וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מציג: תכנית לימודים למניעת התגייסות בדואים לדאעש

30.11.2015 / 17:16

התכנית שהחלה בנגב מתמקדת בהטמעת זהות ישראלית בקרב תלמידים ובמניעת הפצת מסרים קיצונים בידי מוריהם. המהלך החל ביישוב חורה, שממנו יצא המחבל בבאר שבע, ובמגזר יש מי שמזהיר: "איסלאמיסטים מנצלים את הוואקום שהותירה ההזנחה הממסדית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(אישום: מורים מהדרום ניסו לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר, ביולי)

משרד החינוך פתח בתכנית חדשה ביישוב חורה שבנגב על מנת למנוע ממסרי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) להגיע לאוזני אנשי החינוך במועצה המקומית. הצעד בוצע לאחר שכמה מתושבי המקום גילו בעבר הזדהות עם מסרי הארגון הקיצוני, ואחד מהם אף ביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע בחודש שעבר, שבו נהרג החייל עמרי לוי. התכנית, שנקראת "לוקחים אחריות", שמה לה למטרה "להתערב בתופעה של השתייכות אנשי צוותים חינוכיים לארגונים קיצוניים ביישוב חורה".

במסגרת המהלך נערכו סדנאות למנהלים, למורים ולתלמידים, שעסקו בעיקר בהטמעת השייכות הישראלית והזהות הישראלית. זאת בעקבות מסקנות מדיון בוועדת הכנסת בשבוע שעבר, שעסק בנושא בקרב המגזר הבדואי. בוועדה עלה כי יש לחזק את תחושת השייכות של התלמידים במגזר הבדואי ולהסדיר במהרה את היישובים באזור.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
במשטרה מודים: פועלים לסגירת בתי בושת בעיקר בשכונות אמידות
בשונה משיתוף הפעולה באוויר: ישראל לא מתואמת עם רוסיה בגזרה הימית
משטח סולארי ומערכת אוורור: האו"ם רכש מקלטים לפליטים מאיקאה

תכנית חדשה של משרד החינוך בחורה שבנגב מנסה למנוע הצטרפות לדאעש. שי מכלוף
סדנאות למנהלים, מורים ותלמידים "להטעמת זהות ישראלית". חורה/שי מכלוף

הוועדה דרשה ממשרד החינוך לבחון את התכנים שנלמדים בבתי הספר במגזר הבדואי ולבדוק את פרופיל המורים. עוד נאמר כי אמנם מדובר בקומץ קטן בקרב הבדואים שמפיץ מסרים מסוג זה, אולם צריך לקטוע את הדבר במהירות.

עורך הדין מוטי יוסף, שמייצג לקוחות במגזר הבדואי, טען כי אכן קיימת מגמת עלייה במסרים הקיצוניים בקרבם - בעיקר בשל יחס המדינה אל הבדואים בנגב. "כמי שעובד עם המגזר הבדואי זה 19 שנים, אני יכול לומר שקיימת הקצנה, אם כי מינורית, שהיא תולדה של הזנחה ממסדית מתמשכת היוצרת ואקום שאליו חודרים גורמים איסלאמיסטיים קיצוניים", אמר. "עם זאת, חשוב להדגיש שכלל קברניטי המגזר הבדואי מוקיעים את תופעת ההקצנה, ורובם אזרחים נאמנים למדינה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מועצה מקומית חורה. ויקיפדיה , Mike Leibsohn, צילום מסך
משרד החינוך קורא לקחת אחריות. חורה/צילום מסך, ויקיפדיה , Mike Leibsohn

התכנית יוצאת לפועל לאחר שנה רצופת אירועים בסביבת הכפר, שבהם צעירים הושפעו ממסרי הארגון הקיצוני. בחודש יולי האחרון נחשף דבר מעצרם של שישה תושבי חורה, בהם מורים, החשודים כי הפיצו את האידיאולוגיה של דאעש – לאחר שנחשפו למשנת הארגון הקיצוני ברשתות החברתיות. במערכת הביטחון ייחסו חשיבות רבה לעובדה שמדובר באנשי חינוך, שכן הם בעלי השפעה רבה על הדור הצעיר במקום מגוריהם.

המחבל מהתחנה המרכזית בבאר שבע, מוהנד אל-עוקבי בן ה-21, הוא בן לאם פלסטינית מרצועת עזה ולאב בעל תעודת זהות כחולה. בני הזוג התמסדו במסגרת איחוד משפחות, כמו לא מעט משפחות ביישובים הבדואיים שקיבלו היתר להינשא לבני זוג מיהודה ושומרון או מהרצועה.

מוהנד אלעוקבי, המחבל שביצע הירי בתחנת האוטובוס בבאר שבע. תקשורת שב?כ,
המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע/תקשורת שב?כ

באפריל 2009 הגיעה נערה תושבת המקום לפתח בסיס משמר הגבול ופתחה בירי מאקדח. המאבטח במקום ירה בה וחיסל אותה, והמניע לפיגוע נותר עד היום בגדר תעלומה. חמש שנים לאחר מכן נעצר תושב חורה לאחר שהתברר בחקירת שב"כ כי סייע לשני בדואים תושבי הנגב לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

בחקירה התברר כי הוא נחשף לחומרי תעמולה של כוחות ג'יהאד עולמי ולכן גמלה בלבו ההחלטה לסייע לאחרים להצטרף לארגון הטרור, שעליו הצטרפו עד כה עשרות אזרחים ישראלים, בהם בדואים מהנגב וערבים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully