וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מודים: פועלים לסגירת בתי בושת בעיקר בשכונות אמידות

30.11.2015 / 0:42

סגן מפקד מחלק מוסר במחוז תל אביב הבהיר בדיון משפטי כי לא כל בית בושת מועד לסגירה. "עדיף שבתי בושת יישארו בתחנה המרכזית בתל אביב. באזורי תעשייה לעומת זאת, אנשים מתלוננים, זה מפריע להם"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

(הפגנה מחוץ לבית הבושת ברחוב הירקון 98, אוגוסט 2015)

"אני יודע על בתי בושת שפועלים בתחנה המרכזית הישנה. אני לא מטפל בהם, כי אני לא בא לפגוע בבנות. יש מקומות שאנחנו יודעים שעדיף שהעסק הזה יישאר שם" – כך הוצגה עמדת המשטרה מפיו של פקד ירון אלישיב, סגן מפקד מחלק מוסר במחוז תל אביב, בכל הנוגע לאכיפה בררנית של סגירת בתי בושת. הדברים נאמרו לפני כשנה כשהעיד בתיק שעניינו סגירת בתי בושת, אולם הוצפו מחדש בשבוע שעבר בבית משפט לעניינים מקומיים בתל אביב, במהלך דיון בנוגע לבית בושת הפועל ברחוב יצחק שדה בעיר.

בסוף השבוע חשפה המשטרה שלושה בתי בושת שהופעלו בדירות באזור בת ים, רמת גן וצפון תל אביב. אחד מהם, לפי החשד, הופעל בדירה במגדל יוקרה ברמת גן, שבמהלך היום שימש בניין משרדים מפואר שיש בו גם דירות מגורים. אלא שעמדת המשטרה מצביעה על כך שאכיפת החוק דווקא בשכונות במצב סוציו-אקונומי גבוה, איננה סתמית. "באזורי תעשייה אנשים מתלוננים, יש משרדי עורכי דין, רואי חשבון ועסקים שזה מפריע להם", אמר אז פקד אלישיב.

עוד בוואלה! NEWS:
הניצב החשוד שהטריד מינית קצינה: מפקד להב 433 רוני ריטמן
ועידת האקלים נפתחה: גז מדמיע ומאה עצורים בהפגנות אלימות בפריז
משרד הפנים: אין סיבה שלא להחזיק אבות לילדים במתקן "חולות"

בית הבושת ביצחק שדה, תל אביב. ראובן קסטרו
המבנה שבו פועל בית הבושת ברחוב יצחק שדה/ראובן קסטרו

הדברים נאמרו לעורך הדין שי גלילי, שייצג את בית הבושת ברחוב יצחק שדה יחד עם עורכי הדין ישראל קליין, ירוסלב מץ וקטי צווטקוב שמייצגים את הנשים שעובדות בזנות במקום, אשר חששו להישאר ברחוב, ללא פרנסה או קורת גג. אלישיב ניסה להסביר את עמדת המשטרה, לפיה מתעוררות בעיות נוספות כאשר בתי בושת נפתחים באזורים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. "לצורך העניין, אני יודע על בתי בושת שפועלים בתחנה המרכזית הישנה. אני לא מטפל בהם כי אני לא בא לפגוע בבנות", אמר בהתייחסו לנשים בזנות.

לאחר מכן, הסביר את המצב באזורים האמידים יותר: "לאף בן אדם אני לא מאחל לגור ברחובות דיזנגוף או ארלוזרוב (רחובות מרכזיים בתל אביב, ג"ג) אחרי שקנה דירה במיליון דולר, ושמולו תהיה דירה עם בנות (הכוונה לנשים בזנות, ג"ג), ואפילו אם אין שם קונדומים על הרצפה או תנועה של לקוחות שכמובן הם מהווים מטרד. מעצם הידיעה שקנית דירה עכשיו במיליון או בשני מיליון שקל, ויש מול דירה שמתנהל בה בית בושת, הם פונים אלינו".

פקד אלישיב ניסה לרכך מעט את תשובתו והבהיר: "אנחנו אוכפים כל מי שאנחנו יודעים עליו, במוקדם או במאוחר. לעניין התחנה המרכזית - אנחנו כן מפעילים שיקול דעת ויש מקומות שאנחנו יודעים שהישארות של אותו עסק שם - בוא נגיד שעדיף שיישאר שם".

הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
הפגנה לסגירת בית הבושת ברחוב הירקון 98 בתל אביב, אוגוסט/אבי כהן

עורכי הדין שמייצגים את בית הבושת ברחוב יצחק שדה ואת הנשים שעובדות בו, התייחסו לאמירותיו של פקד אלישיב וטענו כי הדבר מצביע על אכיפה בררנית - משום שהמשטרה נמנעת מסגירתם של מקומות זהים שפועלים בחלקים אחרים של העיר, קרוב יותר לתחנה המרכזית.

ממשטרת ישראל נמסר: "האכיפה הינה בכפוף לנהלי פרקליטות המדינה ועל פי חומרת היותו של המקום מהווה מטרד. עצם הזנות אינה עברה, והנשים בזנות אינן תחום לאכיפה או טיפול משטרתי. הכוונה של הקצין בעדותו בנוגע לנשים הללו בתחנה המרכזית הייתה שהן, כאמור, אינן יעד לאכיפה משטרתית. כשהיו תלונות על מטרד, בוצעה פעילות גם בתחנה המרכזית הישנה. ימ"ר תל אביב ומחלק מוסר מהווים חזית המאבק המשטרתי הנחוש בתופעה".

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully