניעת התגייסות בדואים לדאעש

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
תלמידים בבחינה. למצולמים אין קשר לכתבה/נועם מושקוביץ

כשבוע לאחר דליפת הבחינה בספרות, דלפה לרשתות החברתיות גם בחינת הבגרות במתמטיקה. בעקבות הדליפה, מתוך 116 אלף תלמידי כיתות י"א ו-י"ב שהיו אמורים להיבחן, 26 אלף לא נבחנו בגלל הדלפת השאלון. ההדלפה אותרה באפליקציית ההודעות ווטסאפ במגזר הערבי, ומשם הועברה הבחינה ברשתות חברתיות נוספות. לאחר מכן, גם בבגרויות הקיץ נרשם חשד לדליפת בחינה, הפעם באנגלית בכפר עארה. למרות ההדלפה, הוחלט לקיים את הבחינה במועדה עם שאלונים חלופיים, ולהאריכה בחצי שעה.

בעקבות שורת המקרים, ביקש משרד החינוך לשנות את נהלי ההיערכות לבחינות. תחילה הוחלט כי שאלוני הבחינה יישלחו לבתי הספר באמצעות האינטרנט 45 דקות לפני הבחינה, והתלמידים ישהו בכיתות הסגורות בזמן הזה. ואולם, בעקבות מחאת תלמידים, הורים ומורים נרחבת, שונו הנהלים. ההנחיות הנוכחיות הן הפקדת הטלפונים הניידים של התלמידים חצי שעה לפני תחילת הבחינה, והעברת השאלונים באמצעות שליחים של משרד החינוך או נאמנים מטעם בית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully